کد خبر: ۳۳۴۰۶
|
۱۶ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۰

چگونه به یک تریدر موفق تبدیل شویم؟

به طور حتم تریدر شدن از سرمایه گذار شدن سخت‌تر است، بنابراین اگر شخصیتی ریسک پذیر هستید و می‌توانید با طی کردن دوره‌های آموزشی و ارتقای سطح علمی و دانش در این زمینه شروع به فعالیت کرده و بازار ارز‌های دیجیتال را تحلیل کنید.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» در چند سال اخیر شاهد رونق چشمگیر بازار‌های مالی به ویژه در حوزه بورس بوده‌ایم و سرمایه‌گذاری در بورس، فارکس و ارز‌های دیجیتالی توانسته‌اند برای بسیاری افراد سودآور باشد. به همین دلیل، امروزه بحث بازار‌هایی مانند بورس در میان مردم داغ است و در این میان، طیف گسترده‌ای از مردم با مشاغل و تخصص‌های مختلف با اصطلاحات و مفاهیم جدیدی مانند ترید، تریدر، معامله‌گری و ... روبه‌رو می‌شوند. با قرار گرفتن در این بحث‌ها ممکن است برای شما سؤال شود که ترید چیست؟ یا واژه ترید به چه معناست؟ واژه ترید (Trade) به معنای خرید و فروش دارایی‌های مختلف در بازار‌های مالی با هدف کسب سود است.

ترید در بازار ارز‌های دیجیتال به معنای معامله، خرید و فروش بیت کوین و سایر رمزارز‌ها است. ترید در واقع به معامله یا خریدوفروش کالا‌ها یا خدماتی گفته می‌شود که با پرداخت مبلغ توافقی و یا مبادله کالا یا خدمات میان خریدار و فروشنده صورت می‌گیرد. در عمده معاملات هر اقتصاد، خریدار و فروشنده به ترتیب مصرف‌کننده و تولیدکننده هستند؛ بنابراین ترید کردن یا معامله‌گری نیازمند دانش گسترده و تخصصی مرتبط با بازار مالی موردنظر، زمان زیاد برای پیگیری اخبار و بررسی وضعیت بازار و مهارت و قدرت تحلیل بالا است. به همین دلیل، معامله‌گری را می‌توان یک کار دشوار، پرهیجان، زمان‌بر و نیازمند روحیه ریسک‌پذیر دانست.

واژه ترید یا معامله در بازار ارز‌های دیجیتال به چه معنی است؟

لازم به ذکر است که در بازار کریپتوکارنسی‌ها، تریدر به افرادی گفته می‌شود که در بازه‌های زمانی مشخصی اقدام به خرید و فروش ارز‌های دیجیتال مختلف می‌کنند و با نوسان‌گیری از بازار سود می‌کنند.
نقطه مقابل ترید در ارز‌های دیجیتال؛ سرمایه گذاری، نگهداری یا هودل است، که یک یا چند ارز را برای بلندمدت و با هدف افزایش قیمت آن خریداری می‌کنند.

تریدر یا معامله گر به فردی گفته می‌شود که در بازار‌های مالی، برای خود یا شخص و مجموعه دیگری خرید و فروش انجام می‌دهد. تفاوت اساسی بین سرمایه گذار و معامله گر، در این است که سرمایه گذاران افق دید بلند مدت دارند و دارایی‌های خود را برای رسیدن به سود، برای بازه زمانی بلندی نگه می‌دارند. برعکس معامله گران، به سود‌های کوتاه مدت فکر می‌کنند.

