کد خبر: ۳۱۵۲۱
|
۰۹ آبان ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۲

لپ‌تاپ ۱۴ اینچی هواوی رونمایی شد

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که شرکت هواوی از لپ‌تاپ ۱۴ اینچی ۵۸۰ دلاری خود با تراشه نسل ۱۲ اینتل رونمایی کرد.

به گزارش «نبض فناوری»، هواوی که اوایل سال جاری MateBook D 14 SE را به عنوان جایگزین ارزان‌تری برای MateBook D14 معرفی کرده بود اخیراً این محصول را با سخت‌افزار جدید به‌روزرسانی کرد. مدل اول MateBook D 14 SE به پردازنده نسل یازدهمی تایگر لیک اینتل مجهز بود، اما لپ‌تاپ جدید از پردازنده نسل دوازدهمی آلدر لیک استفاده می‌کند. آلدر لیک جدیدترین پردازنده کلاس لپ‌تاپ بازار است.

لپ‌تاپ MateBook D 14 SE جدید هواوی از پردازنده میان‌رده کم‌مصرف Core i5-1235U استفاده می‌کند. این در حالی است که مدل قبلی به پردازنده Core i5-1155G7 مجهز بود. پردازنده Core i5-1235U اینتل که صرفاً یکی از اعضای خانواده پر تعداد آلدر لیک محسوب می‌شود دو هسته پرقدرت اصلی و هشت هسته کم‌مصرف دارد. پردازنده نسل یازدهمی Core i5-1155G7 از مجموعاً چهار هسته استفاده می‌کرد.

لپ‌تاپ MateBook D 14 SE در نسل جدید مانند نسل قبل هشت گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی دارد. این لپ‌تاپ از باتری ۵۶ وات ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۶۵ وات بهره می‌گیرد. محصول ذکر شده به صفحه‌نمایش ۱۴ اینچی IPS با وضوح ۱۰۸۰p و نسبت تصویر ۱۶:۹ و نسبت کنتراست ۸۰۰:۱ و حداکثر روشنایی ۲۵۰ نیت مجهز است. این صفحه‌نمایش فقط ۴۵ درصد از فضای رنگی NTSC را پوشش می‌دهد.

لپ‌تاپ جدید هواوی لولای ۱۸۰ درجه‌ای دارد و ضخامت و وزن آن به ترتیب به ۱۵.۹ میلی‌متر و ۱.۳۸ کیلوگرم می‌رسد. وب‌کم محصول نیز داخل یکی از دکمه‌های کیبورد پنهان شده است. هواوی در حال حاضر لپ‌تاپ ۲۰۲۲ MateBook D 14 SE را صرفاً در بازار چین با قیمت تقریباً ۵۸۰ دلار به فروش می‌رساند.

منبع/ ایمنا

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی