کد خبر: ۳۰۷۲۸
|
۰۲ مهر ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰

راه حل یک استارت آپ برای کاهش ضایعات

شرکت های کاستکو و آلبرتسانز از فناوری این استارت آپ برای کاهش ضایعات و کاهش انتشار کربن استفاده می کنند.

به گزارش «نبض فناوری»،  استارت‌آپ مرتب‌سازی هوشمندانه برای بهبود پایداری محصول وارد صحنه مدیریت زباله می‌شود.

زباله ها چه در محل دفن زباله باشند و چه سوزانده شوند، گازهای گلخانه ای مضر آزاد می کنند اگر بهتر شناسایی و دسته‌بندی شوند؛ بسیاری از این زباله‌ها را می‌توان تغییر کاربری داد یا بازیافت کرد. اینجاست که استارت آپی به نام Smarter Sorting وارد عمل شده است.

تولیدکنندگان و فروشندگاندر دنیا باید از هزاران مقررات مرتبط با مدیریت و دفع محصولات مصرفی پیروی کنند. بنابراین، وقتی نوبت به بازیافت یا تغییر کاربری محصولات می‌رسد، به جای اینکه با مقررات بیشتری مواجه شوند، اغلب آنها را زباله می‌کنند.

اینجاست که مرتب‌سازی هوشمندانه با ارائه راهی برای کاهش هزینه‌های نظارتی با نشان دادن دقیقاً آنچه در محصولات شرکت ها وجود دارد، از طریق پایگاه داده عظیم و در حال رشد از مواد تشکیل دهنده، وارد عمل می‌شود.

ژاکلین کلودیا، مدیر عامل Smarter Sorting گفت: ما مجموعه ای عظیم از داده ها(بیش از 456 میلیارد نقطه داده) در مورد اینکه محصولات در واقع چه هستند، ویژگی های فیزیکی و شیمیایی آنها داریم. ما این پایگاه داده را برای انطباق با مقررات راه اندازی کردیم تا به شرکت ها کمک کند تا بدانند چگونه آنها را به طور ایمن، سازگار با محیط زیست و کارآمد بسازند، بازاریابی و جابجا کنند.

خرده‌فروشان و تولیدکنندگان با استفاده از داده‌های مرتب‌سازی هوشمند برای تعیین اینکه دقیقاً چه چیزی در محصول وجود دارد و به خصوص اگر هر یک از مواد سمی باشد، می‌توانند تصمیمات آگاهانه‌تری در مورد بهترین نحوه مدیریت دفع اجتناب‌ناپذیر آن بگیرند.

محصولات تحت پوشش شامل مواد غذایی، مواد شیمیایی، پلاستیک و بسته بندی محصولات می باشد. Smarter Sorting با شناسایی هر عنصر، می تواند به طور خاص به یک شرکت اطلاع دهد که چگونه بهتر آن را دفع، بازیافت کند، یا شاید در مورد غذا، آن را به یک بانک مواد غذایی اهدا کند.

کلودیا گفت: « آلبرتسانز، یکی از مشتریان امروز ما، به تازگی گزارشی از هدف پایداری با چهار رکن اصلی منتشر کرده است و یکی از ارکان اصلی آنها کاهش ضایعات مواد غذایی است.»

Smarter Sorting همچنین با Republic Services، یکی از بزرگترین شرکت های خدمات پسماند زیست محیطی در ایالات متحده، کار می کند.

ارسال نظرات
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
وبگردی