کد خبر: ۳۵۸۹۴
|
۲۶ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۰:۳۰

چگونه هندوانه بر سلامت متابولیک قلبی تأثیر می‌گذارد؟

محققان گزارش دادندکه مصرف هندوانه ممکن است کیفیت رژیم غذایی و سلامت قلب و عروق را بهبود بخشد.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» دو مطالعه اثرات هندوانه را بر کیفیت رژیم غذایی و عملکرد قلبی متابولیک بررسی کردند. آن‌ها دریافتند که مصرف هندوانه با مصرف بیشتر مواد مغذی و سلامت بهتر قلب مرتبط است، ولی برای درک اینکه چگونه هندوانه بر سلامت قلب و عروق تأثیر می‌گذارد، تحقیقات بیشتری لازم است. هندوانه حاوی بسیاری از مواد مغذی مانند پتاسیم، ویتامین C و منیزیم است. این میوه همچنین دارای قابلیت دسترسی زیستی بالایی از آنتی اکسیدان‌ها از جمله لیکوپن و ال سیترولین است. مطالعات نشان داده اند که مکمل‌ها و عصاره هندوانه باعث کاهش فشار خون و سطح کلسترول می‌شود. با این وجود، این مطالعات همچنین گزارش می‌دهند که مصرف این میوه با کاهش کلسترول و وزن بدن و همچنین کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات، ریه و سینه مرتبط است.

اخیراً مطالعاتی که اثرات سلامتی مصرف هندوانه را بررسی کرده اند و نشان داد که کودکان و بزرگسالانی که هندوانه مصرف می‌کنند، نسبت به غیر مصرف‌کنندگان مواد مغذی مختلفی از جمله فیبر، منیزیم و پتاسیم دریافت می‌کنند. آن‌ها همچنین مصرف کمتری از قند‌های اضافه شده و اسید‌های چرب اشباع داشتند. مطالعه دوم که در Nutrients نیز منتشر شد، نشان داد که نوشیدن آب هندوانه به مدت دو هفته از عملکرد عروق محافظت می‌کند. دکتر جان A. Galat، جراح قلب در Novant Health، شارلوت، کارولینای شمالی، که در این مطالعات شرکت نداشت، به Medical News Today گفت: با نزدیک شدن به ماه‌های گرم تابستان و با توجه نتایج ارزنده این دو مطالعه، که اتفاقاً هر دو توسط هیئت ملی ترویج هندوانه تأمین شده‌اند، نشان می‌دهد که لذت مصرف منظم هندوانه ممکن است برای شما مفید باشد! زیرا زیاده‌روی در این مورد بر خلاف بسیاری از چیز‌های دیگر که ما از آن لذت می‌بریم، احتمالاً هیچ اثر نامطلوبی نخواهد داشت.
محققان به دنبال درک بیشتر مکانیسم‌های بیولوژیکی زیربنای مزایای سلامتی هندوانه بودند. زیرا اختلال عملکرد اتونومیک، زمانی اتفاق می‌افتد که اعصاب سیستم عصبی خودمختار آسیب ببینند و این اتفاق با ایجاد بیماری قلبی متابولیک مرتبط است. تغییرپذیری ضربان قلب (HRV) - تغییر از دو ضربان متوالی قلب - یک روش ساده و قابل اعتماد برای ارزیابی اختلال عملکرد اتونوم است. نشان داده شده است که مصرف مقادیر زیاد منبع مطمئن قند باعث کاهش HRV، عملکرد عروقی و جریان خون میکروواسکولار می‌شود. تصور می‌شود که این اثرات ناشی از کاهش اثرات زیستی نیتریک اکسید (NO) باشد.
اثرات خوردن هندوانه در بیماران دیابتی

دکتر تدوالکار گفت که ممکن است برخی هندوانه را به دلیل داشتن قند زیاد به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم برای قلب در نظر نگیرند. با این حال، وی خاطرنشان کرد که قند‌های موجود در میوه دارای شاخص گلیسمی پایینی هستند به این معنی که قند خون را کمتر از قند‌های سایر منابع تحت تأثیر قرار می‌دهند. وی افزود که فیبر و آب بالای این میوه نیز ممکن است اثرات آن بر قند خون را در صورت مصرف متوسط کاهش دهد.

اثرات خوردن هندوانه در بیماران با فشارخون بالا

فراتر از این، هندوانه حاوی انواع مختلفی از ترکیبات زیست فعال است که برای قلب مفید هستند. به عنوان مثال، لیکوپن دارای خواص آنتی اکسیدانی است، و با کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی، مانند بیماری عروق کرونر و سکته مرتبط است. محتوای بالای پتاسیم هندوانه می‌تواند به تنظیم فشار خون کمک کند. محتوای بالای آب، هیدراتاسیون مناسب را تضمین می‌کند. هیدراتاسیون مناسب برای حفظ ویسکوزیته خون و کاهش ترومبوز کلیدی است. ویتامین C موجود در هندوانه از سلامت اندوتلیال حمایت می‌کند و یکپارچگی رگ‌های خونی را حفظ می‌کند. بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی دیگر در هندوانه یافت می‌شوند که می‌توانند فواید قلبی عروقی بالقوه‌ای از جمله بتاکاروتن، ویتامین B۶، منیزیم و فولات را داشته باشند.

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
وبگردی