کد خبر: ۳۲۳۶۳
|
۲۱ آذر ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۰

سلب اعتماد تجار خارجی با محدودسازی اینترنت

امروزه قطع یا محدودسازی اینترنت و فیلترینگ تأثیر منفی بر مراودات با تجار خارجی گذاشته است به گونه‌ای که این مساله موجب از دست رفتن بخشی از بازار‌های صادراتی و کاهش محسوس اعتماد تجار خارجی نسبت به بخش خصوصی تجارت ایران شده است.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» امروزه پیدایش اینترنت و توسعه این فناوری به عنوان یکی از ارمغان‌های هزاره سوم زندگی جامع بشری را دگرگون کرده است به گونه‌ای که اینترنت با از میان بردن محدودیت‌های زمانی و مکانی در روابط اقتصادی، هزینه‌های ناشی از ارتباطات را به شدت کاهش داده است. یکی از مهمترین فرایند‌های اقتصادی که در حوزه تجارت بین‌الملل با ارتباط مستقیم و غیر مستقیم بین کشور‌ها میسر می‌شود.

باید این نکته کلیدی را متذکر شد که امروزه توسعه تمام فعالیت‌ها از جمله کسب وکار‌های و تجارت‌ها به اینترنت گره خورد است به گونه‌ای محدودیت یا مختل کردن این فناوری ضرر‌های زیادی به فعالیت تجاری وارد می‌کند متاسفانه طی ماه‌های اخیر به دلیل برخی از مسائل محدودیت‌های ایجاد شده در بستر اینترنت آسیب زیادی را به فعالان تجاری وارد کرده است.

براساس این گزارش یکی از مباحثی که در این حوزه بسیار حائز اهمیت بوده موضوع ارائه خدمات به این بخش است. لازم به ذکر است که یکی از مهم‌ترین فرایند‌های اقتصادی که در حوزه تجارت بین‌الملل با ارتباط مستقیم و غیرمستقیم بین کشور‌ها میسر می‌شود، جریان تجارت خدمات است که اینترنت توانسته در قالب فرایند نوین تجارت به طور قابل ملاحظه‌ای آن را رونق بخشد.

در همین رابطه هادی تیزهوش رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه گفت:متأسفانه قطع یا محدودسازی اینترنت و فیلترینگ تأثیر منفی بر مراودات ما با تجار خارجی از جمله تجار روس گذاشته است. در واقع این موضوع را هم باید به عنوان مانع جدید در مسیر مراودات تجاری خارجی تعریف کرد. انتظار داریم هر چه زودتر با رفع این مشکل بتوانیم امکان ارتباطات مستقیم و با کیفیت را مثل گذشته برقرار کنیم.

در پی قطعی اینترنت بین المللی و محدودسازی گسترده آن، تقریبا کسب و کاری وجود ندارد که از آسیب‌های مختلف در امان مانده باشد. از محدودیت دسترسی به دامنه‌ها گرفته تا سرور‌های خارجی، همگی درنهایت موانعی برای پیشرفت اقتصاد مجازی و فناوری اطلاعات هستند.

باید تأکید کرد که این مساله موجب از دست رفتن بخشی از بازار‌های صادراتی و کاهش محسوس اعتماد تجار خارجی نسبت به بخش خصوصی تجارت ایران است.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی