کد خبر: ۳۹۴۷۹
|
۰۱ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۱:۲۸
در گفتگو با نبض فناوری؛

دیتا سنتر پیام تا پایان سال به اتمام می‌رسد/ اجرای بزرگترین شبکه فیبرنوری در کشور توسط آسیاتک

مدیرعامل آسیاتک، گفت:برای توسعه زیرساخت‌ها دو دیتاسنتر‌ها در حال ساخت است که عملیات عمرانی دیتاسنتر پیام در حال انجام است و دیتاسنتر حکمیه نیز به اتمام رسیده است و پیش‌بینی می‌شود که عملیات دیتاسنتر پیام تا پایان سال به اتمام برسد.

محمدعلی یوسفی‌زاده مدیر عامل آسیاتک

محمدعلی یوسفی‌زاده مدیرعامل آسیاتک، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با اشاره به اینکه بزرگترین پروژه شبکه فیبرنوری در اکثر استان‌های کشور در حال اجراست، گفت: این پروژه در استان‌های مازندران، کرمانشاه، لرستان، فارس، سمنان، اصفهان، زنجان، و چهارمحال بختیاری در حال اجرا است. همچنین برای ورود به کلانشهر‌ها اقدامات اساسی صورت گرفته است تا جاییکه در تبریز، شیراز و مشهد و در نهایت در تهران با شرکت‌هایی که دارنده پروانه و مجوز از وزارت ارتباطات هستند، حضور موثر خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: در برخی از شهر‌ها نیز به ارائه خدمات رسیدیم که مشترکان در حال دریافت سرویس پرسرعت هزار مگ هستند یعنی تا صدبرابر سرعت سرویس‌های جانبی را تجربه می‌کنند.

یوسفی‌زاده افزود: شبکه فیبرنوری صرفا ماهیتش سرویس اینترنت نیست؛ بلکه خدمات تلفن ثابت و خدمات محتوایی همزمان برای مشترکان در نظر گرفته است و امیدواریم که در آینده نه چندان دور در حوزه‌های تجاری، هوشمندسازی شهری و خانگی و توسعه ابزار‌های دسترسی به اینترنت فعال شویم. همچنین برنامه‌هایی برای حوزه ریزسیستم‌ها وابسته به مدل‌های مختلف است که در نهایت در شرکت‌های زیرمجموعه شرکت نیز ما به عنوان اپراتور معتمد مالیاتی فعال هستم. طبق ارزیابی‌های انجام شده جز اپراتور‌هایی هستیم که تعهداتمان را جلو ببریم و سهمی از بازار را هدایت کنیم و ارتباطشان را با وزارت اقتصاد برقرار کنیم.

مدیرعامل آسیاتک افزود: در حوزه تولید محتوا پلتفرم تماشاخانه بدون اشتراک به مشترکین فیلم و سریال‌های محتوای روز ایرانی و خارجی را داریم. همچنین بخش دیگری از خدمات آسیاتک، موسوم به راهکار‌های ارتباطی سازمانی نیز، شامل خدمات پهنای باند اختصاصی، خدمات مرکز داده (از جمله میزبانی و اجاره سرور اختصاصی)، شبکه خصوصی مجازی (VPN)، تلفن ثابت سازمانی (VoIP) موسوم به آسیاتل و پیامک (SMS)، سرور مجازی (VPS) و خدمات ابری (Cloud) می‌شود.

وی تأکید کرد: برای توسعه زیرساخت‌ها دو دیتاسنتر‌ها در حال ساخت است که عملیات عمرانی دیتاسنتر پیام در حال انجام است و دیتاسنتر حکمیه نیز به اتمام رسیده است و پیش‌بینی می‌شود که عملیات دیتاسنتر پیام تا پایان سال به اتمام برسد.

 

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
وبگردی