کد خبر: ۲۶۶۹۷
|
۰۴ فروردين ۱۴۰۱ | ۱۸:۵۰

پلی استیشن ۵ پرو احتمالا سال ۲۰۲۳ با دو برابر قدرت بالاتر معرفی می‌شود

طبق شایعه‌ای جدید، کنسول مورد انتظار پلی استیشن ۵ پرو سال آینده میلادی از راه می‌رسد و قدرتی دو برابر نسخه استاندارش خواهد داشت که پیشرفت چشمگیری محسوب می‌شود.

به گزارش«نبض فناوری» طبق شایعه‌ای جدید، کنسول مورد انتظار پلی استیشن 5 پرو سال آینده میلادی از راه می‌رسد و قدرتی دو برابر نسخه استاندارش خواهد داشت که پیشرفت چشمگیری محسوب می‌شود.

این شایعه از سوی منبعی به نام «RedGamingTech» منتشر شده که معمولا اطلاعات درستی درباره فناوری‌های AMD ارائه می‌کند. همانطور که می‌دانید، تراشه مرکزی پلی استیشن 5 ساخت شرکت AMD است. طبق ادعای RGT، سونی هم اکنون روی PS5 پرو کار می‌کند و هدفش عرضه این محصول در اواخر 2023 یا اوایل 2024 است.

پلی استیشن 5 پرو سال 2023 از راه می‌رسد؟

اگر گفته این منبع صحت داشته باشد، سونی احتمالا ابتدا به دنبال عرضه نسخه بروز شده PS5 در سال 2023 بوده اما بخاطر مشکلاتی که در زنجیره تامین قطعات وجود دارد و باعث شده حتی نسخه استاندارد این کنسول هم در برخی بازارها به سختی پیدا شود، ژاپنی‌ها تصمیم گرفته‌اند کمی دیرتر از برنامه اولیه‌شان این محصول را روانه بازار کنند.

با توجه به فاصله سه ساله‌ای که میان عرضه پلی استیشن 4 و نسخه پرو آن وجود داشت، آغاز فروش مدل پرو PS5 در اواخر 2023 منطقی به نظر می‌رسد چرا که دوباره با یک بازه سه ساله روبه‌رو خواهیم شد.

 

همانطور که گفتیم، در حال حاضر سونی در تامین پلی استیشن 5 مشکل دارد و گیمرها نمی‌توانند به راحتی آن را تهیه کنند، اما این موضوع مانع توسعه نسخه بهبودیافته‌اش نمی‌شود. سونی مدت‌هاست پشت صحنه روی چنین کنسولی کار می‌کند، اما زمانی این محصول عرضه می‌شود که هم بازار تشنه‌اش باشد و هم سونی بتواند نیاز بازار را تامین کند. بنابراین احتمالا مشکلات زنجیره تامین برنامه‌های اولیه ژاپنی‌ها را بهم زده است.

RGT همچنین مدعی شده که درباره قدرت کنسول آینده سونی اطلاعاتی دارد. ظاهرا این کنسول در حالت‌های استاندارد تا دو برابر سرعت بالاتری نسبت به نسخه استاندارد دارد و اگر قابلیت رهگیری پرتو فعال شود، این اختلاف به 2.5 برابر می‌رسد. اگرچه بدون هیچ شکی نسخه پرو از استاندارد قدرتمندتر خواهد بود، اما بطور دقیق نمی‌دانیم با چه اختلاف عملکردی روبه‌رو می‌شویم.

ظاهرا سونی در پلی استیشن 5 پرو روی رهگیری پرتو و دیگر تکنیک‌های رندرگیری پیشرفته تمرکز می‌کند. همچنین ژاپنی‌ها می‌خواهند از فناوری مخصوصی برای بهبود کیفیت تصویر استفاده کنند که با تکنولوژی DLSS انویدیا متفاوت است.

در نهایت گفته می‌شود PS5 پرو تجربه کار با PSVR 2 را بهبود می‌دهد؛ هدست واقعیت مجازی که اگرچه از طراحی و نامش اطلاع داریم، اما دقیقا نمی‌دانیم سونی چه زمانی آن را روانه بازار می‌کند.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
وبگردی