کد خبر: ۲۶۲۷۲
|
۱۸ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۴:۱۸

سامانه‌ای جامع به پایش زیرساخت‌های مراکز داده کمک کرد

یک شرکت دانش‌بنیان، سامانه‌ای جامع را برای کنترل و مانیتورینگ زیرساخت‌های فیزیکی مراکز داده، طراحی و تولید کرده است.

به گزارش« نبض فناوری» سامانه جامع کنترل و پایش زیرساخت‌های فیزیکی مراکز داده، ضمن ارائه دسترسی به پشتیبانی، مشاوره و دانش فنی زمینه را برای پیاده‌سازی موفق مراکز داده فراهم می‌کند.

کنترل و پایش

ابوالفضل گلچین فر، مدیر عامل شرکت فن تدبیر سبز ویرا درباره این سامانه کنترل و مانیتورینگ گفت: این سامانه شامل مجموعه‌ای نرم‌افزاری و سخت افزاری است که برای پایش و کنترل زیرسیستم‌های مختلف مرکز داده مورد استفاده قرار می‌گیرد. سامانه کنترل و مانیتورینگ DCIM در حوزه زیرساخت های فیزیکی و یکپارچه سازی و مدیریت زیرساخت مراکز داده کاربرد دارد.

این شرکت دانش‌بنیان، علاوه بر نرم افزار، تولید کننده حسگرها و تجهیزات کنترل‌کننده مورد نیاز مانیتورینگ و کنترل تجهیزات زیرساخت فیزیکی است.

با انجام فرآیند یکپارچه‌سازی سخت افزار و نرم افزارهای مربوطه، کلیه نیازمندی های مشتریان در بخش نرم افزار مانیتورینگ وکنترل زیرساخت فیزیکی، DCIM و سخت افزار مورد انتظار را برای پیاده سازی یک راهکار جامع به صورت کامل فراهم کند.

کاربردهای گسترده

در بخش تجهیزات کنترل محصول، کنترلر سخت افزاری در کنار حسگرهای مختلف تولیدی این شرکت وظیفه پایش و کنترل را برعهده دارند.

نرم افزار ViraDCIM محصولی برای مانیتورنیگ و کنترل زیرساخت‌های الکتریکی، زیرساخت‌های مکانیکی، تجهیزات و حسگرهای محیطی، اندازه گیری جریان و نرخ آب، هوا، تشخیص حرکت، لرزش، اندازه‌گیری سطح سیالات، وضعیت درب را پایش می‌کند.

همچنین این مجموعه، زیرسیستم‌های امنیتی مراکز داده است که در ارتباط با سخت افزار امکان پایش کلیه زیرساخت های فیزیکی را فراهم می‌کند.

یکپارچه‌سازی

برای یکپارچه‌سازی مدیریت تجهیزات زیرساخت در مراکز داده، محصول بومی، نیازمندی‌های مدیریت دارایی، مدیریت ظرفیت، مدیریت تغییرات، مدیریت انرژی، مدیریت هوش تجاری و تحلیل، در مراکز داده باشد طراحی شده است.

کاهش هزینه راهبری، افزایش بهره‌وری و اثربخشی انرژی مورد استفاده، بخشی از مزایای پیاده سازی سامانه کنترل و مانیتورینگ DCIM مرکز داده این شرکت محسوب می‌شود.

 مزیت نوآورانه و رقابتی

بیش از 95درصد نمونه‌های موجود در بازار، وارداتی هستند و این محصول، تنها تولید ایران‌ساخت این حوزه به شمار می‌رود. نمونه ایران‌ساخت با کارکرد مناسب، قابلیت‌های مورد انتظار مدیران مراکز داده در ایران را در بخش DCIM برآورده می‌کند.

قیمت تمام شده

با توجه به تنوع تجهیزات در مراکز داده و ظرفیت مختلف در این مراکز، پیاده سازی این محصول در تمامی مراکز داده سطح جهان فرایندی سفارشی سازی شده است. قیمت این محصول متناسب با نوع تجهیزات و ظرفیت هر مرکز محاسبه می شود. اما در مقایسه با نمونه خارجی قیمت آن بعضاً تا 50درصد کاهش خواهد داشت.

صادرات

به گفته گلچین فر، از آنجا که این محصول برای هر مرکز داده به صورت راهکار ارائه می‌شود، در زمان راه اندازی نیاز به تخصیص توان و خدمات مهندسی است؛ با توجه به رده فناوری این محصول، باور شرکت‌های ایرانی و قابلیت توانمندی نیازمندی­ها مطابق با فناوری‌های روز از سوی این شرکت توسط مشتریان به عنوان مهمترین چالش لحاظ می‌شود.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی