کد خبر: ۳۲۲۰۴
|
۱۲ آذر ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۰

تدوین برنامه اصولی برای رفع چالش بیمه دانش‌بنیان‌ها| بسته حمایتی تا چه حدی گره‌گشا خواهد بود؟

یکی از مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان معتقد است که این شرکت‌ها با چالش‌های زیادی در زمان دریافت تسهیلات هستند که یکی از آن‌ها بیمه دانش بنیان‌ها است که در این زمینه برنامه‌هایی برای توسعه بیمه باید تدوین و اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های جزء شرکت‌هایی بودند که با سرمایه اندک خود به کمک اقتصاد کشور در زمان تحریم‌ها آمدند و این شرکت‌ها همچنین در حوزه اشتغالزایی نقش قابل توجهی را ایفا کردند.

این شرکت‌ها از زمان شکل‌گیری با چالش‌هایی مواجه بودند و دولت و مسئولان مدام سعی می‌کردند با ارائه مشوق‌ها و بسته‌های حمایتی بخشی از مشکلات آن‌ها را برطرف سازند. طی روز‌های اخیر نیز نه تنها چالش‌ها و مشکلاتشان مرتفع نشده بلکه محدودیت اینترنت نیز به مشکلات کلیدی آن‌ها نیز اضافه شده است.

امروزه فعالیت کسب وکار‌ها و فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی به اینترنت گره خورده است و محدودیت در این حوزه مساوی با از دست رفتن سرمایه و تعطیلی کسب وکارها؛ بنابراین در این برهه اقتصادی نیاز است که مسئولان کشور تدابیری هوشمندانه اتخاذ کنند.

چند روز پیش معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از ارائه بسته‌های حمایتی با کمک صندوق نوآوری و شکوفایی خبر داد. به گفته وی تعداد قابل توجهی از پلتفرم‌ها و کسب وکار‌های اینترنتی آسیب‌دیده، در گروه شرکت های دانش‌بنیان و خلاق هستند، صندوق نوآوری و شکوفایی نیز بسته‌ای برای کمک به این شرکت‌ها تدارک دیده تا با این اقدام فرصت مناسبی برای بهبود این کسب وکار‌ها و انطباق با شرایط پیش آمده را فراهم کند.

شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق مورد نظر عمدتا در یکی از حوزه‌های پلتفرم‌های کاربردی و کسب‌وکاری، نرم‌افزار‌های محتوامحور، آموزش مجازی یا صنعت بازی‌های اینترنتی فعالیت دارند یا بازاریابی و فروش محصولات آن‌ها از طریق پلتفرم‌های خارجی انجام شده است.

براساس این گزارش در دنیای رقابتی امروز چالش‌های جدی در فرایند تولید ایجاد شده که این امر مشکلاتی را برای بنگاه‌های اقتصادی و کسب وکار‌های دانش بنیان‌ها و شرکت‌های استارتاپی به وجود آورده به طوریکه هر روز شاهد افزایش نوآوری در فرایند تولید کالا‌ها و محصولات هستیم؛ بنابراین اگر به دنبال اقتصاد دانش‌بنیان هستیم باید فرایند تولید متحول و دگرگون شود.
یکی از مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان معتقد است که این شرکت‌ها با چالش‌های زیادی در زمان دریافت تسهیلات هستند که یکی از آن‌ها بیمه دانش بنیان‌ها است که در این زمینه برنامه‌هایی برای توسعه بیمه باید تدوین و اجرایی شود. همچنین وی بی‌اطلاعی ارزیاب‌ها، طولانی شدن ارزیابی دانش بنیان را از چالش‌های ارزیابی دانش بنیان و عدم تحقق تعهدات دستگاه‌های دولتی به شرکت‌های دانش‌بنیان مطرح کرد.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی