کد خبر: ۳۵۱۳۲
|
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ | ۱۷:۱۳
همت در بازدید از پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان:

تجمیع ظرفیت‌های استانی برای رفع مساله آب

سرپرست ستاد توسعه فناوری‌های آب، اقلیم و محیط زیست از پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان بازدید و با فناوران و فعالان در این زیست‌بوم به گفت‌وگو نشست.

به گزارش «نبض فناوری»، محمد همت سرپرست ستاد توسعه فناوری‌های آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با حضور در پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان از آخرین فعالیت‌های پارک در زمینه آب و فناور‌ی‌های مرتبط مطلع شد و با مسئولان علمی و مجموعه‌های فناور فعال در حوزه آب و محیط زیست استان گفت و گو کرد.

وی در این نشست با اشاره به اینکه نیاز است سازماندهی تمامی ظرفیت‌های علم و فناوری در استان معطوف به مسئله آب و حل مسائل موجود برای مردم باشد، گفت: باید تلاش کنیم که فعالیت‌های فناورانه به رفع مسائل و چالش های اساسی منجر شود.

همت پس از استماع دیدگاه‌ها و مسایل پیش روی فعالان استانی با تقدیر از تلاش‌ها و پیشرفت‌های حاصل شده در استان، بیان کرد: اقدامات و فعالیتهای ارزشمندی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوران استانی انجام شده و یا در حال پیگیری است، اما این کارها نیز پاسخ‌گوی همه نیازهای استان نیست و باید اقدامات بیشتر و با کیفیت‌تر شود.

سرپرست ستاد توسعه فناوری‌های آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری ادامه داد: دانشگاه‌ها، پارک علم و فناوری و تمامی فناوران و صنعتگران استان برای ثمربخشی بیشتر فعالیت‌هایشان باید نسبت خود با حل مسائل اصلی مردم استان، که حتما مهمترین آن آب است مشخص کنند.

وی در ادامه رویکردها و برنامه‌های معاونت علمی در زمینه راهبری و حمایت از مجموعه‌های فناور و توسعه دانش و فناوری‌های راهبردی را تشریح و بر جایگاه ویژه و خاص فناوری‌های نوین در حل مسائل آبی کشور تأکید کرد.

در پایان این نشست مقرر شد تعدادی از مجموعه‌ها با حضور در معاونت علمی، محصولات و دستاورد‌های خود را به کارگروه‌های تخصصی ستاد آب اقلیم و محیط زیست ارائه کنند تا در صورت داشتن شرایط لازم، مورد حمایت ستاد قرار بگیرند.

تجمیع ظرفیت‌های استانی برای رفع مساله آب

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
وبگردی