کد خبر: ۲۶۵۳۵
|
۲۷ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

خانه‌های نوآوری و فناوری،شاهراه حیاتی برای توسعه صادرات محصولات دانش‌بنیان‌ها

خانه‌های نوآوری و فناوری یکی از انواع واسطه‌های صادراتی است تا جاییکه تاکنون ۶ خانه نوآوری و فناوری در ایران و کشور‌های چین، کنیا، سوریه، روسیه و ترکیه راه اندازی شده تا شرکت‌های دانش بنیان در این خانه‌ها مستقر شوند.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» یکی از مباحثی که طی روز‌های اخیر مورد توجه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار گرفت موضوع راه‌اندازی خانه‌های نوآوری و خلاق در داخل و خارج از کشور بود تا از این طریق بستر را حمایت از تولیدات شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان هموارد سازد. تا جاییکه معاونت علمی و فناوری برای حمایت از این شرکت‌ها تسهیلات تشویقی و تخفیفاتی را در نظر گرفته تا بتواند صادرات تولیدات آن‌ها را رونق دهد.

باید تأکید کرد و گفت؛ خانه‌های نوآوری و فناوری یکی از انواع واسطه‌های صادراتی، مراکز و خانه‌های نوآوری ایران است. این بخش‌ها تحت حمایت مراکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در کشور‌های مختلف دنیا راه‌اندازی شد‌ه‌اند؛ کشور‌هایی مانند چین، کنیا، سوریه و روسیه.‌
می‌توان گفت تاکنون ۶ خانه نوآوری و فناوری در ایران و کشور‌های چین، کنیا، سوریه، روسیه و ترکیه راه اندازی شده تا شرکت‌های دانش بنیان در این خانه‌ها مستقر شوند و محصولات خود را در معرض نمایش قرار دهند.

این مراکز خدمات گوناگونی را ارائه می‌دهند و به دستورالعمل‌های آیین‌نامه صادراتی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری جهت ورود به بازار‌های بین‌المللی دسترسی دارند. خدمات این مراکز شامل موارد زیر است: فضای کار اختصاصی و اشتراکی، نمایشگاه دائمی محصولات، یافتن شرکای تجاری و سرمایه‌گذاری در کشور‌های هدف صادراتی، انجام امور ثبت شرکت، ثبت محصولات، ثبت دارو و تجهیزات پزشکی، علائم تجاری، اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری، استخدام نیرو‌های بومی (به دلیل حضور مستقیم برای ارائه محصولات و خدمات).

براساس این گزارش طبق اعلام مرکز تعاملات بین المللی معاونت علمی و فناوری قرار است با همکاری‌های مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست‌جمهوری و بخش خصوصی ایرانی، پایگاه صادراتی محصولات دانش‌بنیان را در دوحه راه‌اندازی کند. این پایگاه برای شرکت‌های ایرانی فرصتی را فراهم می‌سازد که با هدف ورود به بازار منطقه خلیج فارس نقش آفرینی کنند. از جمله کشور‌هایی که قرار است خانه نوآوری در آت‌ها تاسیس شود عراق، قطر، پاکستان و افغانستان را می‌توان نام برد.

با استفاده از این ظرفیت‌ها به شرکت‌های دانش بنیان کمک می‌شود تا محصولات خود را به کشور‌های منطقه و دنیا صادر کنند. این خانه‌های نوآوری در جهت تسهیل امر صادرات محصولات دانش بنیان را اندازی شده اند و دو سرویس اصلی به شرکت‌های دانش بنیان ارائه می‌کنند.

سرویس‌های اصلی کمک کننده از طریق خانه‌های نوآوری و فناوری به شرکت‌های دانش بنیان شامل خدمات نرم افزاری و سخت افزاری می‌شود. خدمات سخت افزاری اعم از نمایش کالا و دستاورد‌های دانش بنیان در نمایشگاه عرضه محصولات، فضای کار اشتراکی، فضای کار اختصاصی، سالن جلسات و امکانات برگزاری نشست‌های B ۲ B هستند. خدمات نرم افزاری نیز شامل بازاریابی، تحقیقات بازار، یافتن شریک تجاری، برگزاری دوره‌های آموزشی و منتورینگ و اخذ استاندارد‌ها و مجوز‌های فروش بین‌المللی می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
وبگردی