کد خبر: ۳۷۶۹۳
|
۰۸ مهر ۱۴۰۲ | ۱۰:۳۰

جلوگیری از هک شدن ارز‌های دیجیتال با استفاده از کیف پول

از آنجا که کیف پول سخت افزاریآفلاین هستند هک کردن آن‌ها خیلی سخت است. از طرفی، چون سخت افزاری هستند مانند یک فلش می‌توانید آن‌ها را در جای امنی ذخیره کنید یا همیشه همراه خود داشته باشید.

محدثه گودرزی

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» ارز‌های دیجیتال یکی از گزینه‌هایی است که امروزه در عرصه کسب و کار و درآمدزایی مورد توجه قرار گرفته است. برای نگهداری ارز‌های دیجیتال یکی از بهترین راه‌ها استفاده از کیف پول است.
از آنجا که حفظ امنیت دارایی‌های دیجیتال دشوار است، کیف پولی که برای نگهداری ارز دیجیتال به کار می‌گیرید، باید به‌اندازه کافی ایمن باشد و مالکیت کامل دارایی‌هایتان را در اختیارتان قرار دهد. زمانی که در حال جا به جایی یا خرید ارز‌های دیجیتال هستید، رمز ارز‌های شما در کیف پول صرافی ذخیره می‌شوند. البته شما می‌توانید آن‌ها را به کیف پول‌های سخت افزاری (کیف پول‌های سرد) یا کیف پول‌های نرم افزاری که به اینترنت متصل نیستند (کیف پول‌های داغ) انتقال دهید.
هر کیف پول ارز دیجیتال دارای یک کلید عمومی و یک کلید خصوصی است. کلید عمومی همان آدرس کیف پول است و به نوعی شماره حساب شما محسوب می‌شود. برای انتقال (ارسال یا دریافت) ارز‌های دیجیتال از کلید عمومی استفاده می‌کنید.
کیف پول‌های سخت افزاری که به آن‌ها کیف پول سرد نیز گفته می‌شود می‌توانند کلید‌های خصوصی و عمومی شما را به صورت آفلاین ذخیره کنند. چون آفلاین هستند هک کردن آن‌ها خیلی سخت خواهد بود. از طرفی، چون سخت افزاری هستند مانند یک فلش می‌توانید آن‌ها را در جای امنی ذخیره کنید یا همیشه همراه خود داشته باشید. اما خوب معایبی هم دارند. برای مثال نمی‌توانید به سرعت ارز‌های دیجیتال را منتقل کنید و اگر روزانه‌ترید می‌کنید کار سختی برای شما خواهد بود که برای انجام هر معامله یک بار از طریق کیف پول سخت افزاری تراکنش را تأیید کنید. از طرفی کارکردن با آن‌ها سخت است و هیچ امکانات خاصی، به جز نگهداری از ارز‌های دیجیتال، در اختیار کاربران قرار نمی‌دهند.
در کنار این موارد کیف پول‌های نرم افزاری، در واقع برنامه‌هایی هستند که روی کامپیوتر و موبایل نصب می‌شوند. به کیف پول‌های نرم افزاری، کیف پول داغ یا Hot Wallet می‌گویند. این کیف پول‌ها معمولاً به یک صرافی متصل هستند و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که امکانات زیادی را در اختیار کاربران قرار دهند. برای مثال کاربران می‌توانند قیمت ارز دیجیتال را مشاهده کنند، بازار‌های مختلف را با هم مقایسه کنند و خیلی سریع تراکنش انجام دهند. اما از آنجایی که آنلاین هستند در خطر هک قرار دارند؛ و امنیت آن‌ها نسبت به کیف پول‌های سخت افزاری کمتر است.

ارسال نظرات
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
وبگردی