کد خبر: ۳۳۷۰۶
|
۰۲ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۷

بازار جهانی نانوالکترونیک تا سال ۲۰۳۰ به رقم ۵۲۲٫۴ میلیارد دلار می‌رسد

بازار جهانی نانوالکترونیک تا سال ۲۰۳۰ به رقم ۵۲۲٫۴ میلیارد دلار خواهد رسید. آمریکا و چین بیشترین سهم این بازار را خواهند داشت. بازار نانوالکترونیک آمریکا چین با نرخ ۱۷٫۱ درصدی رشد کند.

بازار جهانی نانوالکترونیک تا سال ۲۰۳۰ به رقم ۵۲۲٫۴ میلیارد دلار می‌رسد

به گزارش «نبض فناوری»، در چشم انداز کسب و کار تغییر یافته پس از کرونا، بازار جهانی نانوالکترونیک که در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۳۴٫۷ میلیارد دلار تخمین زده می‌شد، پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۳۰ به رقم ۵۲۲٫۴ میلیارد دلار آمریکا برسد که با نرخ رشد ترکیبی سالانه ۱۸٫۵ درصد در طول دوره ۲۰۲۲ تا۲۰۳۰ افزایش خواهد یافت.

نانولوله‌های کربنی پیش‌بینی می‌شود که نرخ رشد ترکیبی ۲۰٫۸ درصدی را تجربه کند و تا پایان این دوره به ۲۰۳٫۲ میلیارد دلار برسد. با در نظر گرفتن بهبودی در حال انجام پس از همه‌گیری کرونا، رشد بخش گرافن ۱۹.۱ درصدی برای دوره ۸ ساله آینده خواهد بود.

بازار نانوالکترونیک در آمریکا در سال ۲۰۲۲ حدود ۳۹٫۴ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان، پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۳۰ به اندازه بازار پیش‌‌بینی شده ۸۶٫۱ میلیارد دلار آمریکا برسد که نرخ شد این کشور در حوزه نانوالکترونیک ۱۷٫۱ درصد است. از جمله بازارهای جغرافیایی قابل توجه دیگر ژاپن و کانادا هستند که هر کدام به ترتیب ۱۷٫۱% و ۱۵٫۶% در دوره ۲۰۲۲-۲۰۳۰ در حوزه نانوالکترونیک رشد خواهند داشت. پیش‌بینی می‌شود در اروپا، آلمان تقریباً ۱۳ درصد رشد ترکیبی سالانه را تجربه کند.

ارسال نظرات
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
وبگردی