کد خبر: ۳۷۳۱۵
|
۱۵ شهريور ۱۴۰۲ | ۰۹:۴۰

راه‌اندازی صندوق ۴۰ میلیارد دلاری چین برای تراشه‌سازی

چین به دنبال ایجاد یک صندوق ۴۰ میلیارد دلاری برای سرمایه گذاری در تراشه‌سازی و تحقیقات داخلی است.

به گزارش «نبض فناوری» صندوق سرمایه گذاری صنعت مدار مجتمع چین که تحت حمایت دولتی قرار دارد، سومین و بزرگترین دور سرمایه گذاری به میزان حدود ۳۰۰ میلیارد یوان (۴۱.۱ میلیارد دلار) را به راه انداخته است. وزارت دارایی چین ممکن است ۶۰ میلیارد یوان در این صندوق مشارکت کند.

این صندوق که در چین به عنوان صندوق بزرگ، شناخته می‌شود، یکی از ابزارهای اصلی در خدمت بلندپروازی‌های چین برای ساخت یک صنعت تراشه خودکفا است تا وابستگی این کشور به فناوری آمریکایی را کاهش دهد. اما در سال ۲۰۲۲، رگولاتورهای چین تحقیقاتی را در خصوص اختلاس مربوط به این صندوق و شاخه‌های آن آغاز کردند و همزمان، مقامات چین به دنبال جایگزین هایی برای یارانه های پرهزینه‌ای بودند که چندین شرکت تراشه ناموفق را تحت پوشش قرار داده بودند اما ثمری نداشتند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، این صندوق از بعضی از بزرگترین شرکت های تراشه چین شامل SMIC و «یانگتسه مموری تکنولوژی» حمایت کرده است. رسانه های دولتی چین هفته گذشته از رونمایی تلفن هوشمند توسط شرکت هواوی استقبال کرده و آن را نشان دهنده پیشرفت‌هایی دانستند که شرکت SMIC در ساخت تراشه پیشرفته داشته و تلاش‌ها برای جایگزینی فناوری آمریکا به ثمر نشسته است.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی