کد خبر: ۳۸۷۳
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰

گزارش فصلی بهار 99 بازار خودروی شیپور منتشر شد

در بهار 99، عرضه خودرو کاهش و تقاضا آن برای خرید در بازار افزایش پیدا کرده است.
گزارش شیپور از بازار خودرو نشان می‌دهد که در بهار 99، عرضه خودرو کاهش و تقاضا برای خرید در بازار افزایش پیدا کرده است. این گزارش در حالی منتشر شده است که در اردیبهشت 99، با ایجاد موج جدید افزایش قیمت خودرو، نهادهای نظارتی برای از بین بردن التهاب بازار و شفافیت بیشتر دستور به حذف و عدم نمایش قیمت خودرو در پلتفرم‌های آنلاین از جمله شیپور دادند. بررسی‌های شیپور نشان می‌دهد که عرضه خودرو در فصل بهار دچار کاهش محسوسی شده است. درواقع معاملات نسبت به زمستان 98، 18 درصد و نسبت به بهار سال گذشته 6 درصد کاهش داشته است. از عوامل موثر بر این روند کاهشی می‌توان به نوسانات قیمت ارز و قیمت خودرو، کاهش عرضه خودرو توسط خودروسازها و کم شدن خودروی صفر در بازار و تمایل نداشتن فروشندگان به فروش خودرو و در نهایت به شیوع ویروس کرونا اشاره کرد.

در این گزارش اما شاهد افزایش درخواست خرید خودرو از سوی کاربران هستیم. تعداد تماس با آگهی‌دهنده نسبت به زمستان 98، 10درصد و نسبت به بهار سال گذشته 40درصد افزایش داشته است. به نظر می‌رسد روند افزایشی غیرعادی قیمت خودرو و افزایش شدید تقاضا برای خريد خودرو، حذف قیمت خودرو از پلتفرم‌های خريد و فروش آنلاین از جمله شیپور از عواملی هستند که موجب بروز این واکنش از سوی کاربران شده‌اند.

در ادامه این گزارش شیپور اطلاعاتی از پروفروش‌ترین خودرو، محبوب‌ترین رنگ خودرو، گران‌ترین آگهی خودرو و بیشترین و کمترین افزایش قیمت خودرو داده است.


پژو، پراید صبا و سوناتا پرفروش‌ترین کاربران شیپور


گزارش شیپور نشان می‌‌دهد که پژو پرفروش‎ترین برند خودرو بوده است و سپس پراید و سمند در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.
همچنین پراید صبا، پراید 131 و پژو 405 پرفروش‎ترین مدل‌های خودرو در بهار امسال بوده‌اند. سوناتا هم پرفروش‎ترین خودروی وارداتی و بعد از آن Hyundai Santafe iX45 و Hyundai Tucson iX35 مورد استقبال کاربران شیپور بوده است.

سفید و نقره‌ای محبوب‌ترین رنگ خوردو


ادر این گزارش آمده است که حدود 55 درصد خودرو‌های فروش رفته سفید بوده و 9/11 درصد نقره‌ای و 4/5 نیز خودروهای دارای رنگ نوک مدادی بوده‌اند. همچنین  4/88 درصد خودروها دنده‌ای بوده و مابقی را خودروهای دنده اتومات تشکیل می‎دادند.
بیشترین فروش در میان خودروهای آگهی شده در شیپور در فصل بهار را خودروهای ساخت سال 98 تشکیل می‎دادند و بعد آن خودوهای ساخت سال 96 و سپس ساخت سال 97.

از کارشناسی تا چانه‌زنی: خرید و فروش خودرو در فضای آنلاین


گران‌ترین خودروی آگهی شده


گران‌ترین خودرویی که در فصل بهار در شیپور آگهی شده است بنز ۵۰۰ S مدل ۲۰۱۴ به قیمت نه میلیارد و پانصد هزار تومان بوده است. بعد از آن مازراتی کواتروپورته مدل ۲۰۱۳ به قیمت شش میلیارد و بی ام و ۷۳۰li مدل ۲۰۱۴به قیمت 5 میلیارد تومان آگهی شده.

بیشترین و کمترین افزایش قیمت


طبق گزارش شیپور از بازار خودرو، دنا بیشترین افزایش قیمت را نسبت به سال گذشته داشته است. این خودرو نسبت به بهار سال 98، 63 درصد افزایش قیمت را نشان می‌دهد. همچنین تیبا یک با 42 درصد نسبت به سال گذشته با کمترین افزایش قیمت همراه بوده است.

 
برچسب ها: شیپور قیمت خودرو
ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی