ثبت پتنتی برای تصفیه ارزانتر و سادهتر هوا/ تجمع نانوذرات برای تسهیل فیلتراسیون
به گزارش «نبض فناوری»، اتمفایزر تکنولوژیز قصد دارد این پتنت را به بازار عرضه کند تا تولیدکنندگان دستگاههای تصفیه هوا، تامینکنندگان HVAC و شرکتهای خدماتی با دریافت حق لیسانس این فناوری، از آن استفاده کنند.
این درخواست ثبت اختراع با عنوان «تجمع ذرات فوقالعاده ریز، خنثیسازی و فیلتراسیون» حفاظت گستردهای را برای جنبههای مهم فناوری تصفیه هوای اتمفایزر تکنولوژیز فراهم میکند.
اولیویه سنتنر، مدیرعامل شرکت اتمفایزر تکنولوژیز گفت: «این یک گام فوقالعاده در تکامل کسب و کار ما است، زیرا میتوانیم فناوری خود را در صنعت HVAC در آمریکا به کار بگیریم و از آن برای بهبود کیفیت هوا و کاهش انرژی محافظت شده استفاده کنیم.»
وی افزود: «اکثر ساختمانهای مسکونی و تجاری نمیتوانند بدون تغییر اندازه کانالهای تهویه در دیوارها و سقفها برای قرار دادن HEPA مقاومسازی شوند، این فناوری راهحلی فوقالعاده برای حل این مشکل است، اجرای این فناوری نیز آسان و مقرون به صرفه است.»
این پتنت تایید شده توسط USPTO مربوط به طراحی جدیدی است که تجمع ذرات فوقالعاده ریز را تسریع کرده و موجب کاهش نانوذرات شده و در نتیجه با استفاده از قطعات کمتر و مصرف انرژی اندک، تهویه هوای مطلوبی را انجام میدهد. این شرکت قصد دارد این پتنت را به بازار عرضه کند تا تولیدکنندگان دستگاههای تصفیه هوا، تامین کنندگان HVAC و شرکتهای خدماتی از آن استفاده کنند.
این شرکت در اطلاعیه خود توضیح داد که مدیریت نانوذرات توسط فیلترهای هوا و دستگاههای تصفیه معمولی دشوار است. در نتیجه ایده انباشتگی نانوذرات روی هم و ایجاد خوشههای بزرگتر موجب میشود تا فیلترهای هوا کارآمدتر کار کنند. ذرات بزرگتر به فیلترهای هوای با درجه پایینتر و به طور سنتی ارزانتر اجازه میدهند که عمر بیشتری داشته باشند و به انرژی کمتری نیاز داشته باشند.
اينجانب به عنوان يكي از مخترعين كه از سال 1395 تا كنون در پروسه و روند اداره ثبت اختراعات بوده ام بزرگترين و اساسي ترين مشكل روند اداره ثبت اختراعات را عدم رعايت تنظيم قوا و نقض قانون در سازمان ثبت اسناد و به خصوص در اداره ثبت اختراعات مي دانم .که این موضوع می بایست از طریق دفتربازرسی و دفتر حفاظت دستگاهی قضایی یا دیوان عدالت اداری مورد پیگیری و بررسی قرار گیرد .
