کد خبر: ۳۴۲۷۰
|
۰۶ فروردين ۱۴۰۲ | ۱۵:۰۰

این ماوس چوبی قدیمی با قیمت ۱۷۸ هزار دلار فروخته شد

یک ماوس چوبی قدیمی که جزو نخستین ماوس‌های کامپیوتری تاریخ محسوب می‌شود، با قیمت سرسام‌آور ۱۷۸ هزار دلار در مزایده فروخته شد.

به گزارش«نبض فناوری»اولین ماوس کامپیوتر که به‌عنوان منبع الهام ماوس‌های مدرن از آن یاد می‌شود، در سال ۱۹۶۴ توسط پژوهشگران مؤسسه‌ی تحقیقاتی استنفورد تولید شد. داگلاس انگلبارت و اعضای تیمش دو دیسک فلزی را (یکی برای حرکت افقی و دیگری برای حرکت عمودی) وارد بلوکی چوبی کردند و یک دکمه در بالای آن قرار دادند.

نمونه‌های اولیه‌ی ماوس انگلبارت معمولاً مورد استقبال افراد کلکسیونر قرار می‌گیرند. مدلی اصلاح‌شده که سه دکمه دارد به‌همراه یک کیبورد پنج دکمه‌ای که برای کدزنی تولید شده، هفته‌ی گذشته در یک حراجی به فروش رفت. آن‌طور که PCWorld می‌نویسد، این دو دستگاه تحولاتی قابل‌توجه در نحوه‌ی کار با کامپیوتر ایجاد کردند.

ماوس چوبی انگلبارت از نمای زیرین

در گذر زمان دیسک‌های فلزی مجزا جای خود را به قطعه‌ای کروی‌شکل دادند که می‌توانست همزمان حرکات افقی و عمودی را تشخیص دهد.

پیش‌بینی شده بود ماوس نمادین انگلبارت در حراجی اخیر با قیمت ۱۵٬۰۰۰ دلار فروخته شود، اما در نهایت قیمت فروش به ۱۷۸٬۹۳۶ دلار رسید. این باعث شد ماوس انگلبارت با قیمت بالاتری نسبت‌ به کامپیوتر Apple Lisa و نسل اول آیفون به فروش برسد.

منبع: زومیت

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی