کد خبر: ۲۵۹۸۱
|
۰۹ اسفند ۱۴۰۰ | ۰۸:۰۰

کدام ارز دیجیتال از قرارداد‌های هوشمند پشتیبانی می‌کند؟

ارز دیجیتال الروند یک بلاکچین عمومی است که از قرارداد‌های هوشمند پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین این ارز توسعه‌دهنده‌های برنامه‌های غیرمتمرکز، می‌توانند برنامه‌های خود را روی بلاک چین Elrond ایجاد کنند.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» ارز‌های دیجیتال همانند بازار‌های دیگر تحت تاثیر تحولات منطقه‌ای قرار گرفته و دیروز نیز با افت وخیز‌هایی مواجه شد. در این بین ارز دیجیتال الروند EGLD با افت قیمت در بازار مواجه شد. در این گزارش سعی می‌شود این ارز را به علاقه‌مندان معرفی کنیم.

ارز دیجیتال الروند (Elrond) یک شبکه بلاک چین است. الروند از تغییر نوآورانه تکنولوژی‌های جدید برای ایجاد یک شبکه قدرتمند به‌منظور کار در مقیاس اینترنت استفاده می‌کند. اگر برای یک مدت خیلی طولانی عضو دنیای ارز‌های دیجیتال بوده‌اید، احتمالاً در مورد سه گانه مقیاس پذیری شنیده‌اید. این سه گانه بدین شرح است که امکان دستیابی همزمان به سه ویژگی اصلی یک شبکه بلاک چین بالغ (مقیاس پذیری، امنیت و تمرکززدایی) با استفاده از تکنولوژی امروزی غیرممکن است، به‌ویژه در مورد اثبات کار (PoW) که الگوریتم اجماعی بوده که بیت کوین از آن استفاده می‌کند.

الروند نرم‌افزاری است که به دنبال ایجاد انگیزه در شبکه توزیع شده کامپیوتر‌ها برای اجرای یک پلتفرم قرارداد هوشمند طراحی شده است. هدف اصلی این پروژه اولویت‌بندی مقیاس‌پذیری و کاهش کارمزد تراکنش‌ها است.

الروند با ارز دیجیتال EGLD که در سال ۲۰۱۹ معرفی شد، خود را به عنوان یک پلتفرم بلاک چین مقیاس پذیر، سریع و امن برای برنامه‌های توزیع شده، موارد استفاده سازمانی و اقتصاد جدید اینترنت معرفی می‌کند. این پلتفرم مدعی است می‌تواند با بهبود هزار برابری سرعت، مقیاس، هزینه و تجربه کاربری در بلاک چین، مشکل سه گانه مقیاس پذیری راحل کند.

به عبارت دیگر ارز دیجیتال الروند (Elrond) یک شبکه بلاکچین جدید است که از طریق مکانیسم الگوریتم اثبات سهام (PoS) به صورت غیرمتمرکز فعال است. این مکانیسم باعث از بین بردن اتلاف انرژی می‌شود.

بلاکچین Elrond در نظر دارد مشکل مقیاس‌پذیری بلاکچین و هزینه بالای بلاکچین‌های قبلی را برطرف کند. همچنین شبکه الروند با تمرکز زیاد بر امنیت، برای اطمینان از مقاومت در برابر مشکلات امنیتی مانند حمله Sybil ساخته شده است. توکن EGLD توکن اختصاصی شبکه ارز دیجیتال Elrond است.

ارز دیجیتال الروند (Elrond) خود را به عنوان یک معماری جدید بلاکچین توصیف می‌کند که برای ایجاد توان عملیاتی و سرعت اجرای ۱۰۰۰ برابری تراکنش‌ها طراحی شده است. همچنین الروند یک بلاکچین عمومی است که از قرارداد‌های هوشمند پشتیبانی می‌کند. این یعنی توسعه‌دهنده‌های برنامه‌های غیرمتمرکز، می‌توانند برنامه‌های خود را روی بلاک چین Elrond ایجاد کنند. به خاطر چنین ویژگی‌هایی است که افراد بسیاری Elrond را با پروژه‌هایی مانند اتریوم، کاردانو و ترون مقایسه می‌کنند.

تیم الروند از متخصصان با سابقه کارآفرین و تکنیکی تشکیل شده است. Benjamin Mincu مدیر عامل پروژه Elrond است.

