کد خبر: ۲۶۱۲۸
|
۱۴ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰
برای اولین بار توسط یک شرکت دانش‌بنیان محقق شد؛

تولید ۶ محصول در حوزه بویایی و چشایی و ۳ محصول در بخش خروپف

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان مهندسی پزشکی صبا تجهیز سبلان، از تولید محصول اولفکتِرین برای درمان اختلالات بویایی در این شرکت خبر داد و گفت: در مجموع ۶ محصول در حوزه بویایی و چشایی و ۳ محصول در بخش خروپف طراحی و تولید شده است.

صفا طاهرخانی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان مهندسی پزشکی صبا تجهیز سبلان، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با بیان اینکه تنها تولیدکننده تست‌های چشایی و بویایی در کشور هستیم، اظهار کرد: برای اولین بار تست بویایی را طراحی و استانداردسازی کردیم و این محصول مجوز وزارت بهداشت را داراست. همچنین تست چشایی و سیستم‌های درمانی اختلالات بویایی و چشایی فعالیت‌هایی را انجام می‌دهیم.

وی از تولید محصول اولفکتِرین برای درمان اختلالات بویایی در این شرکت خبر داد و گفت: درمان اختلالات بویایی، وابستگی زیادی به علت زمینه‌ای ایجاد اختلال دارد. اختلالات مرتبط با انسداد مسیر بویایی معمولاً با درمان‌های متداول برطرف می‌شوند، در حالی که درمان اختلالات حسّی در بسیاری از موارد بی‌نتیجه می‌ماند. در شماری از آسیب‌های سیستم بویایی، نورون‌های گیرنده بویایی با گذشت زمان ترمیم و بازسازی می‌شوند، اما به دلیل نداشتن نظم و جهت‌گیری صحیح، توانایی بویایی فرد بهبود نمی‌یابد. تمرین بویایی (Olfactory Training) یک روش جدید برای توانبخشی حس بویایی است که در آن نورون‌های بازسازی شده با قرارگیری در معرض بو‌های خاص جهت‌گیری می‌کند. همچنین این محصول کاربرد بیشتر بعد از بیماری کرونا دارد. با توجه به اینکه افراد زیادی دچار اختلالات بویایی می‌شوند بنابراین این محصول می‌تواند به آن‌ها کمک کند.

طاهرخانی با بیان این تمام محصولات تولیدی این شرکت با دانش بومی طراحی و تولید شده است، افزود: در ایران در حوزه بویایی تا به امروز فعالیتی انجام نداده است و در خارج نیز دو شرکت آلمانی و آمریکایی محصولاتی تولید کرده است. تست بویایی بایستی مخصوص مردم منطقه طراحی و تولید شود.

وی خاطرنشان کرد: این محصولات هم اکنون در بازار موجود است و با شیوع ویروس کرونا افراد زیادی از این تجهیزات استفاده می‌کند. قبل از کرونا مراکز درمانی و تحقیقاتی از آن‌ها استفاده می‌کردند.

طاهرخانی افزود: همچنین به صورت تخصصی روی محصولات درمان خروپف به روش‌های کم تهاجمی نیز فعالیت‌هایی را انجام می‌دهیم. علاوه بر محصولات بویایی و چشایی این محصول نیز در سبد تولیدات شرکت است. با توجه به اینکه اکثر درمان خروپف به صورت لیزر و عمل جراحی است. روش ما به صورت درمان کم تهاجمی است. ۸ محصول در این حوزه وجود دارد یکسری از محصولات تولید شرکت و بخشی نیز وارداتی است.

وی تأکید کرد: در مجموع ۶ محصول در حوزه بویایی و چشایی و ۳ محصول در بخش خروپف در این شرکت دانش‌بنیان طراحی و تولید شده است.

ارسال نظرات
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
وبگردی