کد خبر: ۳۶۶۶۱
|
۰۷ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۱:۲۳

آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس به دوربین ۴۸ مگاپیکسلی با سنسور کوچک‌تر از مدل‌های پرو مجهز می‌شوند

ظاهراً اپل می‌خواهد از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی متفاوتی در آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس استفاده کند که عملکرد پایین‌تر نسبت به مدل‌های پرو دارد.

به گزارش «نبض فناوری»  امسال اپل می‌خواهد از دوربین پیشرفته‌تری در مدل‌های استاندارد و پلاس آیفون 15 استفاده کند و به همین دلیل ظاهراً به سراغ دوربین 48 مگاپیکسلی می‌رود. البته شایعه‌ای جدید می‌گوید با وجود استفاده از این دوربین، سنسور آن در این مدل‌ها کوچک‌تر از آیفون 15 پرو و 15 پرو مکس خواهد بود.

یکی از منابع دنیای فناوری به نام Digital Chat Station مدعی شده است که نباید منتظر استفاده از دوربین یکسان در تمام مدل‌های آیفون 15 باشیم. این منبع می‌گوید اپل برای مدل‌های پرو آیفون 15 به سراغ سنسور 48 مگاپیکسلی 1/1.28 اینچی مورد استفاده در آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس می‌رود.

سنسور متفاوت آیفون 15 و 15 پلاس نسبت به مدل‌های پرو

طبق بسیاری از گزارش‌ها، اپل امسال برای مدل‌های پایه هم از دوربین 48 مگاپیکسلی استفاده می‌کند. حالا اگرچه Digital Chat Station هم چنین موضوعی را اعلام کرده است، اما می‌گوید اپل برای این محصولات از سنسور کوچک‌تر 1/1.5 اینچی استفاده خواهد کرد.

آیفون 15 و 15 پلاس

آیفون 14 و 14 پلاس به دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی 1/1.9 اینچی مجهز شده‌اند. بنابراین اندازه سنسور دوربین آیفون 15 و 15 پلاس نسبت به نسل قبلی، 27 درصد افزایش می‌یابد که یک پیشرفت قابل‌قبول محسوب می‌شود. بااین‌وجود، همچنان قادر به رقابت با مدل‌های پرو نخواهند بود.

منبع گزارش امروز در ماه مه مدعی شده بود که اپل در سال 2024 به سراغ سنسور دوربین بزرگ‌تر برای مدل‌های پرو می‌رود. به گفته این منبع، در سال 2024، اپل به‌جای سنسور 1/1.28 اینچی کنونی، از سنسور 1/1.14 اینچی در مدل‌های پرو آیفون استفاده خواهد کرد.

استفاده از سنسور تصویر بزرگ‌تر به‌معنای جذب نور بیشتر است که باعث بهبود کیفیت تصویر از طریق افزایش جزئیات و کاهش نویز به‌خصوص در شرایط نوری ضعیف می‌شود. علاوه بر این موارد، استفاده از سنسور بزرگ‌تر، دامنه دینامیکی وسیع‌تر و دقت رنگ بالاتر را هم به‌همراه دارد.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
وبگردی