کد خبر: ۳۳۵۲۶
|
۲۴ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۰

چگونه امنیت را در دنیای خرید و فروش بیت کوین ایجاد کنیم؟

در دنیای بیت کوین و ارز‌های دیجیتال افراد خودشان مسئول نگهداری دارایی‌هایشان هستند، بنابراین حتما از کیف پول خود نسخه پشتیبان (بک‌آپ) بگیرید تا در صورت مفقودی رمز کیف پول یا خراب‌شدن دستگاهی که برنامه روی آن نصب است، بتوانید مبالغ خود را بازیابی کنید.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» برای اینکه سرمایه‌گذاری موفق داشته باشید باید در انجام سرمایه گذاری امنیت را جدی بگیرید چرا که با هر خطا و اشتباهی ممکن است که سرمایه خودتان را به یکباره از دست بدهید. از آنجا که امروزه سرمایه‌گذاری و خرید فروش ارز‌های دیجیتال روند روبه رشدی داشته و افراد زیادی وارد عرصه سرمایه گذاری در این بخش شده‌اند بایستی مراقب سرمایه خود بوده و دانش و آگاهی کافی در این زمینه را کسب کنند.

باید به این نکته کلیدی اشاره کرد و گفت که در دنیای بیت کوین و ارز‌های دیجیتال خودتان مسئول نگهداری از دارایی‌هایتان هستید. تراکنش‌های بیت کوین نیمه‌ناشناس و برگشت‌ناپذیر هستند و اگر به‌دلیل رعایت‌نکردن اقدامات مربوط به امنیت، بیت کوین‌های شما منتقل شود، پیگیری آن بسیار مشکل خواهد بود. همچنین اگر کیف پول شما حذف شود و از آن نسخه پشتیبان نداشته باشید، باید برای همیشه با بیت کوین‌های خود خداحافظی کنید.

بنابراین، حتما از کیف پول خود نسخه پشتیبان (بک‌آپ) بگیرید تا در صورت مفقودی رمز کیف پول یا خراب‌شدن دستگاهی که برنامه روی آن نصب است، بتوانید مبالغ خود را بازیابی کنید. معمولاً کیف پول‌ها برای بک‌آپ به شما یک مجموعه ۱۲ یا ۲۴تایی از کلمات انگلیسی ارائه می‌دهند که باید آن‌ها را در جایی امن یادداشت کنید. در صورت وقوع هرگونه مشکل، با آن کلمات می‌توانید به‌راحتی به دارایی‌های خود دسترسی پیدا کنید.

همچنین اگر از کامپیوتر برای ذخیره ارز‌های دیجیتال خود استفاده می‌کنید، حتماً یک آنتی‌ویروس معتبر روی آن نصب کنید، همیشه نرم‌افزار‌های خود را به‌روز نگه دارید و هرگز فایل‌ها یا لینک‌های مشکوک را باز نکنید. همچنین، قبل از ارسال بیت کوین حتماً آدرس را چند بار چک کنید، چون برخی از بدافزار‌ها در لحظه ارسال آدرس را تغییر می‌دهند و آدرس هکر را جایگزین می‌کنند.

اگر قصد دارید مبلغ بالایی را سرمایه‌گذاری کنید، پیشنهاد ما خرید یک کیف پول سخت‌افزاری است.

ارسال نظرات
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
وبگردی