کد خبر: ۳۸۱۹۲
|
۱۰ آبان ۱۴۰۲ | ۱۰:۳۰

با سامانه ساخت داخل، امنیت اطلاعات سازمان‌ها ارتقا یافت

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان، از طراحی سامانه بومی امنیت سازمان‌ها را با کیفیتی هم‌پای نمونه‌های غیر بومی خبر داد و گفت: استفاده از نمونه‌های غیر بومی این سامانه، به طور میانگین سالانه حدود پنج میلیون دلار ارزبری دارد که تولید داخلی این محصول، سالانه از خروج حدود دو میلیون دلار از کشور جلوگیری می کند.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری»سید وحید نحوی، مدیرعامل شرکت دانش بنیان مهندسی ارتباطی پیام پرداز با اشاره به تولید محصولات فناورانه مرتبط با حوزه فناوری اطلاعات مورد نیاز سازمان‌های بزرگ، عنوان کرد: شرکت مهندسی ارتباطی پیام پرداز با هدف انجام فعالیت‌های فناورانه و دانش‌محور در زمینه امنیت فضای تبادل اطلاعات تاسیس شده است. این شرکت براساس نیازهای سازمان‌های بزرگ دولتی و خصوصی کشور به تولید محصولات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات پرداخته است.

این فعال فناور با اشاره به ساخت 40 محصول بومی و اجرای 140 پروژه تحقیق و توسعه‌یی عنوان کرد: این شرکت دانش‌بنیان 450 پروژه خدمات فنی در راستای پشتیبانی از محصولات با موفقیت به سرانجام رسیده که بخشی از کارنامه این شرکت دانش بنیان است.

نحوی با اشاره به مهمترین محصولات بومی ساخته شده در این شرکت دانش‌بنیان اشاره کرد: یکی از تولیدات این شرکت، ابزارهای نرم‌افزاری برای راه اندازی مرکز عملیات امنیت شامل سامانه SIEM، سامانه تحلیل ترافیک (NTA)، سامانه تشخیص نفوذ نسل جدید (NGIDS)، سامانه تحلیل رفتار سطح میزبان (HIDS) و سامانه مدیریت رویدادها و تحلیل ترافیک (NTLM) است. این پروژه نخستین بار به سفارش و حمایت مرکز تحقیقات مخابرات ایران انجام شده است.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان مهندسی ارتباطی پیام پرداز، سامانه مدیریت اطلاعات و رویدادهای امنیتی راوین را یکی از تولیدات نرم افزاری این شرکت با هدف ارتقای امنیتی سازمانی عنوان کرد و افزود: محصول دانش بنیان راوین با دریافت داده از حسگرهای مختلف در شبکه‌های فناوری اطلاعات و شبکه‌های کنترل صنعتی بر وضعیت امنیت اطلاعات در سازمان نظارت کرده و حملات سایبری و نقض سیاست‌های امنیتی را به صورت شبانه‌روزی پایش و به صورت بلادرنگ هشدارهای لازم را برای مقابله با آن‌ها صادر می کند.

این فعال حوزه دانش‌بنیان با اشاره به کاربرد این محصول در شناسایی حملات سایبری و امنیتی سازمان و مخاطبان آن شرکت‌ها در حوزه‌های فناوری اطلاعات و شبکه‌های کنترل صنعتی در مقیاس‌های متوسط و بزرگ، عنوان کرد: چندین هزار سازمان و شرکت و نهاد مختلف نیازمند این محصولات هستند و بخش مهمی از بودجه امنیت این سازمان‌ها معطوف به این حوزه است.

نحوی، درباره ویژگی‌های منحصر به فرد این محصول دانش‌بنیان عنوان کرد: نمونه های مشابه، موجود عمدتا به دلیل استفاده مستقیم از کدهای متن باز خارجی، قدرت رقابت فنی و قیمتی با محصولات تجاری خارجی را ندارند و بسیار کم استفاده شده‌اند؛ وجه تمایز ما در ایجاد یک راه حل جامع و یکپارچه ی کاملا بومی و با تسلط بر دانش و فناوری با پتانسیل نوآوری، بومی سازی و سفارشی سازی متناسب با نیاز مشتریان داخلی می باشد.

وی درباره میزان صرفه‌جویی ارزی ناشی از این طرح عنوان کرد: استفاده از نمونه‌های غیر بومی  این سامانه، به طور میانگین سالانه حدود پنج میلیون دلار ارزبری دارد که تولید داخلی این محصول، سالانه از خروج  حدود دو میلیون دلار از کشور جلوگیری می کند. همچنین قیمت محصول ما نسبت به لایسنس‌های اصلی خارجی (غیر کرک و کپی) تا چهار برابر کمتر است.

نحوی، مزیت تولیدات این شرکت را  در قابلیت سفارشی سازی، ارایه یک راه حل یکپارچه، قابلیت توسعه نیازهای مشتریان و ارایه خدمات راه اندازی دانست و افزود: این محصول همچنین از قابلیت راهبری، آموزشی و پشتیبانی حرفه‌ای و به‌روزرسانی محصول بدون وابستگی به کشورهای خارجی و بدون داشتن مشکل تحریم برخوردار است.

این فعال فناور درباره اشتغال‌ ایجاد شده در این شرکت دانش‌بنیان توضیح داد: به طور مستقیم برای 70 نفر اشتغال ایجاد شده و بهره‌برداران از این محصول در خارج از سازمان حدود ۳۰۰ نفر هستند.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
دسترسی به اطلاعات پرسنل؛ وزارت دفاع انگلیس هک شد
در جلسه بررسی آخرین وضعیت فیبرنوری قم مطرح شد؛ پوشش کامل فیبرنوری استان قم ظرف یک هفته آینده انجام می شود
پژوهش جدید «دانشگاه ایالتی واشنگتن» نشان داد استفاده از ChatGPT برای ارزیابی مشکل قلبی عاقلانه نیست!
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
وبگردی