کد خبر: ۳۶۳۴۳
|
۱۸ تير ۱۴۰۲ | ۱۷:۳۰

آیپد پرو OLED احتمالاً سال آینده میلادی به تولید انبوه می‌رسد

آپید پرو OLED احتمالاً پنل OLED هیبریدی خواهد داشت که اگرچه هزینه ساخت بالاتری دارد، اما ضخامت تبلت‌های اپل را کاهش می‌دهد.

به گزارش «نبض فناوری» طبق گزارشی جدید، تأمین‌کنندگان اپل در فصل اول 2024 شروع به تولید انبوه آیپد پرو 11 و 13 اینچی با نمایشگر OLED خواهند کرد.

مدت‌هاست شاهد انتشار گزارش‌ها درباره تجهیز آیپد پرو به نمایشگر OLED هستیم. این پنل‌ها روشنایی، کنتراست و دقت رنگ بالاتری دارند و همچنین انرژی کمتری مصرف می‌کنند. اپل درحال‌حاضر در آیفون‌ها و اپل واچ از پنل OLED استفاده می‌کند؛ البته خبری از آن در آیفون SE نیست.

آیپد پرو OLED سال آینده میلادی از راه می‌رسد

آیپد پرو برای اولین‌بار سال 2017 معرفی شد و در ادامه شاهد پشتیبانی آن از فناوری پروموشن بودیم. این فناوری امکان دستیابی به رفرش ریت 24 تا 120 هرتز را فراهم می‌کند. حالا اپل می‌خواهد به سراغ پنل OLED برای آیپد پرو برود که حداقل رفرش ریت را به 10 هرتز کاهش می‌دهد که منجر به صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شود. درحال‌حاضر مدل‌های پرو آیفون 14 در حالت نمایشگر همیشه روشن از رفرش ریت 1 هرتز هم پشتیبانی می‌کنند.

آیپد پرو OLED

طبق گزارش‌ها، اپل در آیپد پرو OLED از فناوری OLED هیبریدی استفاده می‌کند که ترکیبی از مواد انعطاف‌پذیر و سخت محسوب می‌شود و منجر به کاهش ضخامت کلی تبلت‌های اپل خواهد شد. البته استفاده از این فناوری هزینه ساخت پنل‌های OLED موردنیاز اپل را افزایش می‌دهد.

نسل کنونی آیپد پرو در اکتبر 2022 با تراشه M2، فناوری وای‌فای 6E و بلوتوث 5.3 معرفی شد. با توجه به اینکه هنوز نزدیک به یکسال تا معرفی نسل بعدی فاصله داریم، انتظار می‌رود غیر از پنل OLED، با فناوری‌های جذاب دیگری هم روبه‌رو شویم.

منبع:دیجیاتو

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
دسترسی به اطلاعات پرسنل؛ وزارت دفاع انگلیس هک شد
در جلسه بررسی آخرین وضعیت فیبرنوری قم مطرح شد؛ پوشش کامل فیبرنوری استان قم ظرف یک هفته آینده انجام می شود
پژوهش جدید «دانشگاه ایالتی واشنگتن» نشان داد استفاده از ChatGPT برای ارزیابی مشکل قلبی عاقلانه نیست!
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
وبگردی