کد خبر: ۳۶۷۷۸
|
۱۳ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۳:۰۰

مینگ-چی کو: تقاضا برای آیفون 15 بسیار کمتر از نسل قبل خواهد بود

مینگ-چی کو پیش‌بینی کرده تقاضای بازار برای آیفون 15 که پاییز امسال معرفی می‌شود، کمتر از آیفون 14 خواهد بود.

به گزارش «نبض فناوری»انتظار می‌رود تا خانواده آیفون 15 پاییز امسال با قیمت بیشتر نسبت به نسل قبل خود و حاشیه‌های باریک‌تر از راه برسند. حالا در گزارش جدیدی پیش‌بینی شده که این سری در مقایسه با خانواده آیفون 14 که سال گذشته عرضه شده بود، از تقاضا کمتری مواجه خواهد بود.

کاهش تقاضای خانواده آیفون 15

مینگ-چی کو، تحلیلگر معروف محصولات اپل در گزارش جدید خود به این موضوع اشاره کرد و به‌صراحت می‌گوید: «تقاضای بازار برای آیفون 15 کمتر از آیفون 14 است». البته این گزارش به‌طور کلی براساس یک پیش‌بینی شکل گرفته است و همه‌چیز می‌تواند بسیار متفاوت باشد. به گفته کو، «اگر تقاضا برای آیفون 15 پس از عرضه بهتر از انتظارات بازار نباشد، اکثر تأمین‌کنندگان در نیمه دوم سال با فشار رشد مواجه خواهند شد».

البته ظاهراً فقط آیفون دچار این مشکل نخواهد بود. کو در ادامه گزارش خود همچنین پیش‌بینی کرده محصولات سخت‌افزاری اپل که در نیمه دوم سال 2023 روانه بازار خواهند شد، در سطح جهانی عملکرد ضعیفی نسبت به سال گذشته خواهند داشت.

تاکنون گزارش‌های زیادی درباره سری آیفون 15 اپل منتشر شده است. اخیراً گفته شده بود که تعمیر آیفون 1‌5 پرو به‌لطف شاسی بازطراحی‌شده آن آسان‌تر می‌شود و آیفون 1‌5 و 1‌5 پلاس به دوربین 48 مگاپیکسلی با سنسور کوچک‌تر از مدل‌های پرو مجهز خواهند شد. با توجه به این تغییرات نیز گفته شده بود که مدل‌های پرو آیفون 1‌5 با قیمت بالاتری از راه می‌رسند. همچنین منابع دیگری هم به این موضوع اشاره کرده و حتی از افزایش 200 دلاری قیمت مدل پرو مکس خبر داده بودند.

گزارش دیگری که ماه گذشته درباره عرضه سری آیفو‌ن 1‌5 منتشر شده بود به موجودی آن‌ها مربوط می‌شد و در آن گفته شد که موجودی مدل‌های پرو آیفون 15 احتمالاً در ابتدا بسیار محدود خواهد بود.

منبع: دیجیاتو

 

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
وبگردی