کد خبر: ۳۴۸۵۰
|
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ | ۱۵:۴۲

هاست پایتون چیست؟

برای افراد علاقه‌مند به تکنولوژی و برنامه‌نویسی نام هاست پایتون کاملا آشناست. نوعی از فضای میزبانی وب، که سرعت و بهره‌وری برنامه‌های نوشته شده با پایتون را بالاتر برده و کانفینگ‌های لازم برای آنها را در خود جای داده است. در این مطلب می‌خواهیم در مورد هاست پایتون صحبت کنیم اما قبل از آن بهتر است آشنایی کوتاهی را با زبان برنامه‌نویسی پایتون و کاربردهای آن داشته باشیم.

هاست پایتون

برای افراد علاقه‌مند به تکنولوژی و برنامه‌نویسی نام هاست پایتون کاملا آشناست. نوعی از فضای میزبانی وب، که سرعت و بهره‌وری برنامه‌های نوشته شده با پایتون را بالاتر برده و کانفینگ‌های لازم برای آنها را در خود جای داده است. در این مطلب می‌خواهیم در مورد هاست پایتون صحبت کنیم اما قبل از آن بهتر است آشنایی کوتاهی را با زبان برنامه‌نویسی پایتون و کاربردهای آن داشته باشیم.

‌زبان برنامه نویسی پایتون و ویژگی‌های آن

پایتون نوعی از زبان برنامه‌نویسی است. این زبان به راحتی درک می‌شود و البته خواندن آن نیز بسیار آسان است. دقیقا به همین دلیل است که نسبت به دیگر زبان‌های برنامه‌نویسی طرفداران بیشتری را دارد. ویژگی‌های این زبان برنامه‌نویسی عبارتند از:

1.      رایگان و متن باز

پایتون رایگان بوده و در سایت رسمی خود قابل دانلود است. همچنین منبع آن در دسترس همه افراد قرار داشته و به دلیل اوپن سورس بودن، قابلیت تغییر را هم دارد.

2.      راحتی در کدنویسی

زبان پایتون بسیار ساده است و به همین دلیل به راحتی می‌توان آن را یاد گرفت. گاهی در چند روز یا حتی چند ساعت می‌توانید موارد پایه مورد نیاز برای استفاده از این زبان را یاد بگیرید.

3.      درک بالا برای کاربران

زبان پایتون به انگلیسی نزدیک است، به همین دلیل درک آن توسط کاربران بسیار ساده‌تر از سیستم‌های کامپیوتری است.

4.      مشکل یابی سریع

در این زبان به راحتی می‌توانید متوجه شوید که کدام قسمت از کدنویسی شما دچار مشکل است. با یک نگاه کوتاه به کدهای پایتون می‌توان هدف آنها را از طراحی درک کرد.

5.      قابلیت انتقال

برای استفاده از زبان پایتون در پلتفرم‌های مختلف نیازی به تغییر آن نخواهید داشت. به عنوان مثال کد پایتونی که برای ویندوز نوشته می‌شود، در لینوکس، مک، یونیکس و ... نیز قابلیت اجرا را دارد.

6.      تفسیر شده

پایتون را می‌توانیم جزو زبان‌های تفسیر شده بدانیم. کدهایی که در برنامه نویسی استفاده می‌شود به صورت خط به خط اجرا شده و نیاز به کامپایل کردن ندارد.

7.      دارای کتابخانه بزرگ استاندارد

پایتون دارای یک کتابخانه بزرگ از ماژول‌ها و توابعی است که ممکن است کاربرانش به آن نیاز داشته باشند. در واقع هیچ کاربری مجبور نیست که برای عملکرد مورد نظرش، کد جدیدی را بنویسد.

مهمترین کاربرد پایتون چیست؟

تنها برنامه‌نویسان از پایتون استفاده نمی‌کنند، بلکه بسیاری از افراد عادی، برنامه‌نویسان مبتدی، حسابداران و محققان نیز پایتون را در کارهای خود جای داده‌اند. در واقع کاربرد پایتون بسیار بیشتر از آن چیزی است که در زبان‌های برنامه‌نویسی دیگر دیده می‌شود. در این میان می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • تجزیه و تحلیل کردن داده‌ها و دریافت نمودارهای خطی، میله‌ای، دایره‌ای و ... بر اساس داده‌های مشخص
  • توسعه وب و انتقال داده‌های از سرور، پردازش و برقرار ارتباط با پایگاه داده
  • اسکریپت نویسی توسط افراد حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای
  • انجام کارهای روزمره مانند دنبال کردن قیمت ارز، لیست خرید مواد غذایی، تقسمی وظایف، پر کردن فرم‌های آنلاین و ...

