کد خبر: ۳۲۵۶۹
|
۳۰ آذر ۱۴۰۱ | ۱۵:۱۱

برگزاری آیین تودیع و معارفه معاونان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری

مراسم تودیع و معارفه جمعی از مدیران معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری برگزار شد.

به گزارش «نبض فناوری»، در این نشست که با حضور روح‌الله دهقانی معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری برگزار شد، ضمن تقدیر از تلاش ها و زحمات مدیران پیشین، معاونان و مدیران جدید به معرفی و بیان برنامه‌های خود پرداختند.

حمید ذوالفقاری رئیس پیشین مرکز فناوری‌های راهبردی و معاون جدید نوآوری و تجاری‌سازی فناوری با اشاره به زحمات و تلاش‌های محمدحسین بهشتی معاون سابق نوآوری و تجاری‌سازی معاونت اظهار کرد: امیددارم با بهره‌مندی از تجربیات دکتر بهشتی، به خوبی بتوانیم اولویت‌های راهبردی محوله از سوی معاون محترم علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان را تحقق ببخشیم. همچنین، طی این سال‌ها دستاوردهای بسیار خوبی حاصل شده است که برای حفظ و پیشبرد آن با همکاری تمامی بخش‌ها، گام برداریم.

میثم فرج‌الهی سرپرست مرکز فناوری‌های راهبردی نیز ضمن تقدیر از تلاش‌ها و فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه توسعه فناوری‌های راهبردی عنوان کرد:اعتقاد قلبی من این است که فناوری و نوآوری، صرفاً یک جز از اقتصاد دانش‌بنیان نبوده بلکه یک بعد اساسی و مهم این اقتصاد است. چنین نگرش و رویکردی می‌بایست در ذهن و باور مدیران کشور نهادینه شود؛ عرصه اقتصاد دانش‌بنیان، امروز با توجه به شرایط کشور، اولویت‌ها و تأکیدات مقام معظم رهبری، برای توسعه مستلزم حرکتی فراتر از کار عادی، و انجام حرکات و اقداماتی جهادی است که این مهم، باید به دست جهادگران تلاش‌گر در عرصه علم و فناوری صورت بگیرد. امیدواریم بتوانیم در این مسیر کاری جهادی صورت بدهیم.

محمد خاکساری رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی در این مراسم با اشاره به نقش راهبردی رسانه‌ و توسعه ارتباطات نوآورانه در ترویج گفتمان اقتصاد دانش‌بنیان عنوان کرد: اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی در شناخت جامعه از اهمیت اقتصاد دانش‌بنیان، حرکت به سوی حمایت از فناوری و نوآوری، ایفاگر نقشی اجتناب‌ناپذیر و راهبردی است. می‌باید بار دیگر و به معنای واقعی، با رسانه آشتی کنیم و در مسیر ترویج فرهنگ و گفتمان واقعی این اقتصاد، از همراهی، هم‌دلی و ایده‌های نوآورانه تمامی همکاران استقبال، و دست یاری‌طلبی‌ام را به سویشان دراز می‌کنم.

وی، با تأکید بر ضرورت شفاف‌سازی و آگاهی بخشی در مسیر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان به کمک تولیدات محتوایی اثربخش و کیفی، عنوان کرد: در دوره جدید، مبنا و مسیر حرکت مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی، تولیدات اثرگذار و نوآورانه است تا ضمن آگاهی بخشی به جامعه نسبت به توانمندی‌ها، دستاوردها و اقداماتی که فعالان زیست‌بوم نوآوری و فناوری در حال انجام هستند، نسبت به مقابله با فضاسازی‌های منفی اقدامی اثرگذار صورت بگیرد. این امر نیاز مند رویکرد کنش‌گرانه و دغدغه‌مند روابط‌عمومی است و در این راستا از تمامی زیرساخت‌های رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی بهره خواهیم برد.

محمدرضا کاشفی نیشابوری معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه در این حوزه عنوان کرد: معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان طی این سال‌ها به ظرفیت بسیار خوبی در سرمایه‌های انسانی رسیده است که با بهره‌مندی از این ظرفیت و تجربیات حاصله، به سوی توسعه ظرفیت‌ها حرکت کنیم. قطعا بهره‌مندی از اندوخته‌های مدیران قبلی در تعامل و همراهی ستادها و معاونت‌ها در پیشبرد این هدف و تسهیل مسیر پیش رو تاثیری شگرف خواهد داشت.

هاشم آقازاده دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری در حوزه اقتصاد دانش بنیان نیز از ضرورت و اهمیت تعریف سازوکارهای نوین مالی در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان عنوان کرد: موفقیت اقتصاد دانش‌بنیان، در گروی تعریف سازوکارهای نوآورانه برای تامین مالی است و با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری، بیانیه گام دوم انقلاب و گام‌های خوبی که پیش‌تر در این حوزه برداشته شده، مسئولیت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در این حوزه سنگین و کلیدی است.

وی افزود: رسیدن به سرمنزل مقصود و توفیق در این حوزه، نیازمند همراهی و تعامل تمامی بخش‌های معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان است و در راستای توسعه منابع محدود مالی به منایع جدیدتر، تلاش داریم تا در راستای مردمی کردن و استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی، دولتی، و تعاونی‌ها حرکت کنیم. ظرفیت‌های بالقوه بسیار زیادی در تامین مالی فناورانه وجود دارد که برای تحقق آن، از تمامی بخش‌ها تقاضا می‌کنم توان و ظرفیت خود را در تحقق این مسیر به کار بسته و ما را در تحقق این مهم یاری دهند.

محمد همت سرپرست ستاد توسعه فناوری آب، اقلیم و محیط زیست نیز ضمن قدردانی از زحمات ابراهیمی دبیر پیشین ستاد فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست عنوان کرد: حوزه آب، اقلیم و محیط زیست جزو اولویت‌های راهبردی کشور به شمار می‌رود و بهره‌گیری از دانش، فناوری و نوآوری تنها راه حل موجود برای رفع چالش‌های جدی که گریبان‌گیر این حوزه‌ها است، به شمار می‌رود. اقدامات خوبی در ستاد صورت گرفته است که ضمن ادامه و توسعه آن‌ها، تلاش می‌شود تا با بهره‌گیری از نیروی انسانی متخصص، شناخت اولویت‌ها و بهره‌گیری از فناوری و نوآوری‌ها، گام‌های مهمی در ارتقای حوزه آب، اقلیم و محیط زیست برداشته شود.

در این نشست همچنین از زحمات محمدحسین بهشتی معاون نوآوری و تجاری‌سازی سابق، حسین اسفندیاری معاون پیشین توسعه مدیریت و جذب سرمایه، نادرقلی ابراهیمی دبیر ستاد آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست تقدیر شد.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی