کد خبر: ۳۱۷۷۹
|
۲۳ آبان ۱۴۰۱ | ۰۸:۰۰

اپل همچنان اطلاعات دزدی می کند

اپل در حال حاضر متهم است که اطلاعات کاربران  را جمع آوری کرده است، حتی اگر از طریق تنظیمات حریم خصوصی اپل به آنها قول داده شده باشد که اطلاعات شخصی آنها جمع آوری نخواهد شد.

 به گزارش «نبض فناوری»،  Gizmodo اخیرا گزارش داده است که حتی اگر iPhone Analytics را در آیفون خود غیرفعال کرده باشید، اپل هنوز اطلاعات زیادی در مورد شما دریافت می کند که به نظر می رسد شرکت را در تضاد بزرگی قرار دهد.

Gizmodo پیشتر گزارش داده بود که تامی مایسک و طلال حاج باکری محققان امنیتی که برای یک شرکت نرم‌افزاری به نام Mysk کار می‌کنند، به کشف شگفت‌انگیزی دست یافته‌اند. برخی از برنامه‌های اپل مانند App Store، Apple Music، Apple TV، Books و Stocks حتی در صورت خاموش بودن iPhone Analytics، اطلاعات شخصی کاربران را جمع‌آوری می‌کنند. به نظر می رسد که این مورد در مورد همه برنامه های اصلی آیفون اپل است.

یک ویدیوی YouTube ارسال شده توسط مایسک نشان می‌دهد که چگونه اپ استور داده‌های شخصی شما را در زمان واقعی جمع‌آوری می‌کند، از جمله کلیدهایی که روی آن‌ها ضربه زده‌اید، برنامه‌هایی که به آن‌ها نگاه کرده‌اید، تبلیغاتی که مشاهده کرده‌اید، و حتی مدت زمانی که برای تماشای یک برنامه صرف کرده‌اید.

در حالی که اپل حریم خصوصی را برای متمایز ساختن آیفون از گوشی‌های اندرویدی ارتقا داده است، لیبمن می‌گوید: حریم خصوصی یکی از اصلی‌ترین مسائلی است که اپل برای متمایز ساختن محصولات خود از رقبا استفاده می‌کند. اما ضمانت‌های حریم خصوصی اپل کاملاً توهمی هستند.

مایسک کشف کرد که داده‌هایی که اپل از کاربران دریافت می‌کند شامل شماره‌های شناسایی خاص، مدل تلفنی که استفاده می‌کنید شامل وضوح نمایشگر، اتصال شما به اینترنت و زبان مورد استفاده در صفحه‌کلید است. برنامه Stocks فهرست سهامی را که در حال ردیابی آن هستید، زمان‌هایی که برای یک مظنه بررسی کرده‌اید و هر مقاله خبری که در مورد شرکت خوانده‌اید را نشان می‌دهد.

حال کاربران شکایتی را علیه این شرکت تنظیم کرده اند به این معنی که هر کاربر آیفون با ادعای مشابهی علیه شرکت می تواند به این شکایت بپیوندد. هرگونه تسویه حساب یا جایزه مالی که توسط دادگاه علیه اپل صادر می شود، پس از اینکه وکلا بخش بزرگی از اقدام خود را انجام می دهند، بین اعضای این شکایت تقسیم می شود.

برچسب ها: اپل اطلاعات
ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی