کد خبر: ۲۶۳۵۰
|
۲۲ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰

طرح صیانت چه بلایی بر سر اقتصاد کشور خواهد آورد؟

کارشناسان معتقدند طرح صیانت از فضای مجازی براساس بررسی‌ها نشان می‌دهد که این طرح فاقد امکان اجرایی است؛ اما در صورت اجرایی بیکاری یکی از مهم‌ترین تبعات اقتصادی اجرای طرح خواهد بود که تبعات اجتماعی و فرهنگی هم به دنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» این روز‌های بحث صیانت از فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی نیز داغ بوده به گونه‌ای که کارشناسان در کلاب هاوس به تشریح معایب و محاسن آن پرداخته و معتقدند که اجرای آن باعث بروز بسیاری از مسائل در کشور خواهد شد.

در همین راستا بهمن فلاح، کارشناس بازار‌های مالی و پژوهشگر اقتصادی در کلاب‎ هاوس با اشاره به اینکه طرح صیانت چه بلایی بر سر اقتصاد می‌آورد؟ گفت: من به هیچ عنوان به مبانی فکری طراحان طرح صیانت کاری ندارم، اما بررسی‌های اقتصادی بیانگر این است که این طرح فاقد امکان اجرایی است و بار مالی اجرای آن برای اقتصاد ایران بسیار سنگین است.

فلاح گفت: طرح صیانت به هیچ وجه ربطی به موضوع اینترنت ندارد بلکه آن‌ها می‌خواهند که اینستاگرام را محدود و فیلتر کنند که متاسفانه از قِبل آن اکثر کسب و کار‌های اینترنتی تعطیل و یا حتی با مشکل بزرگی مواجه خواهند که این موضوع در نوع خود چالش‌های زیادی را برای اقتصاد کشور به همراه خواهد داشت.

فعلان حوزه کسب و کار معتقدند در صورت تصویب نهایی این طرح بسیاری شغل خود را از دست می‌دهند و بسیاری از مردمی که توانایی شروع کسب و کار به علت نبود سرمایه اولیه را نداشتند توانسته‌اند با ورود به اینستاگرام کسب و کار خود را راه اندازی کرده و کسب درآمد کنند؛ بنابراین بیکاری یکی از مهم‌ترین تبعات اقتصادی اجرای طرح صیانت است که تبعات اجتماعی و فرهنگی هم به دنبال خواهد داشت. در شرایطی که کرونا چالش‌های زیادی را در دنیا ایجاد کرد، کسب و کار‌های سنتی نیز منسوخ شد، زیرا مردم امکان حضور در بازار و خرید از مغازه‌ها را نداشتند. فضای مجازی در این بین و با استفاده از این فرصت رشد کرده و آنچه مورد انتظار مردم است را فراهم کرد به طوری که امروزه برخی ممکن است در طول سال یک بار هم برای خرید حضوری به بازار مراجعه نکنند.

کارشناسان اذعان براین دارند اگر مسئولان بخواهد مردم در پلتفرمی نباشند، نیازی به تصویب قانون ندارد و می‌تواند همان اقدامی که برای پلتفرم سیگنال انجام داد را اینجا نیز عملیاتی کند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
محاسن ؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!۱
0
0
ناشناس
۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
یعنی تو این مملکت نمیتونن بجای اینستاگرامی که مرکز جاسوسیه یک برنامه دیگری درست کنن که ایرونی باشه و مردم کسب و کارشون رو اونجا برقرار کنن؟ چرا همیشه باید متکی به خارج بود
0
0
علی نجاران
۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
بستن راه مشکل را حل نمی کند آگاهی وآموزش و چگونگي رشد بنده به سادگی قصد این باور درایستگرا م رشد دادم خیلی ساده بادانش و تجربه درک نیاز مردم
0
0
علی نجاران
۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
بستن راه مشکل را حل نمی کند آگاهی وآموزش و چگونگي رشد بنده به سادگی قصد این باور درایستگرا م رشد دادم خیلی ساده بادانش و تجربه درک نیاز مردم
0
0
به شکل یک سیگنال الکتریکی؛ کشف جی پی اس در مغز انسان
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 19 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
با ثبت شکایت در دادگاه فدرال؛ تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
دسترسی به اطلاعات پرسنل؛ وزارت دفاع انگلیس هک شد
در جلسه بررسی آخرین وضعیت فیبرنوری قم مطرح شد؛ پوشش کامل فیبرنوری استان قم ظرف یک هفته آینده انجام می شود
پژوهش جدید «دانشگاه ایالتی واشنگتن» نشان داد استفاده از ChatGPT برای ارزیابی مشکل قلبی عاقلانه نیست!
وبگردی