کد خبر: ۲۶۷۳۲
|
۱۳ فروردين ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰

آیا متاورس تهدیدی برای مشاغل سنتی است؟| ایجاد تحول در کسب وکارهای اینترنتی با متاورس

به طور حتم هر شرایط جدید اقتصادی ناگزیر شرایط رقابتی جدیدی را فراهم می‌کند و نوآوری متاورس نیز از این قاعده مستثنی نبوده است، متاورس و مدیریت یک موضوع بسیار قابل توجه است، زیرا کسب و کار‌هایی که موفق شوند در همان مراحل اولیه به بازار‌های دیجیتال این جهان ورود پیدا کنند، مزایای قابل توجهی به دست خواهند آورد.

آیا متاورس تهدیدی برای مشاغل سنتی است؟| ایجاد تحول در کسب وکاری‌های اینترنتی با متاورس

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» سرعت رشد فناوری و تکنولوژی در دنیای امروزی، به حداکثر رسیده و روزبه‌روز در حال پیشرفت و توسعه است. یکی از فناوری‌ها و نوآوری‌هایی که در سال گذشته نمود پیدا کرد، فناوری متاورس بود. شاید برای اولین بار است که واژه متاورس را شنیده‌اید، اما باید گفت که، متا واژه جدیدی نیست. برای اولین بار مفهوم این کلمه در رمان تصادف برفی در سال ۱۹۹۲ توصیف شد. متاورس در هسته خود یک اینترنت تجسم یافته است که با اینترنت امروزی بسیار متفاوت است؛ بنابراین متاورس محیطی کاملا مجازی را ارائه می‌کند که به احتمال زیاد با سرعت بالایی، تمام اینترنت را اشغال خواهد کرد.

باید یادآور شد که متاورس شبکه‌ای گسترده از جهان‌ها و شبیه سازی‌های سه بعدی پایدار است که به صورت آنی و لحظه‌ای پردازش می‌شود که در آن هویت اشخاص، اشیای فیزیکی، تاریخ بشر و حتی سیستم‌های پرداختی پیوستگی خودشان را حفظ می‌کنند. این مجموعه می‌تواند همزمان تعداد زیادی از افراد را به صورت مجازی در خود جای دهد بدون اینکه این افراد در یک مکان فیزیکی حضور داشته باشند.

به عبارت دیگر متاورس در واقع منعکس‌کننده جهان واقعی و لایتناهی است؛ یعنی با جهانی دیگر در فضای مجازی روبرو هستیم که با ورود کاربران بیشتر، گسترش پیدا می‌کند. این کاربران می‌توانند از طریق واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده در متاورس ظاهر شده و با یکدیگر در تعامل باشند. دنیای Metaverse، یک فضای از قبل برنامه‌ریزی شده ساده و یا یک بازی آنلاین برای کودکان نیست. همچنین یک اپلیکیشن ساده نیست که بتوان آن را از اپ‌استور و یا گوگل‌پلی نصب کرد. متاورس در واقع ادغامی عالی از دنیای واقعی و دنیای مجازی است.
عدم محدودیت زمانی، زمان‌بندی مطابق با دنیای واقعی، فعالیت مستقل کاراکترها، یک دنیای کارآمد و مستقل، امکان ترکیب کردن پلتفرم‌های مختلف، محتوای ایجاد شده توسط کاربر (UGC) را می‌توان از عمده ویژگی‌های اصلی متاورس عنوان کرد.

براساس این گزارش اکثر کارشناسان براین باورند که فناوری متاورس دنیای کسب وکار را توسعه و متحول خواهد کرد؛ بنابراین معرفی و مدیریت کسب و کار‌ها در فضای مجازی درس‌های زیادی را برای صاحبان آن‌ها به همراه داشته است و اینترنت این موضوع را ثابت کرده است که تبلیغات سنتی به تدریج در حال منسوخ و ناکارآمد شدن است، اما می‌توان از فضای مجازی به عنوان جایگزین مناسبی برای آن استفاده کرد که کنترل آن به سادگی انجام می‌پذیرد. به طور کلی بازاریابی از بازاریابی برند یک کسب و کار، به بازاریابی نیاز‌ها و مشتریان تغییر خواهد کرد و این روند در فضای مجازی و به شیوه آنلاین ساده‌تر و بهتر صورت خواهد گرفت. برداشت و جمع آوری داده‌ها در متاورس یک تجارت بزرگ خواهد بود و راه‌های زیادی را برای درآمدزایی برای صاحبان کسب و کار‌ها فراهم می‌کند.

باید گفت هر شرایط جدید اقتصادی ناگزیر شرایط رقابتی جدیدی را ایجاد می‌کند و متاورس نیز از این قاعده مستثنی نبوده است بنابراین متاورس و مدیریت یک موضوع بسیار قابل توجه است، زیرا کسب و کار‌هایی که موفق شوند در همان مراحل اولیه به بازار‌های دیجیتال این جهان ورود پیدا کنند، مزایای قابل توجهی به دست خواهند آورد. این امر می‌تواند وضعیت را به طور نامتناسبی به نفع کسب و کار‌های بزرگ پیش ببرد، زیرا آن‌ها هستند که ریسک پذیری بالاتر و تجهیزات و سرمایه لازم برای این کار را خواهند داشت.

براساس این گزارش متاورس به سرعت رشد خواهد کرد و در آینده می‌تواند محیط خوبی برای فعالیت شرکت‌ها باشد. این در صورتی اتفاق می‌افتد که کسب و کار‌ها به متاورس نه به عنوان کانالی برای بازاریابی تهاجمی، بلکه به عنوان محلی برای آزمایش ایده‌های جدید، همکاری و توسعه مهارت‌های رهبری و مدیریت نگاه کنند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
دنیا به کجا میرود و ما درگیر طرح صیانت !!!!
0
0
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
وبگردی