کد خبر: ۳۵۷۷۳
|
۲۰ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۰:۳۰

چگونه اعلان‌های پاک شده را با استفاده از ترفند‌های اندرویدی بازیابی کنیم

برخی از اوقات هنگام استفاده از گوشی ممکن است نوتیفیکشنی را که روی صفحه اعلانات گوشی اندرویدی خود دریافت کرده‌اید را به اشتباه پاک کنید، نگران نباشید! هنوز هم می‌توانید آن را به کمک روش‌های بازیابی نوتیفیکیشن دوباره برگردانید.

مریم سوملایر

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» امروزه تعداد کاربران دستگاه‌های اندرویدی به دلیل محبوبیت و تنوع افزایش یافته است در این بین برخی از اوقات هنگام استفاده از گوشی ممکن است نوتیفیکشنی را روی صفحه اعلانات گوشی اندرویدی خود دریافت کرده باشید و به اشتباه آن را پاک کنید. همه ما می‌دانیم با انجام این‌کار نوتیفیکشن دریافتی ما برای همیشه ناپدید خواهد شد.

حال اگر نوتیفیکیشن مهمی را به صورت اتفاقی پاک کرده باشید آیا راهی برای بازیابی آن وجود دارد؟ کاربران گوشی‌هایی که از سیستم اندروید استوک (Stock Android) استفاده می‌کنند می‌توانند با دسترسی به تاریخچه نوتیفیکیشن‌های اندروید، نوتیفیکیشن‌های حذف شده خود را مشاهده و بازیابی کنند.

برای بازیابی کردن اعلان‌های حذف شده، قبل از هرچیزی، روی صفحه خانگی گوشی اندرویدی خود برای چند لحظه انگشت خود را نگه دارید. حالا گزینه ویجت (Widget) را انتخاب کرده و برای پیداکردن ابزارک تنظیمات یا همان Settings صفحه را به سمت چپ بکشید. بعد از پیدا کردن این ویجت روی آن ضربه زده و ویجت را روی صفحه اصلی خود قرار دهید. در این مرحله گزینه‌ای به منظور قرار دادن میانبر Settings ظاهر می‌شود، با کشیدن صفحه به سمت پایین روی notification log رفته و آن را انتخاب کنید. حالا ویجت Notification log روی صفحه نمایش گوشی شما نمایان خواهد شد. هم‌اکنون در این قسمت شما می‌توانید تمامی نوتیفیکیشن‌هایی که تا به این لحظه پاک کرده‌اید را به راحتی مشاهده کنید. اگر این گزینه را ندارید، به راحتی می‌توانید در گوگل پلی برنامه Notification History Log را دانلود کنید و این ترفند از سری ترفند‌های موبایل را امتحان کنید.

یک برنامه مناسب دیگر که به شما امکان دسترسی به تاریخچه نوتیفیکیشن‌ها را می‌دهد برنامه Nova Launcher است. به کمک این لانچر نیز می‌توانید نوتیفیکیشن‌های حذف شده‌ی خود را به آسانی بازیابی کنید. بدین منظور به ترتیب زیر عمل کنید:

از ویجت Nova launcher گزینه Activities را انتخاب کنید. سپس بر روی Settings ضربه بزنید. حال از بین گزینه‌های به نماش در آمده گزینه Notification Log را انتخاب کنید. به این ترتیب می‌توانید به تاریخچه نوتیفیکیشن‌ها دسترسی پیدا کرده و نوتیفیکیشن‌های حذف شده تان را بازیابی کنید.

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
وبگردی