مزایا و معایب پایتون

فرقی نمی‌کند که شما چه زبان برنامه‌نویسی را انتخاب کنید، در هر صورت هر کدام از این موارد دارای مزایا و معایبی هستند. در مورد پایتون تعداد موارد مثبت بسیار بیشتر از ویژگی‌های منفی آن است و می‌توانید آنها را در جدول زیر ببینید:

مزایا

معایب

خواندن، یادگیری و کدنویسی آسان

امکان خطا در زمان اجرا به دلیل تایپ پویا

رایگان و متن باز

نامناسب برای موبایل

قابلیت انتقال بدون نیاز به تغییر

سرعت پایین

مجهز به کتابخانه کامل و بزرگ

حافظه کم

پشتیبانی از برنامه‌های کاربردی

سادگی زیاد

قابل توسعه و ادغام با سایر زبانهای برنامه نویسی

 

مناسب برای پروژه‌های بزرگ

 

قابلیت مدیریت حافظه

 

دارای انجمن فعال و بزرگ

 

هاست پایتون

هاست پایتون

اکنون با زبان برنامه‌نویسی پایتون آشنا شدیم و کاربردهای آن را شناختیم. فرض می‌کنیم شما سایتی را با زبان پایتون طراحی کرده‌اید و به دنبال فضایی برای اجرای آن هستید. در این شرایط باید به دنبال هاستی باشید که کارها را برای شما ساده‌تر کند. در مورد تمام سایت‌ها، برنامه‌ها و اپلیکیشن‌هایی که با پایتون طراحی شده‌اند، خرید هاست پایتون بهترین انتخاب است. این هاست به شما کمک می‌کند تا سرعت کارتان را بالاتر برده و نصب ماژول‌های پایتون را راحت‌تر انجام دهید. هاست پایتون یک هاست لینوکسی است که برای برنامه‌ها و سایت‌های نوشته شده با کدهای پایتون بهینه شده است.

مزایای استفاده از هاست پایتون

استفاده از این هاست در برنامه‌های نوشته شده توسط زبان پایتون دارای مزایایی است که در اینجا به چند نمونه از آنها اشاره کرده‌ایم:

  • هاست پایتون در زبان پایتونی راحت‌تر استفاده می‌شود.
  • با استفاده از این نوع هاست می‌توانید ورودی‌های زیادی را بدون محدودیت به سایت خود داشته باشید.
  • هاست پایتون امکان استفاده از گواهینامه رایگان SSL را به کاربرانش می‌دهد.
  • در این هاست از C-panel استفاده شده که سرعت و محبوبیت‌ آن بیشتر است.
  • هاست پایتون امکان ارتباط کاربر با دیتابیس را از راه دور را فراهم می@کند.

ویژگی‌های اصلی هاست پایتون مناسب

اگر انتخاب شما خرید هاست پایتون است، باید چند ویژگی مهم را در زمان خرید آن در ذهنتان بسپارید. در واقع این موارد شامل کلیه ویژگی‌هایی هستند که باید در یک هاست پایتونی وجود داشته باشد.

اولین ویژگی مهم در هاست پایتون، امکان دسترسی به SSH را به شما بدهد که در نهایت روشی امن را برای دسترسی به رایانه از طریق یک شبکه ناامن فراهم می‌کند. همچنین این هاست باید از دیتابیس‌هایی مانند relational و non-relational پشتیبانی کند.

از طرفی امنیت هاست نیز باید مورد توجه قرار گیرد و به دنبال هاستی باشید که از سایت شما در برابر حملات پیشرفته محافظت کند.

سرعت بالا در هاست پایتون، داشتن Command و رابط کاربر وب مناسب برای مدیریت، امکان بررسی سریع ارورها و مشکلات سرور و بکاپ گیری منظم از سرور نیز جزو دیگر ویژگی‌های یک هاست پایتون مناسب است.

خرید هاست پایتون از سرودیتا

هاست پایتون

برای خرید هاست پایتون باید به دنبال بهترین شرکت‌های ارائه دهنده باشید که بتواند این فضا را با تمام ویژگی‌هایی که در بالا عنوان شد، در اختیار شما قرار دهد. در سرودیتا، پلن‌های مختلفی برای خرید هاست پایتون، در اختیار شماست که بر اساس نوع خدماتی که ارائه می‌دهد، مبلغی مشخص را نیز دریافت می‌کند. تمام پلن‌هایی که در اخیتار شما قرار گرفته در عرض چند دقیقه پس از ثبت سفارش قابل دسترسی هستند. این سایت تجربه‌ای متفاوت از آنچه که تاکنون داشته‌اید را در اختیار شما قرار خواهد داد، همین حالا دست به کار شوید...

ارسال نظرات
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
وبگردی