کد خبر: ۳۰۳۶۰
|
۱۱ شهريور ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۰

شاسی بلند برقی دانگ فنگ با 1000 اسب بخار قدرت معرفی شد

زیر برند منگشی از کمپانی نام آشنای دانگ فنگ قرار است بر روی تولید شاسی بلندهای برقی متمرکز شود.

به گزارش«نبض فناوری»شرکت دانگ‌فنگ موتور اخیرا زیرمجموعه جدید خود یعنی برند منگشی را به صورت رسمی معرفی کرده است. این زیربرند بر روی تولید خودروهای شاسی بلند برقی لوکس تمرکز خواهد کرد. این شرکت همچنین از نسخه مفهومی مدل اول این برند به نام دانگ ‌فنگ M-Terrain رونمایی کرد که به تولید انبوه بسیار نزدیک است. انتظار می‌رود که نسخه تولید انبوه تفاوت چندانی با این خودروی مفهومی نداشته باشد. برند منگشی محصولات خود را از سال ۲۰۲۳ به بازار عرضه خواهد کرد و در اولین محصول با عرضه یک SUV یک هزار اسب بخاری به سراغ قدرتمندترین رقیب خود (هامر EV) رفته است.

در طراحی خودروی مفهومی دانگ ‌فنگ M-Terrain از شیر کوهی شرقی الهام گرفته شده است. این خودرو به شکلی ماهرانه عناصری مانند شکوه و فناوری را از طریق نقاط برجسته از جمله خطوط کاپوت خشن، سقف شیشه جلوی مقاوم، خطوط شانه تیز و قوس چرخ‌های هندسی تلفیق کرده است. چراغ‌های جلوی شبیه چشم‌های شیر کوهی و چراغ‌های عقب شبیه شمشیر رو به بالا ظاهر زمخت و خشنی به این مدل داده‌اند. 

اولین نمونه اولیه دانگ ‌فنگ M-Terrain در ماه ژوئیه از خط تولید خارج شد. این خودرو قرار است در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ به صورت رسمی وارد فاز تولید شود. این خودروی جدید با نام رمزی M18، از ساختار بدنه باری با طول بدنه بیش از ۵.۲ متر بهره خواهد برد و به عنوان یک شاسی بلند بزرگ در نظر گرفته شده است. این خودرو در دو نسخه تمام برقی و هیبریدی با محدوده پیمایش گسترده عرضه خواهد شد. اولی با چیدمان شش صندلی و دومی با چیدمان چهار و شش صندلی قابل سفارش است.

دیگر مشخصات دانگ ‌فنگ M-Terrain

نسخه تمام برقی دانگ ‌فنگ M-Terrain به یک موتور برقی ۸۰۰ کیلووات (1000 اسب بخار قدرت) و باتری ۱۴۰ کیلووات ساعت مجهز است. این موتور و باتری محدوده پیمایش ۵۰۰ کیلومتر و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۵ ثانیه را ارائه می‌دهند. نسخه هیبریدی با محدوده پیمایش گسترده از یک موتور برقی ۶۰۰ کیلووات و باتری ۶۶ کیلووات ساعت بهره می‌برد و محدوده پیمایش ۸۰۰ کیلومتر و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۶ ثانیه دارد. این مدل به سیستم‌های کمک‌راننده سطح ۳ مجهز خواهد بود.  

دانگ ‌فنگ M-Terrain

بازار خودروهای آفرود بنزینی با مشکلات مهمی از جمله آلودگی هوا روبرو شده است. در نتیجه دانگ فنگ فرصت خوبی دارد تا با شاسی بلند جدیدش یعنی دانگ ‌فنگ M-Terrain بخش بزرگی از بازار خودروهای آفرود برقی را تصاحب کند، البته اگر بتواند از پس رقیب سرسختی مثل هامر برقی بربیاید.

 
منبع: دیجیاتو
ارسال نظرات
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
وبگردی