کد خبر: ۳۴۵۸۴
|
۲۳ فروردين ۱۴۰۲ | ۱۰:۳۰

ساماندهی فضای مجازی قوت گرفت| رصد فعالیت مسئولان در پلتفرم‌های خارجی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنان شاهد انجام فعالیت مسئولان در پلتفرم‌های خارجی هستیم و او درخواست کرد تا فضای مجازی سازماندهی شود.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» طی ماه‌های به دلیل برخی از مسائل استفاده از فضای مجازی و برخی از پلتفرم‌ها در کشور محدود و به دنبال آن سرعت اینترنت نیز کاهش پیدا کرد این مهم بیشتر به دلیل حفظ منافع کشور و با اتخاذ تدابیر هوشمندانه مسئولان کشور قرار گرفت؛ اما نکته‌ای که در این بین بیشتر مورد توجه است استفاده کسب وکار‌ها از فضای اینترنت برای کسب درآمد است که امروز به شدت با مشکل مواجه هستند. درست است که اکثر کسب وکار‌ها با چالش مواجه هستند، اما این مهم باعث شد که مردم به سمت پلتفرم‌های داخلی روی بیاورند. طبق گفته عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات طی ماه‌های گذشته تلاش شده تا پلتفرم‌های داخلی مشکلی نداشته باشند و بیش از ۳۵ میلیون کاربر در چهار پیام رسان داخلی حضور دارند و در قدمی دیگر این پیام رسان‌ها به یک دیگر متصل می‌شوند؛ این کاری بوده که توسط وزارت ارتباطات انجام شده تا ارتباطات مردم تسهیل شود. همچنین، اما اقدام دیگری انجام شده است این بوده که کیفیت پیام رسان‌های داخلی افزایش پیدا کند و تماس تصویری هم از طریق این پیام رسان‌ها راه اندازی شده است.

بنا به گفته وی حمایت از پلتفرم داخلی به صورت جد دنبال می‌شود از سوی دیگر پیشرفت قابل توجه شبکه ملی اطلاعات نیز در حال انجام است بنابراین درحال حاضر مسیر هدایت افکار عمومی از طریق پلتفرم‌های خارجی است و با وجود اینکه محدود هستند، اما همچنان شاهد انجام فعالیت در آن‌ها هستند و برخی از مسئولان هم در پلتفرم‌های خارجی همچنان فعالیت می‌کنند او درخواست کرد تا فضای مجازی سازماندهی شود.

از سوی دیگر به منظور پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی در فضای مجازی راهکار‌های زیادی مطرح شده‌اند که در صورت اجرای به موقع و مناسب می‌توانند ثمر بخش واقع شوند، اما به یقین مهمترین راهکاری که می‌تواند آسیب‌ها را به حداقل ممکن برساند ساماندهی فضای مجازی است که رها شده بود! و کمترین مدیریتی برآن اعمال نمی‌شد، از جمله راهکار‌های مطرح در جهت پیشگیری از آسیب‌های سنگین، فرهنگ سازی برای کاهش پیامد‌های آن است؛ لذا اطلاع رسانی، آموزش نحوه استفاده صحیح از این فناوری می‌تواند مؤثر واقع شود.

ارسال نظرات
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
وبگردی