Elrond در اواخر سال ۲۰۱۷ توسط برادران Mincu، (Benjamin و Lucian) و Lucian Todea به عنوان راه‌حلی برای مشکل مقیاس‌پذیری بلاک چین تاسیس شد. از نظر توسعه‌دهندگان الروند، مقیاس‌پذیری، اصلی‌ترین مشکلی است که تاکنون صنعت ارز‌های دیجیتال با آن مواجه شده است.

ارز دیجیتال الروند از ویژگی‌های شگفت‌انگیزی برخوردار است. این ویژگی‌ها سبب شده تا Elrond به یک پروژه منحصر به فرد و آینده‌نگر تبدیل شود. این ویژگی‌ها عبارتند از:
اکوسیستم شگفت‌انگیز: Elrond به توسعه‌دهندگان، اعتبارسنجان، صرافی‌های DeFi و کسب‌و‌کار‌ها برای ایجاد اقتصاد اینترنتی جدید؛ اکوسیستم قدرتمندی را ارائه می‌دهد.

سرعت بسیار بالا: پروتکل بلاک چین الروند برای قرارداد‌های هوشمند و DApps علاوه بر کارمزد پایین معاملات، می‌تواند بیش از ۱۰ هزار تراکنش در ثانیه را با زمان بلاک کوتاه (۵ ثانیه)؛ در عرض چند ثانیه پردازش کند.
حق امتیاز: یکی از ویژگی‌های کلیدی پروژه الروند، حق امتیاز قرارداد هوشمند است. بر اساس این ویژگی، ۳۰% از کارمزد‌ها می‌تواند به نویسنده قرارداد هوشمند اختصاص داده شود.
مقیاس‌پذیر/ امن / توسعه‌پذیر: پروژه الروند به دلیل فناوری بکار گرفته شده، بسیار برجسته و منحصر به فرد است. بلاک چین الروند دارای توکن بومی EGLD است.

گمانه‌زنی‌های بسیاری در مورد روند رشد قیمت الروند وجود دارد، چراکه این پروژه ویژگی‌های امنیتی و مقیاس‌پذیری قابل ملاحظه‌ای را ارائه می‌دهد. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که قیمت این رمزارز در سال ۲۰۲۴ احتمالا به ۴۰۰ دلار نیز میرسد.

با توجه به اینکه پروژه الروند در جامعه نیز ابتکار عمل دارد، سرعت رشد خود را حفظ کرده و ارزش قابل توجهی در بازار بدست آورده است. این امر با تمرکز بر آموزش، اطلاع‌رسانی و نوآوری حاصل شده است. به همین دلیل احتمالا گسترش و نوآوری‌های این پروژه؛ سبب شود تا قیمت ارز دیجیتال الروند در سال ۲۰۲۵ به ۴۶۰ دلار نیز برسد.

ارز دیجیتال الروند که با نماد EGLD نمایش داده شده و توکن بومی شبکه بلاکچین Elrond است. امنیت این بلاک چین توسط پروتکل Proof of Stake تامین شده و ویژگی‌های بسیار جذابی مانند سرعت بالای تراکنش‌ها، و حق امتیاز ۳۰ درصدی نویسندگان قرارداد‌های هوشمند را ارائه می‌دهد.

متخصصان آینده روشنی را برای این رمزارز متصور هستند. شما می‌توانید EGLD را در صرافی‌های معتبری همچون Binance و OKEx خرید و فروش کرده و در یک کیف پول گرم یا سرد مطمئن مانند Trust Wallet یا Ledger Nano X ذخیره و مدیریت کنید.

الروند با پروتکل‌های شاردینگ حالت انطباقی و اثبات امن سهام خود یک رویکرد هیجان انگیز نسبت به مقیاس پذیری بلاک چین ایجاد می‌کند که میزان سرعت تراکنش و توان عملیاتی بی‌سابقه‌ای دارد.
به نظر می‌رسد این شبکه به‌عنوان یک «بلاکچین عمومی نوآورانه که برای مقیاس سازی طراحی شده است» به هدف خود مبنی بر حفظ امنیت و سرعت در حین دستیابی به مقیاس پذیری و پایداری رسیده است.

پروژه‌های بلاکچین نسل جدید همانند Elrond بسیار جذاب هستند و به توسعه‌دهنده‌ها کمک می‌کنند که از کندی سرعت شبکه‌هایی مانند شبکه فعلی اتریوم نجات پیدا کنند. اما مشکل و نگرانی اصلی برای سرمایه‌گذاران در اینجا است که رقابت زیادی در این فضا وجود دارد و هنوز مسیر زیادی تا تحقق اهداف شبکه ارز دیجیتال الروند باقی مانده است.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
وبگردی