کد خبر: ۳۸۳۴۸
|
۱۹ آبان ۱۴۰۲ | ۱۰:۳۰

کدام ارز‌های دیجیتال آینده بهتری دارند؟

انواع ارز‌های دیجیتال می‌تواند شما را در انتخاب رمزارز مناسب برای سرمایه‌گذاری دچار تردید کند. هنگام انتخاب بهترین ارز دیجیتال باید برخی فاکتور‌های مهم را در نظر گرفت.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» ارز‌های دیجیتال یکی از فناوری‌های به روزی است که به عرصه سرمایه گذاری وارد شده است و امروزه اکثر سرمایه‌گذاران از این ارز‌ها برای سرمایه گذاری استفاده می‌کنند.
با اینکه بازار ارز‌های دیجیتال نسبت‌به سایر بازار‌های مالی نوپاتر است، این ارز‌ها به اجزای جدایی‌ناپذیر کل بازار‌های مالی تبدیل شده‌اند. تقریباً غیرممکن است که به سرمایه‌گذاری در بازار‌های مالی مختلف فکر کنید و فکر سرمایه‌گذاری در ارز‌های دیجیتال به ذهنتان خطور نکند.
براساس گزارش‌ها، بازار ارز‌های دیجیتال همواره شاهد نوسانات و چرخه‌های صعودی و نزولی بوده است. پس از رشد قابل‌توجه بازار ارز‌های دیجیتال در سال ۲۰۲۱، این بازار از اوایل سال ۲۰۲۲ وارد یک روند نزولی شد. اما علی‌رغم شرایط نامساعد در اوایل سال ۲۰۲۳، پیش‌بینی می‌شود وضعیت بازار در سال ۲۰۲۴ بهبود یابد.
سرمایه گذاری بلند مدت در بازار ارز‌های دیجیتال تفاوت اساسی با سرمایه گذاری روی دارائی‌های دیگر ندارد. مهم‌ترین معیار برای سرمایه گذاری میزان تولید ارزش است. ارزش تولید شده در یک کسب و کار یا یک پروژه سوددهی یا ضرردهی یک سرمایه گذاری را در بلند مدت مشخص می‌کند. قیمت دارائی‌ها نیز در بلند مدت پیرو ارزش آن دارائی هستند.
انواع ارز‌های دیجیتال می‌تواند شما را در انتخاب رمزارز مناسب برای سرمایه‌گذاری دچار تردید کند. هنگام انتخاب بهترین ارز دیجیتال باید برخی فاکتور‌های مهم را در نظر گرفت که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:
حجم بازار: هرچه حجم بازار رمزارز موردنظر بیشتر باشد، نشان می‌دهد مردم بیشتر به آن اعتماد دارند. این اعتماد باعث می‌شود آن ارز طول عمر بیشتر و خریدار بیشتری داشته باشد. پس مهم است که هنگام انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری، به حجم بازار آن ارز دقت کنید.
حجم معاملات روزانه: بالاتر بودن حجم معاملات روزانه به شما این نوید را می‌دهد که در بازار ارز دیجیتال موردنظر، سرعت نقدشوندگی بیشتر است. بهترین ارز‌های دیجیتال برای سرمایه‌گذاری حجم معاملات نسبتا بالایی دارند. اگر بخواهید به اندازه کافی از نوسان‌های بازار برای ترید کردن بهره ببرید، این معیار به شما در سرعت انجام معاملات کمک می‌کند.
میزان نوسان رمزارز: رمزارز‌هایی که در طول روز حجم معامله بیشتری دارند، نوسان روزانه بیشتری را هم تجربه می‌کنند. این ویژگی برای تریدر‌هایی که می‌خواهند روزانه کسب سود کنند، مفیدتر است. شما برای انتخاب روش خرید و فروش رمزارز‌ها چند گزینه دارید:
سرمایه‌گذاری بلند مدت: برای انتخاب یک ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری باید به سابقه موسسان آن ارز، روند رشد قیمت و پیش‌بینی متخصصان در مورد ارز دیجیتال موردنظر توجه کنید.
خرید و فروش دوره‌ای: برای این کار می‌توانید دو حد ضرر و سود مشخص کنید و فقط در مرز‌های تعیین شده خرید و فروش کنید. با این روش لازم نیست یک تریدر تمام وقت باشید و ریسک سود و ضرر را بیشتر کنترل می‌کنید.
خرید و فروش روزانه: تریدر‌های حرفه‌ای این روش را انتخاب می‌کنند؛ یعنی کسانی که از نوسان‌های جزئی برای کسب سود استفاده می‌کنند. انجام درست این کار و پذیرش کمی ریسک، می‌تواند در طول روز سود خوبی برای تریدر به همراه بیاورد.
کیف پول ارز دیجیتال: داشتن یک کیف پول معتبر ارز دیجیتال و امن که امنیت ارز دیجیتال را تضمین کند، برای انتخاب یک ارز بسیار مهم است. برای سرمایه‌گذاری یا خرید و فروش رمزارز‌ها شما به یک محل امن برای نگهداری آن‌ها نیاز دارید.
در این گزارش سعی می‌کنیم ارز‌های دیجیتالی که آینده بهتری نسبت به سایر ارز‌ها را دارند معرفی کنیم.
ارز‌های بیت کوین، اتریوم، چین لینک، سولانا، کاردانو، پولکادات و پالیگان گزینه‌های مناسبی برای سرمایه گذاری هستند.
باید به این نکته مهم اشاره کنیم که بازار ارز‌های دیجیتال به شدت ریسک پذیر است و بازار ارز‌های دیجیتال هنوز بالغ نشده است؛ بنابراین برای ورود به این بازار حتما آگاهی و شناخت کافی داشته باشید در غیر اینصورت تمام سرمایه خود را از دست خواهید داد.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
وبگردی