کد خبر: ۳۶۳۵۴
|
۱۹ تير ۱۴۰۲ | ۱۳:۳۰

پای کلاهبرداران دنیای رمزارز به شبکه اجتماعی اینستاگرام تردز هم باز شد

کلاهبرداران حوزه ارزهای دیجیتال به‌سرعت اکانت‌هایی فیک به نام افراد معروف در شبکه اجتماعی اینستاگرام تردز ایجاد کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» اینستاگرام تردز ۱۴ تیرماه راه‌اندازی شد و طی چند روز حدود ۱۰۰ میلیون کاربر در این شبکه اجتماعی ثبت‌نام کرده‌اند. در میان این کاربران ظاهراً اسکمرهای رمزارز نیز حضور دارند و گفته می‌شود کلاهبرداران حوزه ارزهای دیجیتال به‌سرعت اکانت‌هایی فیک به نام افراد معروف در آن ایجاد کرده‌اند. درواقع این پلتفرم به‌سرعت میزبان کلاهبرداران دنیای رمزارزها شده است.  

ظاهراً از این 100 میلیون اکانت اینستاگرام Threads، تعداد حساب‌های کاربری جعلی به نام افراد معروف و تریدرهای حوزه رمزارزها کم نیستند. در این میان، چندین کاربر شناخته‌شده حوزه ارزهای دیجیتال نسبت به حضور کلاهبرداران رمزارزها و حساب‌های تقلبی در تردز هشدار داده‌اند.

اینستاگرام تردز میزبان حساب‌های جعلی شده است

همان‌طور که گفته شد، تعداد حساب‌های ثبت‌شده در اینستاگرام تردز به مرز ۱۰۰ میلیون کاربر رسیده است ولی هنوز با ۴۵۰ میلیون کاربر توییتر فاصله زیادی دارد. طی چند روز گذشته، چندین چهره شناخته‌شده دنیای کریپتو اعلام کرده‌اند که در تردز به نام آن‌ها حساب‌های کاربری جعلی ساخته شده است که متعلق به آن‌ها نیست.

برای مثال دو روز قبل، پلتفرم مالی غیرمتمرکز Wombex Finance تصویری از حساب جعلی تردز در توییتر منتشر کرد که نشان می‌داد اکانت تردز ایجادشده مربوط به این پلتفرم نیست و به کاربران در مورد احتمال کلاهبرداری هشدار داد.

یکی دیگر از افراد شناخته‌شده در حوزه توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) نیز به مورد مشابهی اشاره کرده و گفته بود حساب کاربری به نام وی در تردز ایجاد شده است که متعلق به او نیست. به همین دلیل وی مجبور شده بود به کاربران اعلام کند که این حساب کاربری در تردز جعلی است.

باید دید اینستاگرام تردز برای مقابله با این مشکل چه راهکاری را در پیش می‌گیرد.

ارسال نظرات
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
وبگردی