کد خبر: ۲۵۹۳۵
|
۰۷ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰
در گفتگو با نبض فناوری مطرح شد؛

ایجاد اختلال در فعالیت‌های اقتصادی و تجاری با اجرایی کردن طرح صیانت

کارشناس حوزه فناوری اطلاعات، گفت: براساس برآرود‌ها بیش از دو میلیون نفر از شهروندان ایرانی شغلشان تقریبا به این پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی مرتبط است و حدود ۱۰ میلیون نفر به صورت غیر مستقیم از این طریق کسب امرار و معاش می‌کنند؛ بنابراین هر گونه محدودیت در پهنای باند یا حتی مسدود کردن فیلتر شکن‌ها به نوبه خود باعث ایجاد اختلال خواهد شد.

حمید ضیایی پرور کارشناس حوزه فناوری اطلاعات، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» اظهار کرد: موضوع کسب وکار‌های اینترنتی اصلی‌ترین دغدغه مخالفان طرح صیانت است به دلیل اینکه بخش زیادی از کسب وکارهی در کشور وابسته به پلتفرم‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، تلگرام و واتساپ و سایر پلتفرم هستند؛ چرا که در این طرح پیش بینی شده است که پلتفرم‌های خارجی باید در ایران دفتر تاسیس کنند در غیراینصورت با محدودیت پهنای باند مواجه می‌شوند طبیتعا دودش به چشم کسب وکار‌های اینترنتی می‌رود.

وی تصریح کرد: براساس برآرود‌ها بیش از دو میلیون نفر از شهروندان ایرانی شغلشان تقریبا به این پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی مرتبط است و حدود ۱۰ میلیون نفر به صورت غیر مستقیم از این طریق کسب امرار و معاش می‌کنند؛ بنابراین هر گونه محدودیت در پهنای باند یا حتی مسدود کردن فیلتر شکن‌ها مطرح است که وزارت ارتباطات مکلف است که به گونه‌ای عمل کند که هیچ فیلترشکنی در ایران فعالیت نکند و این بدان معنا است که از پلتفرم‌های فیلترشکن یوتیوب و فیس بوک کسی نتواند وارد شود و این هم به نوبه خود باعث ایجاد اختلال خواهد شد.

کارشناس فناوری اطلاعات گفت: به نظر می‌رسد بخشی زیادی از نگران‌های عمومی در روز‌های اخیر افکار عمومی نشان داده شده به این موضوع مرتبط باشد به نظرم یک اختلال بزرگی در فعالیت‌های اقتصادی و تجاری و به ویژه کسب وکار‌های خرد و کوچک در سطح جامعه ایجاد خواهد شد.

ضیایی پرور تأکید کرد: همین الان محدودیت ایجاد شده درخواست‌های مردم و کاربران مرتب روبه افزایش است به طور حتم وزارت ارتباطات باید پهنای باند را مرتبا بالا ببرد وقتی پهنای باند را ثابت نگه دارند طبیعی است که در شرایط کرونا که اغلب مردم، مشاغل و مدارس و دانشگاه‌ها که به صورت دورکاری فعالیت می‌کنند طبیعتا فشار روی پهنای باند افزایش خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: در طرح صیانت نیز تدابیری تحت عنوان مدیریت پهنای باند اینترنت پیش بینی شده است آن هم لفاظی با کلمات است. با وجود اینکه هنوز طرح صیانت تصویب نشده به هرحال محدودیت پهنای باند را به شدت احساس می‌کنیم.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی