کد خبر: ۲۵۷۵۳
|
۰۱ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰

طرح صیانت نیامده یقه اینترنت را گرفت

بسیاری از کاربران کاهش سرعت اینترنت را به طرح صیانت از فضای مجازی مرتبط می‌دانند، عده دیگری هم گمان می‌کنند که اجرای طرح صیانت بدون تصویب مجلس عملی شده است.


به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» یکی از موضوعاتی که در روز‌های اخیر بیشتر مورد تأکید مسئولان قرار گرفته بحث تصویب و اجرایی کردن طرح صیانت یا به عبارتی تنظیم گری مقررات فضای مجازی است که این موضوع سروصدای زیادی را به پا کرده است و عده‌ای معتقدند این طرح باعث محدودیت در نحوه استفاده از خدمات خواهد بود؛ چرا که نمونه بارز آن را امروز در کشور شاهد هستیم که به صورت چراغ خاموش اجرایی می‌شود این در حالیست که هنوز طرح صیانت به تصویب نرسیده است. باید این نکته را اذعان کرد و گفت امروزه کاهش سرعت اینترنت صدای همه را درآورده است. در همین راستا برخی اعتقاد دارند که کندی اینترنت ربطی به طرح تنظیم گری فضای مجازی ندارد بلکه به مسائل دیگر برمی‌گردد؛ چرا که بنای طرح صیانت بر انسداد نیست. این در حالی است که بسیاری از کاربران کاهش سرعت اینترنت را به طرح صیانت از فضای مجازی مرتبط می‌دانند، عده دیگری هم گمان می‌کنند که اجرای طرح صیانت بدون تصویب مجلس عملی شده است.

از سوی دیگر گزارش‌ها بیانگر این است که هنوز سرویس‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی نمی‌توانند جایگزین خوبی برای وسایل جمعی کنونی مردم باشند. چرا که نه زیرساخت مناسبی دارد و نه کیفیت و سرعت قابل توجهی.

می‌توان گفت در شرایط امروزی که استارتاپ‌ها و کسب وکا‌های نوپا بر بستر اینترنت شکل گرفته و از این طریق کسب درآمد می‌کنند متاسفانه با به وجود آمدن این موضوع و کندی سرعت اینترنت بسیاری از کسب وکار‌ها منجمله خدمات اینترنتی در کشور با مشکلات زیادی مواجه شده است حال این سوال پیش می‌آید چرا دولت به جای حمایت از کسب وکار‌ها و ارائه خدمات بهتر مدام سنگ اندازی می‌کند.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی