کد خبر: ۳۰۱۵۷
|
۰۲ شهريور ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۰

ادعای سابق رئیس امنیت توییتر

رئیس سابق امنیت توییتر این پلتفرم را تهدیدی برای امنیت ملی خواند.

به گزارش «نبض فناوری»، آخرین تهدید فناوری برای امنیت ملی ایالات متحده از چین ناشی نمی شود؛ در واقع، از یک سایت رسانه اجتماعی است که در ایالات توسعه یافته و مقر آن در سانفرانسیسکو است.

 سی‌ان‌ان در گزارشی اختصاصی که همزمان با واشنگتن پست منتشر کرد، گزارش می‌دهد که پیتر زاتکو رئیس سابق امنیت توییتر، ادعای استفاده از داده‌های شخصی کاربران توسط این شبکه اجتماعی را به صدا درآورده است.

افشاگری که برای آژانس‌های فدرال و کنگره ارسال شد، توییتر را به عنوان یک شرکت با سوء مدیریت توصیف می‌کند. این گزارش می گوید که توییتر به تقریباً نیمی از نیروی کار خود اجازه دسترسی به کنترل های اصلی را داده است. زاتکو همچنین ادعا می‌کند که دولت ایالات متحده شواهد خاصی را در توییتر ارائه کرده که نشان می‌دهد حداقل یک کارمند و شاید بیشتر، برای سرویس اطلاعاتی دولت دیگری کار می‌کنند.

در این سند ادعا شده است که پاراگ آگراوال، مدیرعامل فعلی توییتر، مدیر ارشد فناوری سابق توییتر که سال گذشته جانشین یکی از بنیانگذاران جک دورسی شد، به زاتکو گفت که توییتر باید به خواسته‌های روسیه تسلیم شود که به معنای سانسور یا نظارت بر سایت است. زاتکو در سند خود نوشت: «این واقعیت که مدیر عامل فعلی توییتر حتی پیشنهاد داد توییتر با دولت پوتین همدست شود، باعث نگرانی در مورد تأثیرات توییتر بر امنیت ملی ایالات متحده است.»

این گزارش تنها دو هفته پس از محکومیت احمد ابوامو، کارمند سابق توییتر، به اتهام جاسوسی برای عربستان سعودی منتشر شد.

برچسب ها: توییتر امنیت چین
ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی