کد خبر: ۳۲۵۲۰
|
۲۹ آذر ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۰

کسب‌وکار‌های دیجیتالی چگونه از بخشنامه‌های حمایتی دولت مطلع شوند

طی ماه‌های اخیر پلتفرم و سکو‌های خارجی محدود و یا برخی نیز مسدود شدند و این موضوع سبب شد که کسب وکار‌های اینترنتی با چالش‌هایی مواجه شوند و دولت نیز به منظور حمایت از این کسب وکار‌ها یک پل ارتباطی را برای ارائه نقطه نظرات، دریافت بازخورد‌ها و شکایات کسب و کار‌های اینترنتی از سکو‌ها راه‌اندازی کرد.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» پایش و تسهیل‌گری کسب‌وکار‌های سازمان فناوری اطلاعات یکی از مباحث کلیدی در جهت حمایت از سکو‌ها و کسب وکار‌های دیجیتالی است که به همین منظور برای اینکه کسب وکار‌ها شناسایی و از حمایت اساسی دولت برخوردار شوند بایستی به سامانه ۱۶۴۹مراجعه کرده درخواست و تقاضای خود را منعکس و از نحوه خدمات کسب اطلاع کنند.

براساس این گزارش این سامانه به عنوان یک پل ارتباطی برای ارائه نقطه نظرات، دریافت بازخورد و در صورت وجود، شکایات کسب و کار‌های اینترنتی از سکو‌ها معرفی شده است.

از سوی دیگر در سامانه ۱۶۴۹، امکان مشاهده حمایت‌ها در دو قالب کسب و کار‌ها و سکو‌ها فراهم شده است و جزئیات بسته‌های تبلیغاتی حمایتی سکو‌هایی مانند ایتا، روبیکا، کسبینو و سروش پلاس از کسب و کار‌های اینترنتی قابل مشاهده است.

اجرایی شدن این طرح زمانی نمود پیدا کرد که طی ماه‌هایی اخیر پلتفرم و سکو‌های خارجی محدود و یا برخی نیز مسدود شدند و این موضوع سبب شد که کسب وکار‌های اینترنتی با چالش‌هایی مواجه شوند چرا که برخی از این کسب وکار‌ها از طریق این پلتفرم‌ها کسب درآمد می‌کردند. برهمین اساس دولت درصدد برآمد تا با راه‌اندازی این بخشی از چالش‌های آن‌ها را برطرف کند؛ بنابراین از مهرماه سال جاری تلاش‌های زیادی در دبیرخانه کارگروه اقتصاد دیجیتال و نمایندگان عضو این کارگروه شکل گرفت که منجر به تهیه آیین‌نامه‌ای با ۱۴ ماده و۳۰ نوع حمایت شد و این آیین‌نامه با توجه به تأکیدات رئیس‌جمهوری با سرعتی زیاد و خارج از بروکراسی‌ها، مراحل اداری خود را طی و این آیین نامه پس از تایید رئیس جمهوری نیمه آبان توسط معاون اول رییس جمهوری ابلاغ شد.

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
وبگردی