کد خبر: ۳۷۶۷۹
|
۰۷ مهر ۱۴۰۲ | ۱۰:۰۰

امتیاز DxOMark دوربین آیفون 15 پرو مکس منتشر شد

کمپانی اپل چند وقت پیش از سری جدید گوشی‌های خود رونمایی کرد. این خانواده که سری آیفون 15 نام دارند، موفق شدند تا به اینجا آمار فروش بالایی را ثبت کرده و توجه بسیاری از علاقمندان را به خود جلب کنند.

به گزارش«نبض فناوری»کمپانی اپل چند وقت پیش از سری جدید گوشی‌های خود رونمایی کرد. این خانواده که سری آیفون 15 نام دارند، موفق شدند تا به اینجا آمار فروش بالایی را ثبت کرده و توجه بسیاری از علاقمندان را به خود جلب کنند. حالا پس از گذشت چندین هفته، امتیاز DxOMark دوربین آیفون 15 پرو مکس منتشر شده است که در ادامه باهم می‌خوانیم.

آیفون 15 پرو مکس موفق شد تست دوربین DxOMark را با موفقیت پشت سر بگذارد و در مجموع در جایگاه دوم قرار گرفت. بنابراین در مقایسه با نسل قبلی آن یعنی آیفون 14 پرو مکس، این مدل در تست دوربین هشت مکان بالاتر قرار دارد.

در این تست، روشنایی و کنتراست عکس‌ها، رنگ پوست و نوردهی دقیق حتی در تصاویری که با نایت مود گرفته شده بودند، بسیار حائز اهمیت بود. طبق گزارش DxO، مدل گران قیمت اپل از نظر نوردهی عکس، رنگ و بافت و سایر موارد بهترین رتبه را داشته و به نظر می‌رسد که برای ضبط ویدیو نیز بهترین گوشی در این لیست به حساب می‌آید.

بدون شک تنها دستگاهی که می‌تواند با آیفون 15 پرو مکس رقابت کند، هواوی P60 پرو نام دارد. البته در این تست مشخص شد که دوربین آیفون 15 پرو مکس نیز ضعف‌هایی دارد و گسترده داینامیکی کمی محدود در عکاسی داشته است!

همچنین در شات‌های گرفته شده در نور کم نیز نویز مشاهده می‌شود. علاوه بر آن، در هنگام بزرگنمایی جزییات موجود در تصاویر کاهش پیدا می‌کردند. حالا با تمام این تفاسیر، در این فهرست هواوی P60 پرو در جایگاه اول و آیفون 15 پرو مکس در جایگاه دوم قرار گرفت.

مدل آیفون 14 پرو مکس نیز که در سال گذشته وارد بازار شده بود، در جایگاه نهم قرار دارد. در بخش پایین مزایای این گوشی را در بخش دوربین از نظر DxOMark به صورت خلاصه ارائه کردیم که عبارتند از:

  • لرزش‌گیر موثر در ضبط ویدیو
  • فوکوس خودکار دقیق
  • جزییات زیاد در روشنایی شدید
  • رنگ‌های طبیعی
  • نوردهی عالی حتی در نایت مود و شب

علاوه بر آن، کارشناسان DxOMark معایب دوربین آیفون 15 پرو مکس را نیز ارائه کردند که در پایین قرار دادیم:

  • وجود نویز در شات‌های گرفته شده در نور کم
  • گسترده داینامیکی محدود در عکاسی
  • جزییات نه چندان خوب در هنگام بزرگنمایی

بدون شک در آینده اطلاعات بیشتری از نظر کارشناسان DxOMark درباره امتیاز دوربین این مدل از گوشی‌های اپل منتشر می‌شود. نظر شما درباره امتیاز DxOMark دوربین آیفون 15 پرو مکس چیست؟ همچنین شما می‌توانید برای اخبار بیشتر در این حوزه با ما همراه باشید.

منبع: آی تی رسان

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
وبگردی