برای یک تریدر موفق شدن باید در مرحله اول یک کارگزاری خوب و مطمئن پیدا کنید و در مرحله بعدی مطالعه و دانش تحلیل بازار را بیاموزید؛ بنابراین تریدر شدن از سرمایه گذار شدن سخت‌تر است. اگر شخصیتی ریسک پذیر دارید و می‌توانید هیجانات خود را کنترل کنید، با مدتی آموزش آماده شروع کار خواهید بود. به هر حال برای هر کاری افراد باید در کنار پشتکارف توانایی‌های فردی و روحی خود را نیز درنظر بگیرند. اگر چنین فردی نیستید و ممکن است تحت تأثیر هیجان در بازار استراتژی معاملاتی خود را کنار بزنید، یا نمی‌توانید ریسک پذیری کافی داشته باشید، بهتر است با استفاده از سرمایه گذاری بلند مدت، در فکر سودآوری باشید.

مزایا و معایب ترید چیست؟

ترید در هر بازار مالی به طور خاص مزایا و معایبی دارد که در ادامه و در بخش بررسی بازار‌ها آن‌ها را بحث می‌کنیم. جدای از آن، به طور کلی مزایا و معایبی را می‌توان برای کار ترید در نظر گرفت. در حقیقت این ویژگی‌ها سبب تصمیم‌گیری ما در مورد مناسب بودن یا نبودن کار ترید برای خودمان خواهد شد. موارد زیر به عنوان مهم‌ترین مزایای ترید نسبت به سایر حرفه‌ها در نظر گرفته می‌شوند.
• امکان معامله در زمان و مکان‌های مختلف
• امکان شروع با سرمایه پایین
• بدون نیاز به مدرک تحصیلی خاص
• بدون نیاز به تجهیزات پر هزینه
• پتانسیل بالای کسب سود
• امکان کسب درآمد دلاری
• امکان ترید و کسب سود در کوتاه‌مدت و بلندمدت
• تنوع زیاد بازار و دارایی‌ها برای ترید.
اما ترید کردن معایبی نیز دارد. در ادامه چند مورد از مهم‌ترین معایب ترید آمده است. توجه به این نکات در ابتدای مسیر شغلی می‌تواند بسیار مفید باشد.
• فشار روانی حاصل از نوسانات بازار
• آسیب‌های ناشی از کار طولانی مدت با کامپیوتر
• امکان ضرر و زیان‌های بزرگ که البته قابل جلوگیری است.
• نیاز به دانش تحلیل تکنیکال یا بنیادی
• نیاز به برنامه‌ریزی و نظم و پیگیری مداوم
• نیاز به آموزش و یادگیری مستمر

سرمایه‌گذاری و معامله‌گری در دنیای امروز تبدیل به یک امر عمومی شده است. افراد برای رشد دارایی‌های خود مجبور به یادگیری و فعالیت در بازار‌های مالی هستند. اگر می‌خواهید ترید کردن را به‌عنوان یک شغل دنبال کنید، ابتدا به شخصیت خود دقت کنید. زیرا برای موفقیت در این شغل، برخورداری از روحیه ریسک‌پذیر، صبور و قدرت تصمیم‌گیری و تحلیل بالا الزامی است. شما می‌توانید با آموزش‌های مختلف به دانش کافی برای فعالیت در بازار‌های مالی دست پیدا کنید؛ اما جو استرس‌زای بازار بورس، ارز دیجیتال و سایر بازار‌های مالی می‌تواند تمام دانش و توانایی‌های شما را به چالش بکشد.

در صورتی که توانایی معامله‌گری را در خود می‌بینید، با ورود به این بازار داغ و پرطرفدار می‌توانید سود چشمگیری را با تمرکز بر بازدهی بلندمدت و کوتاه‌مدت به دست آورید. ترید و سرمایه‌گذاری در بورس، فارکس، ارز دیجیتالی امروزه به یک بحث داغ تبدیل شده است که با جذب سرمایه افراد متعدد، زمینه لازم برای رشد اقتصادی و همچنین افزایش بازدهی و سود سرمایه شما را به وجود می‌آورد. شما می‌توانید با هر مبلغی به بازار‌های مالی وارد شده و با اتکا به دانش خود، ترید کردن را آغاز کنید.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی