کد خبر: ۳۳۶۱۸
|
۲۸ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۰

چین برای دو مأموریت سرنشین‌دار در سال ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی می‌کند

ماموریت Shenzhou 16 در ماه می و Shenzhou 17 در ماه اکتبر انجام خواهند شد.

به گزارش«نبض فناوری» برنامه فضایی چین در سال‌های اخیر با مأموریت‌های موفق و ایجاد ایستگاه فضایی پیشرفت چشمگیری داشته است. حالا چین اعلام کرد که قصد دارد با انجام دو مأموریت سرنشین‌دار در سال 2023، بیشتر از قبل باعث پیشرفت برنامه‌های فضایی خود شود: ماموریت Shenzhou 16 در ماه می و Shenzhou 17 در اکتبر.

براساس گزارش‌های منتشر شده، چین امسال فضاپیمای باری تیانژو-6 (Tianzhou-6) را نیز به فضا پرتاب خواهد کرد و پس از آن برای دو مأموریت سرنشین‌دار آماده خواهد شد. با پرتاب این فضاپیماها، اولین بخش از مأموریت‌های فضایی چین پس از تکمیل ایستگاه فضایی تیانگونگ انجام خواهد شد و همچنین صنعت هوافضا آن وارد مرحله جدیدی از عملیات و توسعه می‌شود.

مأموریت خدمه برنامه فضایی چین

ایستگاه فضایی چین

خدمه پرواز Shenzhou 16 سه فضانورد خواهند بود که مأموریت آن‌ها شامل انجام آزمایش‌های علوم فضایی و فنی، پشتیبانی فضانوردان و آموزش علوم عمومی خواهد بود. به‌طور مشابه، خدمه پرواز Shenzhou 17 نیز از سه فضانورد تشکیل شده و وظایف مشابهی را نیز انجام می‌دهند.

شرکت علوم فضایی و فناوری چین نیز اعلام کرده است که قصد دارد بیش از 60 مأموریت فضایی و بیش از 200 فضاپیما را در سال 2023 به فضا پرتاب کند. انتظار می‌رود این برنامه جاه‌طلبانه رکوردها را جابجا کرده و قابلیت‌های چین در اکتشاف و فناوری فضایی را بیشتر نشان دهد.

برنامه فضایی چین با سرعت بسیار زیادی در حال پیشرفت است و مأموریت‌های فضایی سرنشین‌دار برنامه‌ریزی شده برای سال 2023 نقطه عطف مهمی برای آن محسوب می‌شود. با پرتاب این دو مأموریت سرنشین‌دار، چین به انجام آزمایش‌های علمی مهم و جابجایی مرزهای اکتشاف فضایی ادامه خواهد داد. همچنین این برنامه تعهد چین به ارتقای توان فنی و پیشبرد منافع ملی خود را نشان می‌دهد.

علاوه بر این، در ماه گذشته اعلام شده بود که چین می‌خواهد بزرگ‌ترین تلسکوپ اپتیکال آسیا را با ظاهری شبیه به جیمز وب بسازد.

منبع:دیجیاتو

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی