کد خبر: ۳۸۸۴۲
|
۲۰ آذر ۱۴۰۲ | ۱۰:۲۵

چگونه از کیف پول‌ ارز دیجیتال استفاده کنیم؟

بهتر است پیش از اقدام به استفاده از کیف پول امنیت، کارمزد، تعداد ارز‌های پشتیبانی شده و پشتیبانی از مشتری را برای ساخت کیف پول ارز دیجیتال مدنظر داشته باشید.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» همانطور که در دنیای واقعی نیاز به نگهداری پول‌های خود در کیف پول هستید برای نگهداری دارایی‌های دیجیتالی نیز باید کیف پول داشته باشید؛ بنابراین برای فعالیت در بازار کریپتو، اولین چیزی که به آن نیاز دارید یک کیف پول ارز دیجیتال است؛ بنابراین باید شیوه ساختن و فعال‌سازی کریپتو والت یا کیف پول ارز دیجیتال را یاد بگیریم. همان‌طور که می‌دانید در‌حال‌حاضر انواع مختلفی از کیف پول‌های ارز دیجیتال، از سخت‌افزاری گرفته تا نرم‌افزاری، تولید شده‌اند. تمام آن‌ها وظیفه حفظ دارایی‌های شما را بر عهده دارند، اما از برخی جهات با یکدیگر متفاوت‌اند.
«ولت کریپتویی» یا همان کیف پول ارز دیجیتال ابزاری است که امکان ذخیره رمزارز‌ها و همچنین انتقال آن بر بستر بلاک‌چین را برای کاربران فراهم کرده است. با در اختیار داشتن یک کیف پول ارز دیجیتال می‌توانید به راحتی رمزارز‌های خود را نگهداری کنید، آن را برای افراد دیگر ارسال کنید و یا از سایر افراد ارز دیجیتال دریافت کنید.
همانطور که برای انتقال پول به حساب بانکی به شماره حساب یا شماره کارت فرد مورد نظر نیاز دارید، در انتقال رمزارز به افراد دیگر نیز می‌بایست آدرس کیف پول آن‌ها را در اختیار داشته باشید تا امکان ارسال ارز دیجیتال به کیف پول مورد نظر برای شما فراهم شود.
برای ساخت کیف پول ارز دیجیتال نرم افزاری کافیست برنامه آن را بر روی تلفن همراه یا کامپیوتر شخصی خود نصب کرده و برای خود یک حساب کاربری ایجاد کنید. استفاده از اکثر کیف پول‌های نرم افزاری برای تمام کاربران رایگان می‌باشد.
نوع دیگری از کیف پول‌های کریپتویی نیز وجود دارند که نسبت به کیف پول‌های نرم افزاری امنیت بالاتری داشته و دارایی کاربران را به صورت آفلاین ذخیره می‌کنند که به آن‌ها کیف پول سرد می‌گویند. کیف پول‌های سخت افزاری همچون لجر (Ledger) و ترزور (Trezor) و کیف پول‌های کاغذی در دسته کیف پول‌های سرد قرار می‌گیرند. برای ساخت یک کیف پول سخت افزاری لازم است ابتدا تجهیزات مربوطه را تهیه کنید تا امکان ذخیره رمزارز‌ها از طریق آن برای شما فراهم شود.
اگر در زمینه معامله‌گری و نوسان‌گیری‌های کوتاه مدت از قیمت رمزارز‌ها فعالیت می‌کنید، می‌توانید رمزارز‌های مورد نظرتان را در کیف پول حساب کاربری‌تان در صرافی ارز دیجیتال که یک کیف پول گرم محسوب می‌شود نگهداری کنید. توجه داشته باشید که برخی صرافی‌های رمزارزی همچون بایننس فعالیت کاربران ایرانی را به دلیل وجود تحریم‌های بین‌المللی ممنوع اعلام کرده‌اند و در صورتی که تشخیص دهند فردی با آی پی کشور ایران در حال فعالیت است، می‌توانند موجودی رمزارزی کیف پول او را مسدود کنند؛ بنابراین پیشنهاد ما به شما این است که معاملات رمزارزی خود را در پلتفرم‌های رمزارزی ایرانی همچون صرافی او ام پی فینکس انجام دهید.
اگر قصد دارید رمزارزهایتان را برای یک بازه زمانی بلند مدت هولد کنید، بهتر است دارایی خود را به کیف پول شخصی‌تان همچون کیف پول تراست ولت یا سایر کیف پول‌های نرم افزاری انتقال دهید. اگر حجم دارایی رمزارزی شما بسیار بالاست و به امنیت خاطر بیشتری برای نگهداری بلند مدت آن نیاز دارید می‌توانید از کیف پول‌های سخت افزاری استفاده کنید.
نکات مهم برای ساخت کیف پول ارز دیجیتال نرم‌افزاری
کیف پول‌های نرم‌افزاری روی کامپیوتر یا گوشی شما نصب می‌شوند و با اتصال به اینترنت کار می‌کنند. استفاده از آن‌ها بسیار آسان است و به‌راحتی می‌توانید به برنامه‌های غیرمتمرکز نیز دسترسی داشته باشید. حال چگونه باید کیف پول ارز دیجیتال نرم‌افزاری را بسازیم؟ مراحل ساخت کیف پول ارز دیجیتال نرم‌افزاری از این قرار هستند:
انتخاب کیف پول نرم‌افزاری، دانلود کیف پول، تکمیل حساب کاربری و انتقال دارایی به کیف پول از مراحلی است که باید در ساخت کیف پول به آن توجه داشته باشید. گام اول انتخاب کیف پول نرم‌افزاری مناسب است. کیف پول‌های ارز دیجیتال نرم‌افزاری از تنوع بالایی برخوردارند و هریک از آن‌ها ویژگی‌ها و مشخصات منحصربه‌فرد خود را دارند. گام اول انتخاب کیف پول نرم‌افزاری مناسب است. کیف پول‌های ارز دیجیتال نرم‌افزاری از تنوع بالایی برخوردارند و هریک از آن‌ها ویژگی‌ها و مشخصات منحصربه‌فرد خود را دارند. گام بعدی، دانلود برنامه کیف پول در کامپیوتر یا گوشی‌تان است. بدین‌ترتیب می‌توانید در هر زمان و مکان به دارایی‌های خود دسترسی داشته باشید. نکته قابل توجه دانلود برنامه از سایت‌های معتبر و رسمی است. در غیر این صورت ممکن است برنامه مخرب باشد و امنیت دارایی شما را به خطر بیندازد.
در این مرحله با ارائه اطلاعاتی مانند نام، آدرسِ ایمیل و رمز عبور، حساب کاربری ایجاد می‌کنید. برخی برنامه‌ها از مراحل احراز هویت پیچیده‌تری برخوردارند که تمام این موارد برای بالا بردن سطح امنیت دارایی‌های شما لازم است. به‌عنوان مثال ممکن است ملزم به ارائه کارت شناسایی یا عکس سلفی شوید.
پس از نصب برنامه و ایجاد حساب کاربری، نوبت انتقال دارایی‌هایتان به کیف پول است. کیف پول‌های موجود، از ارز‌های متنوعی پشتیبانی می‌کنند و می‌توانید دارایی‌های مختلفی را به کیف پول خود انتقال دهید.
حال این سوال پیش می‌آید که حال که چگونه کیف پول ارز دیجیتال بسازیم، بهتر است پیش از انجام این کار باید امنیت، کارمزد، تعداد ارز‌های پشتیبانی شده و پشتیبانی از مشتری را برای ساخت کیف پول ارز دیجیتال مدنظر داشته باشید.
استفاده از کیف پول‌های ارز دیجیتال، یکی از امن‌ترین راه‌ها برای حفظ دارایی‌هایتان است. اگر به‌دنبال گزینه‌ای رایگان هستید، کیف پول‌های نرم‌افزاری را مد نظر قرار دهید و اگر به‌دنبال سطح امنیت بالا هستید، کیف پول‌های سخت‌افزاری گزینه‌های بهتری هستند.

ارسال نظرات
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
وبگردی