کد خبر: ۳۵۹۴۸
|
۲۸ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۱:۳۳
توسط یک شرکت دانش بنیان محقق شد؛

تامین نیاز کشور به ماشین‌آلات حفاری جهت‌دار

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با حرکت در مسیر تولید ماشین‌آلات حفاری، زمینه را برای پیشرفت صنایع مرتبط به کمک تجهیزات داخلی فراهم کرده است.

به گزارش «نبض فناوری»به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، محمدرضا بداقی مدیرعامل یک شرکت صنعتی ضمن اشاره به فعالیت‌های این مجموعه دانش‌بنیان در حوزه تولید ماشین‌های صنعتی گفت: این مجموعه با بیش از یک دهه فعالیت مستمر در طراحی و ساخت ماشین آلات حفاری و ارائه خدمات زیر بنایی یکی از تولیدکنندگان نوآور و پیشرو در کشور است.

این فعال حوزه فناوری ادامه داد: تلاشگران این شرکت توانسته اند با پیاده سازی استانداردهای مختلف ایزو و ایمنی، مدیریت کیفیت و مفهوم بهبود مستمر را در خود نهادینه کند.

بداقی از ماشین‌های حفاری و برداشت خاک و شن در معادن روباز، تجهیزات پیشرفته حفاری گرد عمودی و افقی و تجهیزات پیشرفته حفاری مستطیل شکل روباز به عنوان محصولات دانش‌بنیان این مجموعه یادکرد و گفت: این محصولات و تجهیزات در معادن، صنعت خط انتقال و پروژه‌های عمرانی و ساختمانی توسط معدن‌کاران، پیمانکاران خط انتقال و پیمانکاران راه و ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این محصولات نمونه داخلی ندارند، ابعاد کوچک‌تر، وزن سبک‌تر، قدرت بالاتر، قیمت پایین‌تر و خدمات پس از فروش آسان‌تر را از مزیت‌های اصلی این محصولات نسبت به مشابهات خارجی آن دانست.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان افزود: به ازای تولید هر ماشین ۳۰۰ تا ۷۰۰ هزار یورو از خروج ارز جلوگیری می شود و این در حالی است که سالیانه ۱۵ الی ۲۰ دستگاه ماشین تولید می‌شود و عدد جمع شده برای جلوگیری از خروج ارز بالا و برای کشور بسیار کمک کننده است.

این فعال حوزه پژوهش با بیان اینکه زمینه اشتغال و توسعه پژوهش‌ها در این مجموعه فناور فراهم شده است گفت: در حال حاضر ۵۰ نفر به طور مستقیم در این شرکت مشغول به فعالیت هستند این درحالی است که با توجه به حلقه کسب و کار ایجاد شده این عدد برای اشتغال غیر مستقیم حدودا ۲۵۰ نفر است.

وی با تاکید بر اینکه حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نقش تاثیرگذاری در رشد شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق دارد، عنوان کرد: جلوگیری از واردات محصولات مشابه و ارائه تسهیلات مالی به دلیل هزینه بالای نگهداری و تعمیرات میتواند برای توسعه محصول و بازار بسیار کمک کننده باشد.

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
وبگردی