کد خبر: ۲۷۴۷۰
|
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ | ۱۳:۲۰

کل کل ایلان ماسک با بیل گیتس

مدیرعامل تسلا تعهد بنیانگذار مایکروسافت به محیط زیست را زیر سوال می برد.

به گزارش «نبض فناوری»،  ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت تسلا فکر می‌کند که با تلاش‌های خود در زمینه خودروی الکتریکی و انرژی خورشیدی جهان را نجات می‌دهد (و ممکن است همین کار را انجام دهد).

بیل گیتس مسیر سنتی تری را برای بشردوستی دنبال کرده است. بنیاد او که او با همسر سابقش ملیندا اداره می شود میلیاردها دلار را برای حل نابرابری ها در سراسر جهان اختصاص داده است.

بنیاد بیل و ملیندا گیتس روی همه چیز کار کرده است، از بردن واکسن به نقاطی از جهان که این واکسن ها را ندارند، تا اطمینان از داشتن آب تمیز برای مردم، و انواع پروژه هایی که برای محافظت از سیاره طراحی شده اند.

این بنیاد در صفحه اصلی خود می‌گوید: "ما به تنهایی نمی‌توانیم به اهداف خود برسیم. ما با مشاغل، دولت و سازمان‌های غیرانتفاعی همکاری می‌کنیم و هر یک از شرکا نقش خاصی در تسریع پیشرفت دارند.

بیل گیتس امیدوار بود که ماسک در این تلاش‌ها شریک شود و این دو در حال برنامه‌ریزی برای ملاقات بودند.

ماسک به طور کلی رویکردی بسیار منفی در قبال هر کسی که سهام تسلا را دچار فروش استقراضی کرده اتخاذ کرده است. او جلسه برنامه ریزی شده با گیتس را متوقف کرد زیرا گیتس در مقابل شرکت خودروهای برقی فروش استقراضیی دارد که در مورد آن توییت کرد.

در زنجیره متنی که ماسک واقعی بودن آن را تایید کرده است، مدیر عامل تسلا تعهد گیتس به محیط زیست را به دلیل فروش استقراضی تسلا زیر سوال برد.

یک فروش استقراضی، زمانی ایجاد می‌گردد که معامله‌گر یک اوراق بهادار را با ذهنیت خرید مجدد در قیمت‌های پایین‌تر می‌فروشد. یک معامله‌گر زمانیکه اعتقاد به کاهش قیمت سهم در آینده نزدیک دارد، ممکن است تصمیم به اتخاذ فروش استقراضی بگیرد. دو نوع از فروش استقراضی وجود دارد: پوشانده نشده و پوشیده. یک فروش استقراضی پوشانده نشده زمانی رخ می‌دهد که معامله‌گر یک اوراق بهادار را بدون داشتن پوزیشن بر روی آن می‌فروشد. با این حال، این عملیات بر روی سهام در ایالات متحده آمریکا ممنوع است. یک فروش استقراضی پوشیده زمانی رخ می‌دهد که معامله‌گر سهم را از اداره وام‌دهی سهام قرض می‌گیرد؛در عوض، معامله‌گر نرخ بهره قرض را در زمانی که فروش استقراضی باز بوده می‌پردازد. در اوراق آتی یا بازار ارزهای خارجی ، فروش استقراضی می‌تواند هر زمانی شکل بگیرد.

ماسک ظاهراً به گیتس که مبادله را تأیید نکرده است، پیامک ارسال کرده که: «متأسفم، اما نمی‌توانم کمک‌های بشردوستانه شما در مورد تغییرات اقلیمی را جدی بگیرم، وقتی که شما در مقابل تسلا، شرکتی که بیشترین تلاش را برای حل تغییرات آب و هوایی انجام می‌دهد، این موضع را دارید.»

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
علی
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
ناشناس
۲۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
غلامحسین دوانی
۰۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
هرکس بفکر ریشه، ماسک بدنبال میشه! هردویشان مخالف مسائل زیست محیطی هستند چون تاتیرات اینترنت G5. وG6 و تگنوزی های نوین وذهرزرمزها روی زیست محیطی مخرب هستند که هردو غرق در آن هستند
0
0
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی