کد خبر: ۲۶۲۷۴
|
۱۸ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۴:۲۳
هم‌زمان با بیستمین سالگرد تأسیس پارک فناوری پردیس صورت گرفت؛

رونمایی از کتاب پارک فناوری پردیس (پیدایش پارک)

دومین کتاب از سلسله کتاب های تجربیات نظام های نوآوری منطقه ای تحت عنوان پارک فناوری پردیس (جلد اول: پیدایش پارک فناوری پردیس) در مراسمی روز چهارشنبه 18 اسفند در محل سالن اجتماعات سراج پارک رونمایی شد.

به گزارش« نبض فناوری» یکی از برنامه‌های پارک در سال‌های اخیر مستندسازی و تجربه‌نگاری افراد، شرکت‌ها و نظام های نوآوری منطقه ای و جهان بوده است و از پروژه‌های ویژه در این زمینه، مستندسازی شکل‌گیری و توسعه پارک فناوری پردیس است؛ که در حال حاضر جلد اول آن تألیف و به‌صورت کتاب منتشر و رونمایی شد.

این مراسم با حضور مهدی صفاری‌نیا رییس پارک فناوری پردیس و جمعی از مدیران و معاونان پارک در سالن سراج برگزار شد.

رییس پارک فناوری پردیس در این مراسم گفت: انتشارات پارک فناوری پردیس به همت مدیرکل ترویج و توسعه خوشه‌های نوآوری و همکارانشان در محل پارک ایجاد شده است و در دو سال گذشته با تلاش همکاران این مجموعه، این کتاب جامع آماده و منتشر شده است.

مهدی صفاری نیا افزود: ما به عنوان اولین پارک فناوری کشور کتاب تاریخچه خود را منتشر کرده ایم. هرچند جمع آوری این منظومه با پراکندگی بسیار افرادی که به عنوان منبع استفاده شده اند بسیار زیاد بود و این، تلاش همکاران را دوچندان کرد اما خوشبختانه نتیجه این زحمات کتاب مفید و کاملی از تاریخچه پارک است که برخی از سختی های راه را نشان داده است.

او ادامه داد: در این کتاب گوشه ای از مشکلات و موانعی که سر راه ما برای ایجاد و گسترش پارک فناوری پردیس به عنوان یکی از بزرگترین نهادهای علمی کشور است را به نمایش گذاشته است. مشکلاتی که برخی از آنها هنوز و با گذشت 20 سال از آغاز فعالیت های پارک ادامه دارد اما خوشخبختانه اراده های خوبی برای رفع این موانع در پارک وجود دارد.

مدیرکل ترویج و توسعه خوشه‌های نوآوری پارک در این مراسم گفت، برای تهیه این کتاب جامع، از مصاحبه های مختلف و مجلات و مستندات مکتوب موجود در پارک استفاده کردیم و به طور کلی تمام نهادهای پارک در تدوین و انتشار این کتاب همکاری و هماهنگی بسیار خوبی داشته اند.

مجتبی جباری پور افزود: در این کتاب از اولین روزهای پارک و فراز و فرودهای مختلفی که پشت سر گذاشته شده است تا به این نقطه برسد پرداخته شده است. این کتاب به چالش های عمرانی و توسعه ای اشاره کرده است که از همان ابتدا گریبان گیر پارک بوده تا روزهای سختی که برای به ثمر نشستن این نهاد بزرگ پشت سر گذاشته شده است. در جلد اول کتاب به روحیه جهادی تلاشگران مختلف حاضر در پارک اشاره شده است.

گفتنی است، پارک فناوری پردیس به عنوان بزرگ‌ترین پارک فناوری كشور در سال 1380 تاسیس شد. تاکنون بیش از 400 واحد فناور و دانش‌بنیان در حوزه‌های فناوری‌های پیشرفته همچون فناوری اطلاعات و ارتباطات، زیست‌فناوری، فناوری نانو، مواد جدید، مکانیک و اتوماسیون به عضویت پذيرفته شده‌اند.

پردیس نوآوری،‌ دانش،‌ کارآفرینی و فاز 4 پارک، در کنار دانشگاه ناحيه نوآوري پرديس، بخش‌های مختلفی از فازهای توسعه ای پارک فناوری پردیس هستند که با افق توسعه 1000 هکتاری،‌ «ناحیه نوآوری پردیس» را شکل خواهند داد.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی