کد خبر: ۳۸۸۰۳
|
۱۷ آذر ۱۴۰۲ | ۱۲:۳۳
با حضور دهقانی فیروزآبادی

دو داروی ضد سرطان رونمایی شد

امروز طی مراسمی از دو داروی ضد سرطان با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» طی مراسمی در پارک علم و فناوری البرز و با حضور دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی از دو داروی ضد سرطان رونمایی شد.

تولید این دو داروی ضد سرطان تزریقی با مشارکت و حمایت ۴ دستگاه بوده است. عناوین این داروهای ضد سرطان به این شرح است:

* داروی اندوکسینا (سیکلوفسفاماید) ۱۰۰۰ 

* داروی اندوکسینا (سیکلوفسفاماید) ۵۰۰

همچنین در این مراسم مرکز نوآوری احیای واحدهای اقتصادی و مرکز هم‌آفرینی صنایع غذایی و زیستی افتتاح شد.

بزرگترین خدمت معاونت علمی از دانش‌بنیان‌ها ایجاد هم‌افزایی میان دستگاه‌ها است

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی امروز در حاشیه رونمایی از دو داروی ضد سرطان در پارک علم و فناوری البرز در جمع خبرنگاران، گفت: امروز همانند سایر بازدیدهایی که از مجموعه‌ پارک علم و فناوری استان البرز و جهاد دانشگاهی داشتیم، اتفاقات خوبی رقم خورده است.

وی ادامه داد: امروز هم رونمایی از دو داروی بسیار حساس و مهم در درمان سرطان را و هم افتتاح اولین مرکز تولید قراردادی صنایع غذایی را داشتیم.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به افتتاح دو مرکز صنایع غذایی در این پارک، اظهار کرد: این مرکز بستری برای تولید بدون کارخانه برای شرکت‌های نوپا به شمار می‌رود. همچنین امروز در این مراسم مجموعه استودیو و کلینیک عارضه‌یابی و افزایش بهره‌وری صنایع افتتاح شد.

معاون علمی رئیس‌جمهوری با بیان اینکه در این‌ پارک و در هر هفته اتفاقات نویی رخ می‌دهد، حضور معاونت علمی در این مجموعه را نمونه‌ای از تقدیر از فعالیت‌های در حال اجرا دانست.

وی با بیان اینکه تولید داروهای ضد سرطان با هم افزایی میان ۴ دستگاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛ جهاد دانشگاهی؛ معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری و بخش خصوصی دانست و یادآور شد: این ۴ بخش در قالب صندوق با یکدیگر همکاری دارند و با این هم‌افزایی ترکیب هم‌افزای ۴ رکنی را تشکیل داده‌اند و نتیجه آن شد که پیشرفت این پارک ماهانه قابل مشاهده است.

دهقانی فیروزآبادی اضافه کرد: من در اسفندماه سال گذشته ساختمان این پارک را افتتاح کردم و در مدت ۸ ماه پیشرفت‌هایی که در آن اتفاق افتاده قابل تحسین است.

وی ابراز امیدواری کرد که این هم‌افزایی افزایش یابد، تاکید کرد: معاونت علمی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان برنامه‌های متعددی را در نظر گرفته است که مهمترین آن ایجاد هم‌افزایی میان دستگاه‌ها است.

دهقانی فیروزآبادی افزود: ما زمانی می‌توانیم کار بزرگ انجام دهیم که با هم همصدا شویم و بزرگترین کاری که معاونت علمی می‌تواند برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشد، همراه کردن همه دستگاه‌های کشور است. ما صندوق‌های پژوهش و فناوری را داریم که بخش خصوصی آن را مدیریت می‌کند و ما به صورت شفاف از این صندوق‌ها حمایت می‌کنیم.

معاون علمی رئیس‌جمهوری با اشاره به نیازهای شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: برخی از شرکت‌ها نیاز به سرمایه‌های بذری دارند که از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی به این شرکت‌ها کمک می‌کنیم.

وی ادامه داد: در کنار همه این هم حمایت‌ها، ایجاد هم‌افزایی و در کنار هم قرار دادن وزارت علوم، جهاد دانشگاهی، معاونت علمی و بخش خصوصی ارزش افزوده واقعی را ایجاد می‌کند و تلاش داریم این هم‌افزایی را پر رنگ‌تر کنیم.

اولین مرکز نوآوری و احیای واحدهای اقتصادی کشور در البرز افتتاح شد

در ادامه معاون فناوری پارک علم و فناوری البرز در مراسم افتتاح این مرکز که با حضور معاون علم و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: از این پس همه شرکت‌های اقتصادی اعم از تولیدی، صنعتی و کشاورزی در صورتی مجاز به دریافت امکانات برای نوسازی و بازسازی واحدهای اقتصادی هستند که استفاده از فناوری‌های نوین و دانش بنیان را مورد توجه خاص قرار دهند.

 حسین بختیاری افزود: تا کنون احیا واحدهای اقتصادی صرفا از طریق دریافت تسهیلات بانکی انجام می‌شد اما از این پس توسعه و احیای واحدهای اقتصادی صرفا با توجه به الگوهای فناوری طراحی شده عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: برای تحقق این مهم در مرحله نخست ضمن شناسایی مشکلات شرکت‌های اقتصادی، موارد مربوط به بازار تکنولوژی، نیروی انسانی و غیره به صورت فنی مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهد گرفت.

وی گفت: بدین ترتیب پس از بررسی و تحقیق مواردی از جمله امور مربوط به صدور مجوز ها و همکاری با شرکت‌های دانش بنیان، اقدامات لازم انجام خواهد شد.

معاون مرکز نوآوری و احیای واحد های اقتصادی البرز اظهار کرد: پس از انجام تحقیق و توسعه، در مواردی که شرکت‌های اقتصادی در مقطع مناسب نیاز به تامین مالی و ارایه  تسهیلات دارند، شناسایی و برای تزریق مالی به شیوه  مناسب اقدام می‌شود.

بختیاری هم‌چنین به برنامه ریزی برای واگذاری اراضی پارک علم و فناوری به شرکت های دانش بنیان و فناور استان طبق قوانین جدید جهش دانش بنیان‌ها اشاره کرد.

وی گفت: پارک‌های علم و فناوری می‌توانند زمین هایشان را در پوشش قراردادهای بلند مدت به شرکت‌های دانش بنیان اجاره دهند.

وی افزود:  دراین راستا پارک علم و فناوری البرز با موافقت هیات امنای جهاد دانشگاهی مجوز واگذاری اراضی دریافت کرده است و در این زمینه مقدمات واگذاری چهار قطعه زمین به چهار  شرکت دانش بنیان مهیا شده است تا  نسبت به ساخت و ساز برای تولید محصولات دانش بنیان اقدام کنند.

این مسئول ادامه داد:  این راضی در قطعه‌های  هزار متر مربع به بالا  و با زیر ساخت‌های لازم در اختیار دانش بنیان‌های اشاره شده  قرار می‌گیرد.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 23 اردیبهشت 1403 پیش‌بینی روند قیمت بیت‌کوین
درمان دقیق تر بیماری‌ها؛ هوش مصنوعی گوگل داروساز می‌شود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 22 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم
به دلیل نقض حق امتیاز اختراع؛ مایکروسافت ۲۴۲ میلیون دلار جریمه شد
پس از نصب در مغز انسان؛ تراشه مغزی نورالینک مختل شد
وبگردی