کد خبر: ۲۷۷۱۰
|
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ | ۱۲:۰۰

حافظه‌های جدید UFS 4.0 سامسونگ موجب ارتقاء چشمگیر سرعت اسمارت‌فون‌ها می‌شوند

شرکت سامسونگ اخیرا از چهارمین ورژن حافظه‌های فلش یونیورسال خود با نام UFS 4.0 رونمایی کرد. این حافظه‌ها در طیف وسیعی از اسمارت‌فون‌ها، تبلت‌ها و سایر دستگاه‌های موبایلی به‌کار گرفته می‌شوند. سامسونگ وعده داده که تولید انبوه حافظه‌های UFS 4.0 این شرکت در 3 ماهه سوم سال آغاز شده و این موضوع نویدبخش افزایش چشمگیر سرعت و کارآیی گجت‌ها خواهد بود.

به گزارش «نبض فناوری»، این اظهارات نشان می‌دهند که دستگاه‌های جدید گلکسی زد فولد 4، گلکسی زد فلیپ 4 یا سری گلکسی S23 در سال آینده جزو نخستین دستگاه‌های مجهز به حافظه‌‌های UFS 4.0 خواهند بود. این موضوع صرفا بر پایه حدس و گمان مطرح شده است؛ اما در هر صورت به‌نظر می‌رسد که سرعت عملکرد اسمارت‌فون‌های اندرویدی به‌زودی ارتقاء خواهد یافت.

به گفته سامسونگ حافظه‌های UFS 4.0 از پهنای باند حداکثر 23.2 گیگابیت برثانیه در هر خط پشتیبانی می‌کنند. این رقم 2 برابر حافظه‌های UFS 3.1 است. در نتیجه حافظه‌های جدید برای اسمارت‌فون‌های 5G که نیازمند پردازش حجم عظیمی از داده‌ها هستند؛ فوق‌العاده به‌نظر می‌رسند. فناوری جدید نسل هفتمی V-NAND سامسونگ، سرعت خواندن متوالی داده‌ها را تا حداکثر 4200 مگابایت برثانیه و سرعت نوشتن متوالی داده‌ها روی حافظه را تا 2800 مگابایت برثانیه ارتقاء خواهد داد. این ارقام در مقایسه با رکوردهای سرعتی ثبت شده توسط حافظه‌های UFS 3.1 به میزان قابل‌توجهی بیش‌تر هستند.

نهایتا سامسونگ ادعا می‌کند که میزان بهره‌وری انرژی نیز بهبود یافته است. بنابراین دستگاه‌های موبایلی مجهز به حافظه‌های UFS 4.0 از دوام بالاتری برخوردار بوده و در عین‌حال سرعت خواندن و نوشتن داده و پهنای باند حافظه در آنها به‌مراتب بیش‌تر است. سامسونگ ادعا می‌کند که عملکرد حافظه‌های UFS 4.0 در مقایسه با انواع UFS 3.x تقریبا 46 درصد بهبود یافته است. به بیان دقیق‌تر سرعت خواندن متوالی داده معادل 6 مگابایت برثانیه به ازای هر میلی‌آمپرساعت است.

حافظه‌های جدید UFS 4.0 سامسونگ موجب ارتقاء چشمگیر سرعت اسمارت‌فون‌ها می‌شوند

حافظه‌های UFS 4.0 با حداکثر ظرفیت 1 ترابایت روانه بازار خواهند شد. بنابراین حافظه‌های جدید برای گوشی‌های پرچم‌دار آینده سامسونگ که در چندین پیکره‌بندی مختلف حافظه روانه بازار می‌شوند؛ گزینه‌ای مناسب به‌شمار می‌روند. بنابراین به‌نظر می‌رسد که حافظه‌های جدید UFS 4.0 در گوشی‌های تاشو آینده یا سری گلکسی S23 سامسونگ به‌کار گرفته خواهند شد. همچنین سامسونگ به منظور عرضه حافظه‌های جدید UFS 4.0 برای استفاده در خودروها، کاربردهای واقعیت‌مجازی و واقعیت‌افزوده و سایر اسمارت‌فون‌های اندرویدی با شرکت‌های تولیدکننده دیگر همکاری خواهد کرد.

منبع/ آی‌تی‌رسان

ارسال نظرات
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
وبگردی