در اداره ثبت اختراعات مطابق اصلاحيه ماده 28 و قانوني كه دارند متقاضي موظف است تا پرونده خود را حتما و حتما از مراجع استعلام قوه مجريه پيگيري كند و در صورت تاييد گواهي اختراع را دريافت كند ، بر خلاف ساير كشورها در اداره ثبت اختراعات ايران داوران آت سورس و خارج از اداره ثبت اختراعات هستند ! در نتيجه سند اختراع در صورت تاييد شدن در قوه مجريه يك مصوبه دولت محسوب مي گردد !حال مطابق اصل 138 و 113 قانون اساسي رئيس محترم مجلس در قوه مقننه مي تواند در صورت نياز سند اختراع متقاضي را ابطال كند . يعني كسي كه قانون تصويب مي كند و راي مي دهد توانايي ابطال سند متقاضيان را هم دارد !!! اين يعني در اداره ثبت اختراعات از سال 1392 رئيس مجلس همان رئيس قوه مقننه و شوراي نگهبان ذيل ان در نظر گرفته شده است و مي گويند اين يك قانون است و متقاضي موظف شده است اين سليقه را بپذيرد . در صورتي كه در قانون ( قانون اساسي ، استسفاريه شوراي نگهبان ، ايين نامه داخلي مجلس ، حكم هاي حكومتي و مصوبات دولتي و … ) به صراحت نوشته نشده است كه دقيقا رئيس مجلس همان رئيس قوه مقننه مي باشد!! . چون طبيعتا هر فردي دوست دارد نماينده شهر يا استان و حوزه انتخاباتي خودش رئيس قوه مقننه باشد . ما در كشور نخست وزير نداريم بلكه رئيس جمهور داريم نوع نظام حاكم در كشورهايي كه داراي رئيس جمهور هستند از نوع رياستي است و نه پارلماني و تقسيم قدرت از بالا به پايين انجام مي شود و نه از پايين به بالا . نمايندگان مجلس نمي توانند به تنهايي رئيس قوه مقننه را انتخاب كنند بلكه مي توانند رئيس مجلس در قوه مقننه را انتخاب كنند ( اختيارات رئيس مجلس طبيعتا در حد ساير نمايندگان مي باشد ) ضمن اينكه در قانون اساسي به صورت مكرر به تساوي حقوق و افراد در تمامی ابعاد ( اقتصادی ، فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی و .. ) اشاره شده است پس چرا بين يك نماينده مجلس با ساير نمايندگان اين همه تفاوت وجود دارد ؟ . لازمه بازنگري در قانون اساسي اين است كه مطابق قانون رئيس مجلس به رئيس قوه مقننه تبديل بشود كه اين كار با راي مستقيم مردم صورت مي گيرد نه با راي نماينده مجلس يا رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور !!! ما در دنيا چيزي به اسم رئيس قوه مقننه نداريم . قوه مقننه رئيس ندارد بلكه مجلس دارد اين مجلس است كه رئيس دارد . مجلس قوه مقننه نيست بلكه مانند شوراي نگهبان از اركان قوه مقننه است مثلا در امريكا و سایر کشورها رئيس مجلس در راديو و تلويزيون انجا اعلام نمي كند كه رئيس قوه مقننه مي باشد !!! اين هيچ ارتباطي به قوانين كشور ما ندارد و نقض قانون اساسي است در قانون اساسي در مورد دستگاه قضايي و دستگاه مجريه به صراحت نوشته شده است رئيس قوه مجريه و رئيس قوه قضاييه اما در مورد رئيس مجلس هرگز ننوشته اند كه دقيقا رئيس مجلس يا نميانده منتخب يك فردي همان رئيس قوه مقننه مي باشد اين موضوع سليقه شخصي كارمندان اداره ثبت اختراعات مي باشد .مثلا رئيس محترم اداره ثبت اختراعات از كجا و چگونه به اين نتيجه و آگاهي مي رسند كه دقيقا فرد يا نماينده مورد علاقه و منتخب ایشان يا رئيس مجلس همان رئيس قوه مقننه مي باشد ؟ چون اين موضوع به اثبات نمي رسد . و از كجا مي توان به اين نتيجه رسيد كه اصلاحيه ماده 28 يك قانون است و نه سليقه شخصي .اينكه قوا مستقل از هم هستند هيچ شكي در آن نيست ايا رئيس مجلس در راس امور و شوراي نگهبان در ذيل ان قرار ميگيرد يا شوراي نگهبان در راس قوه مقننه و رئيس مجلس در ذيل ان قرار داده مي شود ؟ يا اينكه ما با قوه مستقل ديگري به نام قوه شوراي نگهبان طرف هستيم كه در اين حالت چرا مي گوييم در كشور 3 قوه داريم ؟و واقعا رئيس قوه مقننه كيست و انتخاب آن چگونه و توسط کدام افراد انجام مي شود ؟.اگر رئيس مجلس را يك نماينده در نظر بگيريم شما يك نماينده مجلس را به خود مجلس حاكم كرديد به دولت حاكم كرديد قدرت يك نماينده مجلس را 5 برابر رئيس جمهور يك كشور قرار داديد . به سازمان ثبت اسناد حاكم كرديد تا ان ثبت اختراع متقاضي نيز حاكم كرديد !!! در صورتي كه قانون اساسي ما اصلا اين نيست .بحث رئيس مجلس با رئيس قوه قضاييه و قوه مجريه متفاوت است چون رئيس مجلس خارج از ساختمان اداري و پارلماني مجلس شوراي اسلامي هيچگونه سمت و مسئوليتي ندارد اما متاسفانه در اداره ثبت اختراعات رئيس مجلس را در ثبت اختراعات متقاضي حاكم كرده اند !!.اين نقض خود قانون است.