کد خبر: ۳۲۶۰۸
|
۰۲ دی ۱۴۰۱ | ۱۷:۳۰

دلیل ترخیص نشدن ماینرها چیست؟

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی توضیحاتی را درمورد ماینرهایی که در انبارهای این سازمان قرار دارند و تعیین تکلیف نشده‌اند ارائه کرد.

به گزارش«نبض فناوری»عبدالمجید اجتهادی، با بیان اینکه حدود ۱۵۰ هزار دستگاه ماینر در انبارهای سازمان اموال تملیکی وجود دارد، اظهار کرد: این دستگاه‌ها حدود پنج سال است که در انبارها نگهداری می‌شوند؛ با این حال به سازمان اموال تملیکی اجازه تعیین تکلیف این دستگاه‌ها را نمی‌دهند.

وی به این سوال که چه نهادی مخالف ترخیص ماینرها است؟ پاسخ داد: توانیر و وزارت نیرو مدعی هستند اگر دستگاه‌ها ترخیص شوند احتمال دارد از برق عمومی استفاده غیرمجاز شود؛ درحالی که به نظر سازمان این اتفاق نخواهد افتاد. فعلا دادستانی کل کشور اعلام کرده است ماینرها تعیین تکلیف نشوند.

بر اساس این گزارش، اجتهادی در نشست خبری که اواسط شهریورماه برگزار شد، اعلام کرده بود که تعداد زیادی از ماینرها رای برائت دارند و اظهار امیدواری کرده بود که توانیر برای این موضوع تدابیری اتخاذ کند. وی بر این موضوع تاکید کرده بود که اینکه دستگاه‌ها رای برائت گرفته‌اند؛ یعنی به صورت مجاز وارد کشور شده‌اند. به ما قول داده‌اند از ابتدای مهرماه می توان این دستگاه‌ها را تعیین تکلیف کرد.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
وبگردی