کد خبر: ۲۶۱۶۷
|
۱۵ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

آیا نمایندگان مجلس به تبعات فزاینده اقتصادی طرح صیانت توجه دارند؟

هرگونه محدودسازی فضای مجازی با هر عنوانی که صورت گیرد، شاخص‌های کلان اقتصادی جامعه را در بخش‌های مختلف با آسیب‌های جدی مواجه خواهد ساخت، بنابراین نمی‌شود مردم را به اجبار به استفاده از پلفترم‌های داخلی هدایت کرد.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» یکی از مباحثی که در خصوص طرح صیانت از فضای مجازی بیشتر مطرح بود و مورد توجه فعالان در این حوزه شده است موضوع محدودسازی خدمات به کسب وکار‌های اینترنتی است که برخی از افراد اعتقاد براین دارند که با اجرایی شدن آن حتی به صورت آزمایشی باعث رکود بازار فعالان این کسب وکار‌های خواهد بود.

براساس این گزارش اکثر کارشناسان معتقدند که کسب وکار‌های اینترنتی بیشتر بر بستر اینستاگرام و تلگرام بنا شده است که در صورت فیلترینگ و مسدودسازی این شبکه ها، اکثر کسب وکار‌ها با مشکلات زیادی مواجه خواهند شدند. با محدود شدن شبکه‌های اجتماعی، رفتار واقعی مردم در کسب‌وکار خیلی تغییر نمی‌کند؛ بلکه مردم طبیعتا در جایی کسب‌وکار دیجیتال خود را راه می‌اندازند که مشتری و کاربر در دسترسی باشد، اما اتفاقی که می‌افتد این است که این دسترسی با دشواری و به‌طور غیرقانونی انجام خواهد شد.

براساس این گزارش باید به این نکته کلیدی اشاره کرد و گفت هر جا که بحثی از محدودسازی بوده فعالان با ترفند‌های مختلف سعی کردند با دورزدن محدودیت‌های تدابیر جدیدی را اتخاذ کنند. این موضوع در خصوص شبکه‌های اجتماعی نیز صدق خواهد کرد، بنابراین نمی‌شود مردم را به اجبار به استفاده از پلفترم‌های داخلی هدایت کرد؛ بنابراین بیکاری یکی از مهم‌ترین تبعات اقتصادی اجرای طرح صیانت است که تبعات اجتماعی و فرهنگی هم به دنبال خواهد داشت. در شرایطی که کرونا چالش‌های زیادی را در دنیا ایجاد کرد، کسب و کار‌های سنتی نیز منسوخ شد، زیرا مردم امکان حضور در بازار و خرید از مغازه‌ها را نداشتند. فضای مجازی در این بین و با استفاده از این فرصت رشد کرده و آنچه مورد انتظار مردم است را فراهم کرد به طوری که امروزه برخی ممکن است در طول سال یک بار هم برای خرید حضوری به بازار مراجعه نکنند.

طبیعی است با چنین دورنمایی، هرگونه محدودسازی فضای مجازی با هر عنوانی که صورت بگیرد، شاخص‌های کلان اقتصادی جامعه را در حوزه‌هایی، چون اشتغالزایی، بهبود درآمد سرانه و مقابله با فقر، با آسیب‌های جدی مواجه می‌سازد. آن دسته از نمایندگانی که رأی به تصویب طرح صیانت داده‌اند باید بدانند که به‌طور مستقیم در حال مقابله با رشد اقتصادی کشور و گسترش فقر هستند. این در حالی است که بررسی وعده‌های اغلب نمایندگان قبل از انتخابات، نشان می‌دهد که مهم‌ترین وعده‌های ارائه شده از سوی این افراد، حول محور موضوعاتی، چون مقابله با بیکاری، بهبود معیشت، مقابله با فقر و سایر موارد اینچنینی بوده است.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی