کد خبر: ۳۲۹۹۲
|
۲۳ دی ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۰

اپل روی توسعه نمایشگرهای لمسی برای لپ‌تاپ‌های خود کار می‌کند

مارک گورمن؛ سردبیر خبرگزاری بلومبرگ با استناد به منابع خبری خود ادعا می‌کند که مهندسین اپل در پروژه توسعه نمایشگرهای لمسی برای کامپیوترهای موبایلی این شرکت به شکلی جدی مشارکت دارند.

به گزارش«نبض فناوری»مارک گورمن؛ سردبیر خبرگزاری بلومبرگ با استناد به منابع خبری خود ادعا می‌کند که مهندسین اپل در پروژه توسعه نمایشگرهای لمسی برای کامپیوترهای موبایلی این شرکت به شکلی جدی مشارکت دارند. با این‌حال چنین لپ‌تاپ‌هایی در آینده نزدیک به بازار عرضه نخواهند شد. به گفته برخی منابع آشنا با پروژه که مایل به افشای نام خود نیستند؛ اولین لپ‌تاپ اپل با نمایشگر لمسی اولد احتمالا یک دستگاه مک‌بوک پرو بوده و در سال 2025 عرضه خواهد شد.

از سوی دیگر اپل مدت‌هاست که استدلال می‌کند نمایشگرهای لمسی برای تبلت‌های آیپد مناسب هستند؛ اما برای یک لپ‌تاپ بسیار بد و ناخوشایند به‌نظر می‌رسند. از طرفی شرکت‌های تولیدکننده لپ‌تاپ به‌ شکل فزآینده‌ای در حال به‌کارگیری نمایشگرهای لمسی در محصولات خود هستند و اپل نمی‌تواند این روند را نادیده بگیرد.

اخیرا درآمد اپل از محل فروش لپ‌تاپ از فروش تبلت‌های این شرکت آمریکایی پیشی گرفته است. اپل مایل نیست تا در این حوزه از رقبای خود عقب بماند؛ در نتیجه احتمالا از رویه حاکم بر صنعت تبعیت نموده و از نمایشگرهای لمسی در لپ‌تاپ‌های آینده خود استفاده خواهد کرد. ظاهرا نمایشگر لمسی به هیچ وجه بر طراحی لپ‌تاپ تاثیرگذار نخواهد بود. در این‌حالت صفحه‌کلید و تاچ‌پد کماکان به قوت خود باقی خواهند ماند؛ اما از سوی دیگر امکان کنترل کامپیوتر شخصی از طریق ژست‌های حرکتی فراهم خواهد شد؛ قابلیتی که پیش‌تر در دستگاه‌های آیفون و آیپد ارائه شده است. با گذر زمان، قابلیت پشتیبانی از ورودی لمسی احتمالا به تعداد بیش‌تری از لپ‌تاپ‌های اپل افزوده خواهد شد.

 
منبع: آی تی رسان

 

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی