کد خبر: ۳۷۶۰۲
|
۰۲ مهر ۱۴۰۲ | ۱۳:۰۰

مشخصات و قابلیت‌های هوش مصنوعی دوربین سری پیکسل 8 فاش شد

گوگل در گوشی‌های پیکسل خود همیشه روی دوربین تمرکز داشته است و حالا گفته شده که پیکسل 8 دارای قابلیت‌های هوش مصنوعی جذابی خواهد بود.

به گزارش «نبض فناوری» مشخصات بیشتری از دوربین گوشی‌های سری پیکسل 8 فاش شده که نشان می‌دهد گوگل چگونه از قابلیت‌های هوش مصنوعی در گوشی‌های هوشمند پرچمدار آینده خود استفاده کرده است.

ابتدا Magic Editor که گوگل در اوایل سال جاری اعلام کرده بود برای گوشی‌های منتخب پیکسل‌ ارائه خواهد شد، به سری پیکسل 8 خواهد آمد. با این قابلیت می‌توانید عکس‌های گرفته شده توسط دوربین دستگاه را به شیوه‌های متفاوتی بازسازی کنید. به‌عنوان مثال با Magic Editor می‌توانید سوژه تصویر خود را جابه‌جا کنید یا رنگ آسمان را تغییر دهید.‌


قابلیت هوش مصنوعی دیگر دوربین‌های سری پیکسل 8 «Video Boost» نام دارد که گوگل می‌گوید با کمک هوش مصنوعی «نمای یکنواخت‌تری» برای عکس‌ها ارائه می‌کند. Audio Eraser قابلیت دیگر گوشی‌های آینده پیکسل است که با وجود آن می‌توان صداهای موجود در ویدیوها را حذف کرد.

قابلیت هوش مصنوعی دیگری که برای Google Photos در سری پیکسل 8 ارائه خواهد شد و احتمالاً قابل‌توجه‌ترین تغییر آن خواهد بود، به کاربران اجازه می‌دهد تا چهره افراد را تغییر دهند. هرچند هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست که عملکرد این قابلیت چگونه خواهد بود، اما به‌نظر می‌رسد که از چندین عکس مشابه استفاده می‌کند تا کاربران بتوانند به تصویر موردنظر خود دست پیدا کنند.

مشخصات دوربین سری پیکسل 8

علاوه بر این قابلیت‌های هوش مصنوعی، در این گزارش همچنین به برخی مشخصات دوربین سری پیکسل 8 نیز اشاره شده است. طبق این توضیحات، دوربین سلفی 10.5 مگاپیکسلی پیکسل‌ 8 پرو به قابلیت فوکوس خودکار مجهز خواهد شد. گوگل قبلاً در سری پیکسل 3 نیز این قابلیت را به گوشی‌های خود اضافه کرده بود اما در نسخه‌های بعدی آن را حذف کرد.

همچنین هر دو دستگاه از دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی بهره می‌برند که احتمالاً همچنان از سنسور ISOCELL GN1 سامسونگ در آن‌ها استفاده خواهد شد. علاوه بر این، پیکسل 8 دارای یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض با فوکوس خودکار خواهد بود (یک ارتقا قابل توجه نسبت به پیکسل‌ 7) و پیکسل‌ 8‌ پرو همچنان دارای یک دوربین فوق عریض 48 مگاپیکسلی و یک دوربین تله فوتو 48 مگاپیکسلی دیگر با وضوح 5 برابر است.

گوگل قصد دارد در تاریخ 4 اکتبر (12 مهرماه) از پیکسل‌ 8 و پیکسل‌ ‌8 پرو رونمایی کند.

منبعک دیجیاتو

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
وبگردی